Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

12 minuter sedan, Alix säger:

Nej, så enkelt är det inte. Hongkong-frågan är väldigt viktig, det är en brittisk nationalfråga. Konstigt att han inte nämner den.

Glömde HK. Det är så klart Kinas svek som spelar in. Jamendåså. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Glömde HK. Det är så klart Kinas svek som spelar in. Jamendåså. :whistling:

Tja, folk är så där, och det är knappast så att Kina inte förtjänar massiv kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är less på SVT:s kampanjjournalistik. Mest den som ömmar om migranter. Trots att rättspraxis följs, så ska det skrivas ändå, underförstått tycker SVT att det är fel på den.

En och annan sådan artikel kan förstås tolereras, men de är många! Betoning på visst urval är också partiskhet. Det retar mig med att de är partiska på det viset, eftersom granskningsnämnden inte kan komma åt det.

Så jag ska försöka byta till Omni. Men jag har ångrat mig förut, SVT är duktiga i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Tja, folk är så där, och det är knappast så att Kina inte förtjänar massiv kritik.

Om man börjar att räkna upp kända övergrepp blir man skrämd. De vill radera uigurer

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/11/24/lackta-dokument-avslojar-lager-dar-uigurer-utsatts-for-hjarntvatt-i-kina

De har kört över Tibet.

https://www.svd.se/kina-invaderade-tibet-1950

De förföljer kristna och river deras kyrkor.

Osv osv

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Jag är less på SVT:s kampanjjournalistik. Mest den som ömmar om migranter. Trots att rättspraxis följs, så ska det skrivas ändå, underförstått tycker SVT att det är fel på den.

En och annan sådan artikel kan förstås tolereras, men de är många! Betoning på visst urval är också partiskhet. Det retar mig med att de är partiska på det viset, eftersom granskningsnämnden inte kan komma åt det.

Så jag ska försöka byta till Omni. Men jag har ångrat mig förut, SVT är duktiga i övrigt.

Omni skriver till 80 procent om corona. Tjatigt. Tillbaka till kampanjjournalistiken! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Klotter är klotter, tycker tunnelbanan.

Jag hörde på radion att de (Transport for London) uppmanat Banksy att göra om konstverken på lämpligt ställe.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Jag hörde på radion att de (Transport for London) uppmanat Banksy att göra om konstverken på lämpligt ställe.

Hahaha! Vilka tokroliga byråkrater. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långbänken är påbörjad:

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5f10102006b39c00189bf630

Citat

Regeringen: Inför förarbevis för vattenskoter

Regeringen tar krafttag mot vattenskoteråkare.

“Nu får det vara slutlekt”, säger infrastrukturminster Tomas Eneroth på en pressträff

Transportstyrelsen ska nu utvärdera åldersgränsen på 15 år, för att se om man ska höja den.

Dessutom vill regeringen att myndigheten tittar på att införa en obligatorisk utbildning och förarbevis för vattenskoter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Alix säger:

Klotter är klotter, tycker tunnelbanan. :lol: Fast Banksy gör knappast underground-konst... :P 

 

https://www.svt.se/kultur/banksys-coronakonst-bortstadad-fran-tunnelbana

Duktigt att inte bli upptäckt och stoppad i en så övervakad tunnelbana.

12 minuter sedan, Telly82 säger:

Det ska bli intressant att se vad som räknas som vattenskoter. Förhoppningsvis definieras det ungefär som "båt kortare än X meter med en motoreffekt på minst Y hk/kg som kan framföras i minst Z knop".

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå vattenskotrar och politikernas liknöjdhet:

 

”Den lag som ska begränsa var man får köra vattenskoter, vattenskoterförordningen, går idag inte att använda som den är tänkt. Kustbevakningen har därför tillsammans med åklagarmyndigheten och polisen beslutat sig för att inte tillämpa förordningen.

– Den strider mot EU-direktiv. Vi har beslutat oss för att inte arbeta med den då den inte leder till några fällande domar, säger Ola Thomasson.

Det gör att man kan bryta mot lagen utan att det får några konsekvenser”

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/valjer-att-inte-tillampa-lag

 

Ansvarig minister, som rimligtvis har informerats om detta: – Äh! Orka...

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Alix säger:

Var inte ”oroliga”, (S)verige kommer att ge med sig. Utöver att hålla fascistiska Polen och Ungern under armarna kommer vi givetvis att skänka pengar till Sydeuropa också. Vi har ju ändå råd, som det brukar heta när det gäller migrationen.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-avgrundsdjup-spricka-infor-svara-budgetforhandlingar

OM vi kickar ut Polen och Ungern ur EU står Putin beredd att ta mot dem. Det blir pest eller kolera. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, iMarc säger:

Idag är det Världsemojidagen. 

Och det skriver han utan emoji. :o 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Och det skriver han utan emoji. :o 

Ja för jag gillar dem egentligen inte, de representerar sällan det man tycker, känner, på ett korrekt sätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Ja för jag gillar dem egentligen inte, de representerar sällan det man tycker, känner, på ett korrekt sätt. 

Vad har det med saken att göra? Allt blir bättre med små gula gubbar! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Axelman säger:

Vad har det med saken att göra? Allt blir bättre med små gula gubbar! :w00t:

Jadu jag vet inte men det första jag fick se när jag gick in på appstore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Jadu jag vet inte men det första jag fick se när jag gick in på appstore

...var vaddå? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

OM vi kickar ut Polen och Ungern ur EU står Putin beredd att ta mot dem. Det blir pest eller kolera. :stjarnsmall:

Det är riktigt, vi får betala för allting vad vi än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det vanedemokratiska väst har vi fantastiskt svårt att förstå att demokratin som princip inte fungerar i arabländer. Där ligger förtroendet i stället hos den egna etniciteten, den religiösa riktningen eller den egna klanen/storfamiljen. Ofta alla tre på en gång. Muslimska stater har, bland annat, sedan länge familjerätt som baseras på religiös tillhörighet och således varierar från individ till individ. Tänk er samma här! Och förstå då att demokratin som vi känner den är omöjlig. Ändå har vi matats med arabisk vår och demokratihopp. Patetiskt. Numera dominerar uppgivenheten inför varför de inte inser sitt bästa och inför demokrati och likvärdiga mänskliga rättigheter. Någon principiell acceptans finns inte, dock.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/syriens-folk-till-val-utan-hopp-om-forandring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...