Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

2020-09-28 på 16:22, lappen71 säger:

För att det helt enkelt inte är korrekt. Jag jobbar med en man som kommer från Mozambique och jag frågade honom vad han tycker är kränkande. Neger var verkligen inget han gillade. Svart, färgad man var acceptabelt.

Finner den moçambiquanske herren uttrycket N-ordet acceptabelt eller kränkande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

”Att Michael tidigare haft ett drogmissbruk och dömts för narkotikabrott tror han spelar in i polisens beslut att beslagta hela odlingen.”

 

Snubben är upprörd och anmälde polisen för tjänstefel efter att de beslagtog hans cannabisplantor... :rolleyes:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/polisen-rev-upp-800-hampaplantor-maktmissbruk

Oj ! Blev han kränkt? rofl.gif.9e2238c5ae31533b4c2bc975cd7d260a.gif

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Finner den moçambiquanske herren uttrycket N-ordet acceptabelt eller kränkande?

Det har jag också klargjort. Tappar man läsförmågan när man blir en gammal stofil?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-08-05 på 00:39, lappen71 säger:

Det var inget svar på min fråga.

Din tråd är ett exempel på varför man ska sätta upp familjedelning.

Har familjedelning men får ändå en massa bilder jag inte vill ha. Ok, ska se om det går att komma på vad som inte vill funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Det har jag också klargjort. Tappar man läsförmågan när man blir en gammal stofil?

Nej du har inte skrivit vad han tycket om ordet N-ordet, bara att han inte gillar ordet neger.

 

Vad gäller läsförmågan så kan man konstatera att om du, och minst en till, inte har förstått min ursprungliga fråga i ämnet. Frågan handlar inte alls om huruvida det är OK att kalla någon neger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, wall7 säger:

Har familjedelning men får ändå en massa bilder jag inte vill ha. Ok, ska se om det går att komma på vad som inte vill funka.

Bilder var? I kamerarullen eller som delade album?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Bilder var? I kamerarullen eller som delade album?

Till bildströmmen på telefonen, men som import till Bilder i datorn. Så alla dotterns bilder hamnar i bildbiblioteket.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Nej du har inte skrivit vad han tycket om ordet N-ordet, bara att han inte gillar ordet neger.

 

Vad gäller läsförmågan så kan man konstatera att om du, och minst en till, inte har förstått min ursprungliga fråga i ämnet. Frågan handlar inte alls om huruvida det är OK att kalla någon neger.

Du får väl fråga någon av dina egna kollegor/vänner som har en annan hudfärg än dig om det är kränkande. Har du inga kollegor/vänner får du gå ner på stan och fråga en slumpmässig person. Vad tror du svaret kan tänkas bli. Du kan ju använda dina hjärnceller att gissa dig till svaret.

Tror du ett riktig överviktig person skulle uppskatta om du gick fram och sa "Hej f-knopp"

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, wall7 säger:

Till bildströmmen på telefonen, men som import till Bilder i datorn. Så alla dotterns bilder hamnar i bildbiblioteket.

 

 

Då skulle jag säga att du och din dotter ändå använder samma Apple-ID ändå och har iCloud bildbibliotek aktiverat.

För har alla olika Apple-ID och familjedelning aktiverat är det helt omöjligt att dela bilder på det sättet.

Redigerad av lappen71
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

och minst en till

Lite kul ändå att någon först säger sig uppskatta din humor och sedan blir skitförbannad på din humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Då skulle jag säga att du och din dotter ändå använder samma Apple-ID ändå och har iCloud bildbibliotek aktiverat.

För har alla olika Apple-ID och familjedelning aktiverat är det helt omöjligt att dela bilder på det sättet.

Ska kolla och fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, lappen71 säger:

Du får väl fråga någon av dina egna kollegor/vänner som har en annan hudfärg än dig om det är kränkande. Har du inga kollegor/vänner får du gå ner på stan och fråga en slumpmässig person. Vad tror du svaret kan tänkas bli. Du kan ju använda dina hjärnceller att gissa dig till svaret.

Tror du ett riktig överviktig person skulle uppskatta om du gick fram och sa "Hej f-knopp"

Jag har inte frågat något om det är OK att kalla folk för neger eller N-ordet. Jag har däremot frågat hur man bör referera folk som använder ordet neger. Det första svaret, postat av dig, på den frågan besvarade inte frågan men var ändå i närheten då du behandlade användningen av ordet. Det andra svaret, inte postat av dig, bestod bara av ca en hink galla som spyddes över mig. Frågan verkar svårbesvarad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Jag har inte frågat något om det är OK att kalla folk för neger eller N-ordet. Jag har däremot frågat hur man bör referera folk som använder ordet neger. Det första svaret, postat av dig, på den frågan besvarade inte frågan men var ändå i närheten då du behandlade användningen av ordet. Det andra svaret, inte postat av dig, bestod bara av ca en hink galla som spyddes över mig. Frågan verkar svårbesvarad.

Inte alls. Du får fråga den det berör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Inte alls. Du får fråga den det berör.

Jag trodde sådana här sajter delvis var till för att ställa frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Jag trodde sådana här sajter delvis var till för att ställa frågor.

Du ställer en fråga som jag omöjligen kan svara på. För jag är inte svart.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Batteribilar är farligare än man tror! Bränsleceller är bättre.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/brandforsvaret-efterlyser-utbildningsinsats-om-faran-med-elbilsbatterier

Är de? Det finns miljoner bilar ute med litiumjonbatterier. Fjorton med bränsleceller...... vänta tills det finns miljoner bränslecellsbilar rullande så får vi se. Dessutom är det en ny typ av batterier på väg in som det sägs är helt brandsäkra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Axelman säger:

Dessutom är det en ny typ av batterier på väg in som det sägs är helt brandsäkra.

Undrar hur det ska gå till när man lagrar energi kemiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Axelman säger:

Är de? Det finns miljoner bilar ute med litiumjonbatterier. Fjorton med bränsleceller...... vänta tills det finns miljoner bränslecellsbilar rullande så får vi se.

Ja, ur brandskyddssynpunkt är de bättre. I nivå med vanliga bilar med flytande bränsle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Ja, ur brandskyddssynpunkt är de bättre. I nivå med vanliga bilar med flytande bränsle.

I teorin. Men det finns en rad praktiska problem som kanske kan visa sig ödesdigra över tid. Vad händer vid läckage av vätgasen vid transport, överföring till mack, överföring till bil, krock med bil? Kopplingar och slangar slits och kombinera sen med den mänskliga faktorn. Vätgasen är riktigt farlig och är inte likställd med bensin. Vill vi ha mängder med tankbilar/tankvagnar korsa sverige fyllda med vätgas? En urspårning på "rätt" ställe kan bli en megakatastrof.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Undrar hur det ska gå till när man lagrar energi kemiskt...

Om du har en underförstådd mening här så begriper jag den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Axelman säger:

I teorin. Men det finns en rad praktiska problem som kanske kan visa sig ödesdigra över tid. Vad händer vid läckage av vätgasen vid transport, överföring till mack, överföring till bil, krock med bil? Kopplingar och slangar slits och kombinera sen med den mänskliga faktorn. Vätgasen är riktigt farlig och är inte likställd med bensin. Vill vi ha mängder med tankbilar/tankvagnar korsa sverige fyllda med vätgas? En urspårning på "rätt" ställe kan bli en megakatastrof.

Jag kan inte se någon väsentlig skillnad från infrastrukturen med andra flytande bränslen.

 

37 minuter sedan, Axelman säger:

Om du har en underförstådd mening här så begriper jag den inte.

Det finns ingen sådan. Det som lagras kemiskt har jag svårt att se inte skulle vara brandfarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...