Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

13 minuter sedan, Stereotypen säger:

Bärplockarna gör ju åtminstone nytta - till skillnad mot den organiserade tiggeriverksamheten som sker med utländsk "arbetskraft".....

6 minuter sedan, Stereotypen säger:

Var jämförelsen tiggare/bärplockare jag gjorde - inget annat. ...

Aha, du tänkte på dem på det viset. Jag tänkte på alla de utländska medborgare som har kommit hit och fått uppehållstillstånd som flyktingar eller skyddsbehövande och som saknar arbete. De är ju också utlänningar i behov av arbete. Men det kanske finns skäl till att de inte kan plocka bär. Det finns säkert svenska medborgare som är arbetslösa som skulle kunna plocka bär, men i det här fallet tog jag fasta på att vi nu i bärplockartider har olika grupper av utländska medborgare i landet. Det har vi nog annars också, det hämtas in ganska många utlänningar för att arbeta med olika saker, särskilt bygg och restaurang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Den nya humanitära grunden i utlänningslagen, som regeringen med stöd av Centern och Vänsterpartiet, drev igenom, kommer att öka antalet asylsökande, ensamkommande barn, men också öka deras möjligheter att få stanna. Den bedömningen gör Migrationsverket i sin nya prognos.

”Ja, den humanitära klausulen har ju öppnat upp igen. Vi hade, i den gamla lagstiftningen före 2016, så fanns det synnerligen ömmande, och särskilt ömmand för barn. Under perioden med den tillfälliga lagen så begränsades den väldigt mycket, just den. Och nu öppnas den upp igen,” säger Mikael Ribbenvik, generaldirektör för Migrationsverket.”

 

https://sverigesradio.se/artikel/prognos-fler-ensamkommande-asylsokande-barn-till-sverige

 

Ja, det blir precis så som MP, C, V och vissa inom S önskar. Svenska kyrkan och flyktingaktivisterna är säkert också nöjda. Jag undrar hur många ensamkommande afghaner under 18 år som väntar i startgroparna i Iran. :) 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt Svärje, de kriminellas paradis, att fångarna ska få gråta ut i medierna. Chefen har bra svar på gnället! 💪🏻

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/hallby-1

 

”Som exempel tar de bland annat upp att dokumenterade allergier inte tas på allvar och att det kan vara ”näst intill omöjligt” att få sjukvård.

Enligt anstaltschef Peter Kjellin stämmer dock inte detta.

– Möjligheterna att få vård är betydligt bättre än du och jag någonsin kommer att ha.

Vad gäller allergierna uppger han att man tillgodoser de behov som finns.

– Vi har 120 intagna, 86 av dem har specialkost, konstaterar han.

...

Internerna bakom brevet riktar även kritik mot ... möjligheten till utbildning och rehabilitering.

– Rehabilitering bygger på att man själv som individ vill och tar ansvar. Vi har ingen kö till behandlingsprogrammen, så det finns god möjlighet för den som vill, säger Peter Kjellin.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cykelstölder för dryga miljonen per dag. Fyra promille av stölderna klaras upp av polisen som lägger ned i stort sett alla ärenden. Trots att cyklarna kan kosta stora pengar individuellt.

Svärje är de kriminellas paradis. Det är bara att ta för sig! 


https://www.gp.se/ekonomi/cykelstölder-för-miljonen-på-en-dag-1.52162927

https://sverigesradio.se/artikel/de-flesta-fall-av-cykelstolder-laggs-ner-av-polisen

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Fyra promille av stölderna klaras upp av polisen som lägger ned i stort sett alla ärenden. Trots att cyklarna kan kosta stora pengar individuellt.

Vad ska polisen göra utan vittnen och utan spår, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad ska polisen göra utan vittnen och utan spår, menar du?

Det vidtas inga utredningsåtgärder alls, ärendena läggs ned direkt, så det finns inga belägg för att det skulle saknas vittnen eller spår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Mer om de kriminellas paradis: Polisen känner igen tjuvarna via annonserna men får inte ringa upp och vilja köpa cykeln för det räknas som brottsprovokation, vilket inte är tillåtet. Men cykeln är alltså redan stulen och att försöka sälja den är försök till häleri, brottet är redan fullbordat. Det är ändå brottsprovokation i Svärje... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-07-31 08:58, Alix säger:

Typiskt Svärje, de kriminellas paradis, att fångarna ska få gråta ut i medierna. Chefen har bra svar på gnället! 💪🏻

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/hallby-1

 

”Som exempel tar de bland annat upp att dokumenterade allergier inte tas på allvar och att det kan vara ”näst intill omöjligt” att få sjukvård.

Enligt anstaltschef Peter Kjellin stämmer dock inte detta.

– Möjligheterna att få vård är betydligt bättre än du och jag någonsin kommer att ha.

Vad gäller allergierna uppger han att man tillgodoser de behov som finns.

– Vi har 120 intagna, 86 av dem har specialkost, konstaterar han.

...

Internerna bakom brevet riktar även kritik mot ... möjligheten till utbildning och rehabilitering.

– Rehabilitering bygger på att man själv som individ vill och tar ansvar. Vi har ingen kö till behandlingsprogrammen, så det finns god möjlighet för den som vill, säger Peter Kjellin.”

Äter 86 interner kebabpizza? Det beställdes ju bara 20.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Alix säger:

Det vidtas inga utredningsåtgärder alls, ärendena läggs ned direkt, så det finns inga belägg för att det skulle saknas vittnen eller spår.

Nänä, tjuvarna lämnar förstås visitkort efter sig och/eller talar om sitt namn och adress till vittnen och polisen struntar i det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Telly82 säger:

Nänä, tjuvarna lämnar förstås visitkort efter sig och/eller talar om sitt namn och adress till vittnen och polisen struntar i det. :rolleyes:

Min dotter blev utsatt för sexuellt ofredande på krogen häromåret. Någon tog henne på rumpan, helt enkelt. Hon såg själv vem det var, det fanns vittnen, och en vakt gjordes uppmärksam om personen, som avvek. Resultat av polisanmälan: Utredningen lades ned direkt, brottet var enligt polisen ”uppenbart omöjligt att utreda”. Dottern blev både chockad och besviken.

Men jag kan förstå att du gärna vill tro att sådant här förhåller sig på annat sätt, det är mänskligt. Fast jag tycker det är osmakligt att du raljerar om det, polisen ska faktiskt utreda brott, inte utgå från att de inte kan utredas. För du menar väl inte på allvar att polisen bara ska göra något om tjuven lämnar ”visitkort efter sig och/eller talar om sitt namn och adress till vittnen”?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Min dotter blev utsatt för sexuellt ofredande på krogen häromåret. Någon tog henne på rumpan, helt enkelt. Hon såg själv vem det var, det fanns vittnen, och en vakt gjordes uppmärksam om personen, som avvek. Resultat av polisanmälan: Utredningen lades ned direkt, brottet var enligt polisen ”uppenbart omöjligt att utreda”. Dottern blev både chockad och besviken.

 

Ja, DET var en helt annan sak än en cykelstöld mitt i natten utan vittnen.

Jag beklagar händelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi nu ändå är inne på enskilda händelser så var det någon som stal min moped för många år sedan. Det var mitt i natten i ett stilla bostadsområde och det fanns inga spår, inte ens ett uppbrutet lås.

Vad skulle polisen kunnat göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

– Kortfattat så är det väl... Som jag förstått det, så handlar det om någon sort… Alltså de globala bolagen, kanske Facebook och Google och de här läkemedelsbolagen, globalt har gått samman tillsammans med WHO. Och ska tillsammans liksom lösa världens problem. Det kanske handlar om att de vill ha social kontroll, de kanske handlar om att de på något sätt vill ha ett kapitalistisk överstatlig styrning liksom. Via GMO kanske eller artificiella lösningar, säger Andreas Sidkvist.

Klart som korvspad… men man saknar korven?

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lE8nyL/hyllad-pr-konsult-eldar-pa-svenska-vaccinmotstandet

Redigerad av Telly82
Försökt ta bort länkar till "Nästa sida"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Telly82 säger:

Ja, DET var en helt annan sak än en cykelstöld mitt i natten utan vittnen.

Jag beklagar händelsen.

Tack för det, men ur polisiär synpunkt samma sak: Inget visitkort. Den unge mannen var inte igenkänd.

 

7 minuter sedan, Telly82 säger:

När vi nu ändå är inne på enskilda händelser så var det någon som stal min moped för många år sedan. Det var mitt i natten i ett stilla bostadsområde och det fanns inga spår, inte ens ett uppbrutet lås.

Vad skulle polisen kunnat göra?

Någonting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Telly82 säger:

När vi nu ändå är inne på enskilda händelser så var det någon som stal min moped för många år sedan. Det var mitt i natten i ett stilla bostadsområde och det fanns inga spår, inte ens ett uppbrutet lås.

Vad skulle polisen kunnat göra?

Jag vet inte, men du bör ha kunnat göra något, nämligen ha använt ett lås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag vet inte, men du bör ha kunnat göra något, nämligen ha använt ett lås.

Jag använde två. Tre med tändningslåset, men det hindrar ju inte tjuven från att lyfta iväg mopeden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag använde två. Tre med tändningslåset, men det hindrar ju inte tjuven från att lyfta iväg mopeden.

Trots det fanns inga spår. Är du säker på att mopeden blev stulen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Trots det fanns inga spår. Är du säker på att mopeden blev stulen?

Ja.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myndigheter börjar nu få upp ögonen för att Microsoft Teams inte uppfyller Sveriges eller EU:s datasäkerhetslagar. Ändå använder svenska myndigheter Teams. Skitdåligt. De gör det säkert för att Microsoft matar in sin skit bland IT-avdelningar som märkligt nog är helt förtrollade i allt det skräp som Microsoft står för. Vämjeligt. Integritetsskyddsmyndigheten gör aldrig någonting när det handlar om Microsoft. Helt tyst i denna fråga. Vilken överraskning... :rolleyes:

 

https://www.svt.se/nyheter/tunga-myndigheter-dissar-teams

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Myndigheter börjar nu få upp ögonen för att Microsoft Teams inte uppfyller Sveriges eller EU:s datasäkerhetslagar. Ändå använder svenska myndigheter Teams. Skitdåligt. De gör det säkert för att Microsoft matar in sin skit bland IT-avdelningar som märkligt nog är helt förtrollade i allt det skräp som Microsoft står för. Vämjeligt. Integritetsskyddsmyndigheten gör aldrig någonting när det handlar om Microsoft. Helt tyst i denna fråga. Vilken överraskning... :rolleyes:

 

https://www.svt.se/nyheter/tunga-myndigheter-dissar-teams

Har mq tagit över ditt nick? :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...