Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, boevil säger:

Det jag tycker är märkligt, förutom själva fusket, är att Evry verkar klara sig undan skadestånd(?). Samma sak med apotekstjänst. De orsakar merkostnad, men slipper undan skadestånd. 

Sin svenska bananmonarkistiska vana trogen har väl myndigheten naivt trott att allt skulle gå bra och har därför inte lagt grund för skadestånd i avtalet. Kort sagt, Evry har gjort vad det ska inom ramen. För egen del skyller jag inte på företag som Evry, de är sådana till sin natur. De ska bara inte släppas in i viktiga sammanhang. De får dock ”gärna” prångla på folk brödrostar och mobilabonnemang...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den billiga honungen kan vara färgad sirap. Citat:

 

”Konsumenter och butiker som vill ha äkta vara, bör till att börja med undvika misstänkt billig honung. Allra säkrast är att välja certifierad honung, som ekologisk Krav-märkt eller Svenskt Sigill-märkt honung. I certifierad honung finns ingen risk för antibiotikarester eftersom certifieringen inte tillåter användning av antibiotika. Certifierad honung har många fler fördelar, bland annat är området tre kilometer runt Krav-certifierade bikupor i huvudsak Krav-certifierat, EU-ekologiskt eller av naturligt ursprung. Svenskt Sigill märker endast honung från biodlingar i Sverige, vilket gynnar pollinering av svenska frukter och grönsaker.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-10 på 14:59, Alix säger:

Jag har aldrig hört talas om solförnekare. Å andra sidan finns det ju folk som hävdar att jorden är platt.

Jag har nog nämnt det tidigare, en väns bror är med i något som heter ”flatearthers”, han hävdar bestämt utifrån deras vetenskap att jorden är platt. Han har även gett ut en bok om Fredrik Reinfeldt. Käkar ca 2 påsar chips och ett halvkilo godis/dag. Funderar på om det är dieten som ställer till det för honom?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Funderar på om det är dieten som ställer till det för honom?

:yeahbaby: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, iMarc säger:

han hävdar bestämt utifrån deras vetenskap att jorden är platt

Jo, man måste nog ha en alldeles egen vetenskap för att ro sådana påståenden i land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, iMarc säger:

Jag har nog nämnt det tidigare, en väns bror är med i något som heter ”flatearthers”, han hävdar bestämt utifrån deras vetenskap att jorden är platt. Han har även gett ut en bok om Fredrik Reinfeldt. Käkar ca 2 påsar chips och ett halvkilo godis/dag. Funderar på om det är dieten som ställer till det för honom?

Av dieten att döma är han inte särskilt platt själv.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Jo, man måste nog ha en alldeles egen vetenskap för att ro sådana påståenden i land.

Vad då "vetenskap"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade på Busch Thor och Jonas Sjöstedt i en livesändning,, ovanligt att höra hör enade de var om att inte Sverige ska gå med på att höja EU-avgiften.

 

Skärmavbild 2019-11-13 kl. 08.45.58.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Pocahontas säger:

Lyssnade på Busch Thor och Jonas Sjöstedt i en livesändning,, ovanligt att höra hör enade de var om att inte Sverige ska gå med på att höja EU-avgiften.

 

Skärmavbild 2019-11-13 kl. 08.45.58.jpg

Verkar pragmatiskt och bra, kanske man kan våga hoppas på resultat! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Verkar pragmatiskt och bra, kanske man kan våga hoppas på resultat! :ThumbsUp:

Hoppas kan man alltid, men mest sannolikt är att Sverige snällt går med på detta till slut. Exempelvis de reaktionära länderna Polen och Ungern måste ju få sina bidrag! Vi pratar hundratals miljarder kronor! Detta eftersom nettobidragsländerna uppskattar deras EU-avståndstagande inrikespolitik så mycket. :P :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Maddog63 säger:

Även vuxna reagera!

Jag hatar ABBAS fiskbullar i burk.

Urkkkk...?

Jag ser sådant som kattmat. Å andra sidan är det ju inte grönsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Pocahontas säger:

Typiskt M.

Moderaterna vill alltså höja min skatt. Det beror på att jag har sjukersättning. Hade jag i stället haft samma belopp i lön hade jag haft betydligt lägre skatt. Moderaterna anser att jag är en bidragssnyltare (när jag i verkligheten utnyttjar en sjukförsäkring som vi alla betalar till via arbetsgivaravgifter som är avstått löneutrymme). 
Men enligt M ska jag alltså straffas skattemässigt. 
Jag ber att få påpeka att min hälsosituation inte är frivillig och att sjukersättningen motsvarar ungefär hälften av den lön jag skulle ha haft om jag hade kunnat arbeta.

Men straffas ska jag. Ändå.

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...