Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Hoppas att några som är tveksamma till att nu vaccinera sig mot Covid-19 tar till sig vad experter säger

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PRvA8e/sa-skiljer-sig-nya-vaccinet-fran-svininfluensavaccinet

 Lyssna på inslaget längre ner i artikeln

 

 

 

 

Skärmavbild 2020-12-18 kl. 15.10.58.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Utöver livstids fängelse döms mannen till säkerhetsförvaring, en påföljd som kan ges till brottslingar som anses särskilt farliga för allmänheten.”

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/livstid-for-hogerextremist-efter-synagogedad
 

Tyskland, Danmark och Norge har det. Men de svenska ”släpp fångarne loss det är vår”-liberalerna tycker förstås att det är mest synd om de kriminella, inte potentiella brottsoffer.

Förhoppningsvis tar detta slut i framtiden med en politisk majoritet för mer ingripande och skyddande lagstiftning.

I Sverige skulle en sådan som Anders Behring Breivik snart kunna gå fri... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

Trump ökar på sin lista av vidrigheter. Benådar massmördare som begått krigsbrott. :bla:

 

https://www.svt.se/nyheter/trump-benadar-domd-radgivare

Ska jag indirekt förstå det som att du stöttar mig och andra att hårda straff ska vara just hårda och därtill faktiskt avtjänas? evilgrin39.gif.c490c13b0905f62102ef9597e5fc882f.gif

 

Trump är ett korrupt kräk och snart är vi av med honom. yes.gif.3f58d44103c37b9932ae7b8d0373e0fb.gif

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

 

Trump är ett korrupt kräk ......

Det var SNÄLLT sagt. default_laugh.png.321095f1a28b9c8ce5b5c8ab34ba6ea8.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Jag skrev bara kräk först, och glömde korrupt, så jag ändrade. :P 

Jag vet inte vilka ord man ska använda på honom. Allt jag kan komma på är så snällt och milt och passar inte denna onda politikergenius även det som är otryckbart och renderar avstängning från forumet.

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt det där med strategi kontra taktik. Strategin i sammanhanget är att ”begränsa smittspridning”. Så har det varit hela tiden. Men taktiken har förändrats, och för sent.

För att jämföra med militära fältslag kan strategin vara att förhindra en trupp. Taktiken blir då att ha ett passivt djupledsförsvar, just för att orsaka tidsfördröjning.

Vid Cannae var Hannibals strategi att verka svag, så han lockade in romarna i centern, den verkade skenbart svag. När centern höll emot kunde flankerna innesluta romarna.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mats-analys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Det som är extra festligt är att folket valde bort EU på grund av felinformation i kampanjen.... :hihihi: Folket vet bäst! :pinch:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Det som är extra festligt är att folket valde bort EU på grund av felinformation i kampanjen.... :hihihi: Folket vet bäst! :pinch:

Folkomröstning ? (i många fall)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, lappen71 säger:

Folkomröstning ? (i många fall)

Folkomröstning är värdelöst. Utom när den har rätt. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT skriver om att de med Downs syndrom inte räknas som riskgrupp vad gäller coronavaccinering. Tänka sig att precis alla lyckas missa den riktigt stora riskgruppen. Den alltid stigmatiserade gruppen som gärna ses över axeln. Så pass att en viss medlem tycker att man helt enkelt är för fin för att arbeta. Men ändå, så här skriver IVO:

 

”Studier och rapporter, bl.a. från Socialstyrelsen, visar till exempel att patienter med allvarlig psykisk sjukdom har en betydande överdödlighet och översjuklighet i vissa somatiska sjukdomar. Vidare visar dessa studier också att personer med psykisk sjukdom i mindre grad än psykiskt friska får ett adekvat medicinskt omhändertagande vid sin somatiska sjukdom.”

 

Och det fortsätter så klart. Den gruppen både kan och ska man skita i. Det gäller både medier och folk i allmänhet. Hej hopp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en känsla av att Google transkribering/översätt skulle göra ett bättre jobb. Garanterat vad gäller följande:

 

”En ny, anonym anmälan om att tolken ska ha vägrat tolka en person kritisk mot islam, avskrivs.”

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lista-feloversattningar-bedragerier-och-antisemitism-sa-ser-fallen-ut-som-granskats

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tolkar-anklagas-for-allvarliga-fel-anmalningar-laggs-ned-nar-ord-star-mot-ord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-23 16:25, Axelman säger:

Jag vet inte vilka ord man ska använda på honom. Allt jag kan komma på är så snällt och milt och passar inte denna onda politikergenius även det som är otryckbart och renderar avstängning från forumet.

Han är genuint elak, grym och hänsynslös i stil med Hitler och Stalin. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, iMarc säger:

Han är

1. genuint elak, grym och hänsynslös

2. i stil med Hitler och Stalin. 

1. Ja

2. Absolut inte. Det är en galen beskrivning. Upprepa den inte igen om du vill ha min och andras respekt.

  • Rösta upp 1
  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill ha, men röd

Skärmavbild 2020-12-25 kl. 13.16.01.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-23 17:43, Alix säger:

Svårt det där med strategi kontra taktik. Strategin i sammanhanget är att ”begränsa smittspridning”. Så har det varit hela tiden. Men taktiken har förändrats, och för sent.

För att jämföra med militära fältslag kan strategin vara att förhindra en trupp. Taktiken blir då att ha ett passivt djupledsförsvar, just för att orsaka tidsfördröjning.

Vid Cannae var Hannibals strategi att verka svag, så han lockade in romarna i centern, den verkade skenbart svag. När centern höll emot kunde flankerna innesluta romarna.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mats-analys

Nu verkar Centern mest galen.

8 timmar sedan, Axelman säger:

1. Ja

2. Absolut inte. Det är en galen beskrivning. Upprepa den inte igen om du vill ha min och andras respekt.

Det kan vara kul att fundera hur herrar Adolf och Josef Vissarionovitj skulle ha agerat om de bara hade kunnat få jobbet som USAs 32 president. Samt hur Donald skulle ha agerat i Berlin runt 1930.

Att man inte ägnar sig åt folkmord betyder inte att man inte gillar folkmord.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Axelman säger:

1. Ja

2. Absolut inte. Det är en galen beskrivning. Upprepa den inte igen om du vill ha min och andras respekt.

Jag tycker han är lika avskyvärd som de andra två. Respekt eller inte det bryr jag mig inte om, jag skriver vad jag tycker och känner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, iMarc säger:

Jag tycker han är lika avskyvärd som de andra två. Respekt eller inte det bryr jag mig inte om, jag skriver vad jag tycker och känner. 

Trump är i alla fall inte skyldig till massmord och därmed inte alls i samma liga som de andra två. Det finns grader i helvetet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, iMarc säger:

Jag tycker han är lika avskyvärd som de andra två. Respekt eller inte det bryr jag mig inte om, jag skriver vad jag tycker och känner. 

Jag försökte bara på ett fint sätt att påpeka att det är korkat. Nästa gång du tycker och känner, tänk också.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Telly82 säger:

Trump är i alla fall inte skyldig till massmord och därmed inte alls i samma liga som de andra två. Det finns grader i helvetet.

Ingen av de tre är dömd för någon form av mord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...