Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...

Pocahontas

Rekommendera Poster

Mattiasgbg
38 minuter sedan, Axelman säger:

Så du tror att sovjet inte visste om våra brister? Tvivlar jag starkt på. Stig Wennerström inom flygvapnet spionerade för sovjet under den tiden. 

Visste vi vad ryssarna visste? Visste ryssarna vad vi visste om vad de visste?

33 minuter sedan, Axelman säger:

Så alla som heter Stig inom det militära ska låsas in. 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tony_Stigsson

• Haha 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 32,1k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• Alix

8250

• Axelman

3150

• xeric

2655

• Mattiasgbg

2351

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Detta är ingen åsikts- eller politiktråd. All diskussion/kommenterande om Israel/Palestina bannlyses eftersom ni inte kan hantera oliktänkande utan envetet och stelbent ser allt från egen horisont.  

Nej, nej...   sanningen bakom alla dessa vilseledande rubriker är en helt annan:   I slutet av valrörelsen drabbades JÅ tungt av något alldeles oväntat - under sin valturné blev han handlöst förä

Om det är någon av oss två som borde ha guldmedalj i raljerande i just den tråden så är det inte jag.   Dessutom har jag inte delat in folk. Jag tycker att alla som kör bil onyktra är arslen. Jag gö

Uppladdade bilder

Alix

”En tre månader gammal bebis ska ha blivit könsstympad, larmar en chef inom Västra Götalandsregionen om till Ivo.

Chefen skriver att ingreppet troligen skett på en klinik i Göteborg som har avtal med regionen, men som också utför plastikkirurgi i privat regi.”

Fy fan. Medeltidsmänniskor och mörkermän. I Sverige. 🤬

https://www.expressen.se/gt/larm-tre-manader-gammal-flicka-konsstympad-pa-klinik/

• Ledsen 1
Länk till inlägg
Alix

Skandal! :D Hur gick det med den personliga integriteten? Vad säger Integritetsskyddsmyndigheten om detta? Hade den fått frågan om krypteringen får knäckas hade den garanterat sagt nej... Fast Europol har i och för sig inte sitt säte i Svärje... :totaltgalen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/europol-berattar-om-det-omfattande-tillslaget

Länk till inlägg
Alix

155 tungt kriminella gripna

”Hundratals gripanden har gjorts av internationell polis världen över under de senaste dygnen. Operationen, som kallas ”Trojan Shield”, beskrivs av det europeiska polissamarbetet Europol som en stor insats riktad mot några av ”världens mest tongivande kriminella”.

Totalt har 155 personer gripits i Sverige.”

💪🏻  🇸🇪

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/europol-berattar-om-det-omfattande-tillslaget

• Gilla 1
Länk till inlägg
marcushedenstrom

Göteborg går bra på börsen. B) Visste inte ens att stan hade en egen aktie. Kanske dags att bli delägare.

1130785400_ScreenShot2021-06-08at11_38_35.png.a4a56a260ae240984e30e01da5a39986.png

• Haha 1
Länk till inlägg
Alix

Rubrik & nedryckare:

A2A933D7-D0ED-44E3-AB08-110BFE5F32F3.jpeg.4dcc49f0a04e7e19acdc834117c2ca47.jpeg

Artikeltexten:

Så något säkert orsakssamband till dieten kan inte dras utan fler studier behövs.”

För helvete, SVT!!! :evilgrin:

Länk till inlägg
boevil
2 timmar sedan, Alix säger:

”Hundratals gripanden har gjorts av internationell polis världen över under de senaste dygnen. Operationen, som kallas ”Trojan Shield”, beskrivs av det europeiska polissamarbetet Europol som en stor insats riktad mot några av ”världens mest tongivande kriminella”.

💪🏻  🇸🇪

Först blev jag förskräckt. Hur ska det gå med kandidater till grammis-.galan nu?:(

Men sedan kom jag på att det inte är några problem att de sitter inburade.🔫 

• Gilla 1
Länk till inlägg
Axelman
5 timmar sedan, Alix säger:

💪🏻  🇸🇪

Moderatkrister klagar ju på regeringen att inget händer. Blir han nöjd nu då? Nä. Det är försent, för få, för dåligt eller valfritt annat argument som passar för att göra ner regeringen och göra sig själv ädel.

Länk till inlägg
Alix
31 minuter sedan, Axelman säger:

Moderatkrister klagar ju på regeringen att inget händer. Blir han nöjd nu då? Nä. Det är försent, för få, för dåligt eller valfritt annat argument som passar för att göra ner regeringen och göra sig själv ädel.

För det första vet jag inte om han har uttalat sig? För det andra förstår jag inte hur regeringen skulle vara inblandad i detta. För det tredje hör det till att partier alltid kritiserar andra partier.

Länk till inlägg
Axelman
18 minuter sedan, Alix säger:

För det första vet jag inte om han har uttalat sig? För det andra förstår jag inte hur regeringen skulle vara inblandad i detta. För det tredje hör det till att partier alltid kritiserar andra partier.

Han klagade tidigare i år på S oförmåga några gånger att inget händer när det gäller kriminaliteten och att S har ansvaret. Jag föregriper händelseutvecklingen som OM han skulle ha uttalat sig....

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
Alix
3 minuter sedan, Axelman säger:

Han klagade tidigare i år på S oförmåga några gånger att inget händer när det gäller kriminaliteten och att S har ansvaret. Jag föregriper händelseutvecklingen som OM han skulle ha uttalat sig....

Jag klagar också på regeringen. Det gör jag alltid.
Semmelman lämnade forumet bara för att bland andra (kanske särskilt) jag alltid klagade på alliansregeringen.

Jag gillar definitivt inte Ulf Kristersson. Lägenhetsmyglaren. Men han är inte statsminister…

Länk till inlägg
boevil

Är det inte säkrare att använda Walkie talkie än massa obskyra, krypterade chattar?

• Haha 1
Länk till inlägg
Mattiasgbg
11 timmar sedan, Alix säger:

Skandal! :D Hur gick det med den personliga integriteten? Vad säger Integritetsskyddsmyndigheten om detta? Hade den fått frågan om krypteringen får knäckas hade den garanterat sagt nej... Fast Europol har i och för sig inte sitt säte i Svärje... :totaltgalen:

Det är nog rätt lugnt. Jag tvivlar på att FBI behövde knäcka sin egna kryptering.

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)

Det jag är mest imponerad över är att det verkar inte som om operationen har läckt ut till den undre världen utan att snuten lyckats hålla det hemligt ända in i kaklet.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till inlägg
Alix

Konstigt. Utvisning sker av den legala och erkända statsmakten i fråga. Det är för närvarande Assads regim (trots sanktioner).
Det här ska ses som att regeringen tar hem ”våra” IS-kvinnor men att den inte vill stå för det.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ekot-svenska-is-kvinnor-ska-utvisas-fran-syrien-i-host

Länk till inlägg
mikaellq

Jo då kan det ses som bekräftat då att Apple, sin ohejdade vana trogen, kommer att göra användandet av tvåfaktorsautentiseringen så enkelt och snabbt, BEKVÄMT, att troligtvis långt fler kommer att använda det och därmed göra vår tid on-line säkrare. iOS Inställningar:Lösenord.

Citat

According to Apple, “Generate verification codes needed for additional sign-in security. If a site offers two-factor authentication, you can set up verification codes under Passwords in Settings — no need to download an additional app. Once set up, verification codes autofill when you sign in to the site.”

https://www.ubergizmo.com/2021/06/ios-15-ditch-third-party-authenticator/

hack-4.jpg

Länk till inlägg
Telly82
1 timme sedan, Alix säger:

Det här ska ses som att regeringen tar hem ”våra” IS-kvinnor men att den inte vill stå för det.

Varför ska det ses som vår regering "tar hem" dem? Möjligen att de/vi tvingas ta emot dem enligt internationella avtal.

Länk till inlägg
Mattiasgbg
2 timmar sedan, Axelman säger:

Det jag är mest imponerad över är att det verkar inte som om operationen har läckt ut till den undre världen utan att snuten lyckats hålla det hemligt ända in i kaklet.

Antagligen är det väldigt få personer som behöver känna till den.

I Sverige borde det räcka ganska långt om en väldigt liten grupp kände till att appen (eller någon app) var avlyssnad för att kunna styra information neråt i myndigheten via någon analysgrupp, på den ingripande polisnivån behövde man nog inte veta så mycket mer än att det kommer att gripas en massa personer i ert område i övermorgon, så räkna med övertid.

När encrochat avslöjades nämndes det att en del information hade använts i förväg, som jag fattade det handlade det om att poliser råkat avstyra vissa saker innan de inträffade. Något liknande lär ha gjorts under andra världskriget när de allierade kunde avlyssna ubåtstrafiken.

Länk till inlägg
Alix
Postad (redigerade)
13 timmar sedan, Telly82 säger:

Varför ska det ses som vår regering "tar hem" dem? Möjligen att de/vi tvingas ta emot dem enligt internationella avtal.

Jag skrev precis innan det att Syrien är det land som vi har diplomatiska relationer med. Och det är Assads regim. Har denna aviserat att de tänker utvisa IS-kvinnorna? Nej.

Tvärtom är det så att vi i andra sammanhang betraktar den kurdiska regimen som terroristanknuten (PKK).

Redigerad på Alix begäran. 

/Telly82, moderator

Redigerad av Telly82
  • Gilla 1
Länk till inlägg
Alix
1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Något liknande lär ha gjorts under andra världskriget när de allierade kunde avlyssna ubåtstrafiken.

Vi avlyssnade och varnade Sovjetunionen för Hitlers kommande anfall, Barbarossa. De trodde oss inte.

Länk till inlägg
Mattiasgbg
32 minuter sedan, Alix säger:

Vi avlyssnade och varnade Sovjetunionen för Hitlers kommande anfall, Barbarossa. De trodde oss inte.

Just det, det handlade om att tyskarna inte bara lånade räls utan också telekablar.

Beurling dyker upp när man minst anar det.

• Gilla 1
Länk till inlägg
Alix

”Gränspolisen har stora problem med att man inte kan avvisa personer för att de vägrar testa sig. Det handlar om 80–90 procent som vägrar.

Men att ändra lagstiftningen är inte aktuellt, enligt justitie- och migrationsminister Morgan Johansson (S).”

Regeringen i ett nötskal. Den vill inte…
Kort uttryckt handlar det om utvisningsdömda och asylsökande som ska avvisas. Regeringen menar att man inte kan tvångstesta. Den tolkar smittskyddslagen snävt. Och den menar att om man ska ändra smittskyddslagen kommer det att ta många år. Sanningen är att regeringen vill inte.

Moderaterna är inte nöjda med ministerns besked.

– Nej, jag tycker att han uppvisar en ganska stor nonchalans. Han tonar ned det och ställer sig därmed på de utvisningsdömdas sida, säger socialförsäkringsutskottets ordförande Maria Malmer Stenergard (M) till TT.

Morgan Johansson, som hade möte med utskottet på torsdagen, tycker att Moderaterna viftar bort grundlagsaspekten. Stenergard tycker däremot att frågan är enkel.

– Det är klart att man måste göra en proportionalitetsbedömning, men jag tycker att den är väldigt enkel att göra här. Danmark snabbutreder frågan, Tyskland har redan gjort det. Vi har visat under pandemin att det går att göra, säger hon.”

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...