Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

44 minuter sedan, Pocahontas säger:

Gymnasieleverna får väl sätta sig med en mugg framför skolan och tigga till mat...

 

 

Skärmavbild 2019-12-05 kl. 10.59.57.jpg

Har bara väntat på detta. I grundskolan är det hysteriskt noga att inte peka ut någon genom att föreslå saker som kostar vilket ger resultat att fattiga inte kan deltaga. Detta är verkligen att slå människor i ansiktet. Inte ett dugg förvånande att M och SD går hand i hand. Nästa steg är att det kostar att gå på skoltoa. Den stora frågan i samhället just nu är hur vi förbättrar integrationen. Detta är absolut att försämra och öka segregationen! 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En framställning undertecknad av 350 psykiatriker och andra psykiatriska yrkesverksamma ska läggas fram på kongressen torsdag och hävdar att president Donald Trumps mentala hälsa försämras snabbt 

 

https://www.businessinsider.com/psychiatrists-submit-warning-trumps-mental-health-deteriorating-2019-12?utm_content=buffercf562&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer-tiuk&fbclid=IwAR3psLerXmie9gePlIeRylroXodnRk8-aya1Xd9bT6vuVt0p4KUP0rRIz54&r=US&IR=T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Regeringen beslutar och ansvarar kollektivt. Löjlig nyordning att jaga enskilda statsråd. Usch, vad trist. :( 

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraternas-gruppledare-annelie-karlsson-det-ar-en-helt-ny-ordning-i-svensk-politik

Inte löjlig alls utan Riksdagen som bestämmer, alltid! Ska bli kul att följa. Jag bedömer chansen som stor att regeringen måste lyda. ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte löjlig alls utan Riksdagen som bestämmer, alltid! Ska bli kul att följa. Jag bedömer chansen som stor att regeringen måste lyda. ??

Så du inser att det handlar om en protest mot förd politik och inte att man saknar förtroende för ett enskilt statsråd.

Ändå tycker du att det är bra. I min bok är det hyckleri och opportunism.

Jag hoppas trots allt att du inser att bara för att man kan och får göra någonting så måste det inte per definition vara konstruktivt och lämpligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Så du inser att det handlar om en protest mot förd politik och inte att man saknar förtroende för ett enskilt statsråd.

Ändå tycker du att det är bra. I min bok är det hyckleri och opportunism.

Jag hoppas trots allt att du inser att bara för att man kan och får göra någonting så måste det inte per definition vara konstruktivt och lämpligt.

Nä, politikens gång när den är som allra bäst, dvs oppositionen gör allt den kan för att få igenom sin vilja. Det ÄR Riksdagen som har makten i Sverige, bara ett faktum att förlika sig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

 

Enligt anrika tidskriften Rolling Stone är ovanstående låt den bästa under 2010-talet. För egen del tvingas jag lita på deras omdöme.

 

https://www.rollingstone.com/music/music-lists/the-100-best-songs-of-the-2010s-917532/kendrick-lamar-alright-single-917544/

Jag inser att jag är fel målgrupp för henne och denna musik men måste medge att jag gillar det, några snäpp bättre än det vanliga skräpet på radio och TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Nä, politikens gång när den är som allra bäst, dvs oppositionen gör allt den kan för att få igenom sin vilja. Det ÄR Riksdagen som har makten i Sverige, bara ett faktum att förlika sig med.

Tjöta om riksdagen... Nej, det är folket som har makten i Sverige... Det står i regeringsformens första kapitel, första paragrafen. Alla andra politiska institutioner representerar denna folkmakt. Det är statsvetenskaplig elementa.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag inser att jag är fel målgrupp för henne och denna musik men måste medge att jag gillar det, några snäpp bättre än det vanliga skräpet på radio och TV.

Nu är ju ”några snäpp bättre” än skräp en helt annan sak än vilken låt som är 2010-talets bästa. Kan man tycka.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Tjöta om riksdagen... Nej, det är folket som har makten i Sverige... Det står i regeringsformens första kapitel, första paragrafen. Alla andra politiska institutioner representerar denna folkmakt. Det är statsvetenskaplig elementa.

 

5 minuter sedan, Alix säger:

Nu är ju ”några snäpp bättre” än skräp en helt annan sak än vilken låt som är 2010-talets bästa. Kan man tycka.

På grinigt humör idag? :D Allt det du skriver stämmer men du vet vad jag menar. :kramis:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att låten i spoilern är avsevärt bättre än Robyns låt. Men vad vet jag. Jag är inte The Rolling Stone.

Spoiler


 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"What makes Donald Trump so dangerous is the brittleness of his sense of worth. Any slight or criticism is experienced as a humiliation and degradation. To cope with the resultant hollow and empty feeling, he reacts with what is referred to as narcissistic rage.

"He is unable to take responsibility for any error, mistake, or failing. His default in that situation is to blame others and to attack the perceived source of his humiliation. These attacks of narcissistic rage can be brutal and destructive."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Nu är ju ”några snäpp bättre” än skräp en helt annan sak än vilken låt som är 2010-talets bästa. Kan man tycka.

Jag hörde för någon vecka sedan någon sammanfattning av 10-talets popmusik. Jag 

kände ungefär igen namnen "Avicii" och "Swedish house mafia". Men den där Robynlåten är riktigt bra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte att du var riktigt så trög i skallen, men jag gör ett nytt försök.

2019-12-04 på 21:23, lappen71 säger:

Du ser alltså inte det komiska i hans egna tweet.

 

Han är utskrattad i hela världen.

Han är inte bra ledare. En bra ledare bland annat säger inte "grab them by the pussy" eller hånar homosexuella och handikappade.

Han är absolut inget geni när det gäller strategi. https://www.washingtonpost.com/outlook/2018/09/26/world-is-laughing-president-trump/

 

Detta är något du aldrig kommer fatta för du har huvudet så långt upp i röven att det är totalt nattsvart 

Och bara idioter, just du har för övrigt visat dig vara ett förstklassigt exemplar, plockar ord ur dess sammanhang.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Regeringen beslutar och ansvarar kollektivt. Löjlig nyordning att jaga enskilda statsråd. Usch, vad trist. :( 

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraternas-gruppledare-annelie-karlsson-det-ar-en-helt-ny-ordning-i-svensk-politik

Kan det där vara en konsekvens av att S kanske inte följer det hemliga avtal de slöt med V i samband med jöken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Trodde inte att du var riktigt så trög i skallen, men jag gör ett nytt försök.

Och bara idioter, just du har för övrigt visat dig vara ett förstklassigt exemplar, plockar ord ur dess sammanhang.

Precis som du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Kan det där vara en konsekvens av att S kanske inte följer det hemliga avtal de slöt med V i samband med jöken?

Vilket hemliga avtal? Nu är vi nog vådligt nära en konspirationsteori...

 

Hur kan man förresten känna till ett hemligt avtal om man inte själv är inblandad? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag hörde för någon vecka sedan någon sammanfattning av 10-talets popmusik. Jag 

kände ungefär igen namnen "Avicii" och "Swedish house mafia". Men den där Robynlåten är riktigt bra.

Men popmusik fanns väl ändå inte på 10-talet, musiken var ju inte ens i närheten av pop på 30-40 talet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Vilket hemliga avtal? Nu är vi nog vådligt nära en konspirationsteori...

 

Hur kan man förresten känna till ett hemligt avtal om man inte själv är inblandad? :shifty:

Från https://sv.wikipedia.org/wiki/Regeringsbildningen_i_Sverige_efter_valet_2018#Januari:

 

Citat

16 januari meddelade Vänsterpartiet att de kommer att lägga ned sina röster och således släppa fram Regeringen Löfven I en ny mandatperiod, efter överenskommelse med Stefan Löfven. Denne hade enligt V lovat att de skulle få parlamentariskt inflytande på områden utanför överenskommelsen mellan S, C, L och MP, och att han skulle försvara reformer som V drev igenom i förra mandatperioden som stödparti till Regeringen Löfven. Ingen skriftlig överenskommelse redovisades mellan S och V och fyrpartiöverenskommelsen behövde inte omarbetas innan omröstningen, men Vänsterpartiet hotade istället med misstroendevotum om vissa av förslagen i fyrpartiöverenskommelsen genomdrevs. Stefan Löfven nominerades av talmannen till statsministeromröstningen.

Jag har för mig att V i samband med det sa något om att det fanns ett avtal mellan dem och S som inte skulle offentliggöras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Från https://sv.wikipedia.org/wiki/Regeringsbildningen_i_Sverige_efter_valet_2018#Januari:

 

Jag har för mig att V i samband med det sa något om att det fanns ett avtal mellan dem och S som inte skulle offentliggöras.

Jo, jag minns det. Sjöstedts papperslapp...

Ett sätt att lugna partikamraterna då att man släpper fram två allianspartier i jöken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

De har väl rotat sig rätt väl i vänstermyllan nu. Vare sig C eller L kommer att kunna bli trovärdiga som ”borgerligt” alternativ i nästa val, särskilt inte som ”borgerlig” efter jöken mer har kommit att bli synonymt med ”konservativt”. Så, jag tror det är dags för C och L att även utåt medge att de numera tillhör samma block som V. Även om det smärtar en del.

Påminner om kn*llkontakt.se. Gemensamma, specifika behov men inte mycket till relationer, de skulle inte funka alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Så är det, men partierna valde den vägen, och jag kan inte se hur de kan återkomma till ett samarbete åt höger och bibehålla trovärdigheten.

Nej, men allmänt har alla partier dragit sig till mitten på olika sätt, mer eller mindre. Även SD försöker göra upp med vissa ståndpunkter som de anser ligger dem till last; samkönade äktenskap and what not. Men det varierar förstås över tid. Moderaterna skulle alldeles säkert säga nej till ytterligare en veckas semester, mer föräldrapenning, et c, som de alltid har gjort. Fast när Nya moderaterna kom får man nog säga att de var mer ett mittenparti plötsligt.

 

Edit: Det är förstås GAL-TAN som numera skiljer kontrahenterna åt, mycket mer än höger-vänster i klassisk mening. Som det verkar i alla fall.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...