Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

kanske cmd+r? är så i ff iaf*..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar
Vad är kortkommandot för uppdatera websidor när man surfar med safari? I windows var det f5.

Bara att läsa innantill i menyn "Innehåll": Kommando-R  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat lägga typ 500 bilder i sidofältet i findern. Vet någon något smidigare sätta att bli av med dem än att drag n dropa varje "fil" för sig utanför sidofältet för att bli av med dem. Borde ju finnas någon inställningsfil någonstans.

 

Snabbt svar om någon vet vore tacksamt!

 

Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske cmd+r? är så i ff iaf*..

 

Även F5 funkar i firefox. Dock inte i safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även F5 funkar i firefox. Dock inte i safari.

 

Men har du en Macbook eller Macbook Pro med speciella funktionstangenter så kan du behöva (beroende på hur du har inställt) trycka på fn+F5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag RSS läsaren som är inbyggd i apple mail att synkas med min iPhone 3G ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat iSync? -Finns en del tillägg att ladda hem på nätet. Har tex så man kan synka en Ericsson-telefon så det vore konstigt om det inte finns till iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera adressfältet?

I windows kan man trycka på F6 så markeras hela adressfältet i webläsaren..

Finns de likande kommando i safari/macosx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera adressfältet?

I windows kan man trycka på F6 så markeras hela adressfältet i webläsaren..

Finns de likande kommando i safari/macosx?

cmd + L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera adressfältet?

I windows kan man trycka på F6 så markeras hela adressfältet i webläsaren..

Finns de likande kommando i safari/macosx?

 

Om du kikar i Safaris meny högst upp så ser du snabbkommandona bredvid verktygen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver bra tips på program som man kan använda för att "speeda upp" ljudböcker. Gärna där man kan välja hur många procent snabbare som önskas. När jag körde PC använde jag mig av GoldWave, men programmet behöver alltså bara klara av att öka hastigheten på ljudfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du menar med "speeda up". Vill du det ska låta som Kalle Anka eller vill du få det att sluta hacka?post-13062-1248273702.png

Justera buffringen kan få bort "hacket".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat iSync? -Finns en del tillägg att ladda hem på nätet. Har tex så man kan synka en Ericsson-telefon så det vore konstigt om det inte finns till iPhone

Du har inte lust att utveckla lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera adressfältet?

I windows kan man trycka på F6 så markeras hela adressfältet i webläsaren..

Finns de likande kommando i safari/macosx?

 

Återigen så fungerar F6 i firefox, men inte i Safari. Men kom som sagt ihåg att...

 

Men har du en Macbook eller Macbook Pro med speciella funktionstangenter så kan du behöva (beroende på hur du har inställt) trycka på fn+F5.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du menar med "speeda up". Vill du det ska låta som Kalle Anka eller vill du få det att sluta hacka?post-13062-1248273702.png

Justera buffringen kan få bort "hacket".

 

Jag vill alltså att det ska låta som Kalle Anka :) Tycker det är skönt att lyssna i 160% så går det lite snabbare. Några tips på program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte lust att utveckla lite?

Om du Googlar på "iSync+Iphone+Mail" får du 225.000 träffar, jag är övertygad om att du hittar lösningen bland dem utan allt för stor ansträngning :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett litet problem. Mitt trådlösa tangentbord har tappat kopplingen med min iMac, självklart var datorn avstängd och den är lösenordsskyddad. Hur får jag upp kopplingen igen så jag kan använda datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem när jag använder min externa skärm. Då och då så kopplas den externa skärmen ifrån och blir blå och efter cirka 10 sekunder kommer bilden tillbaka. Skärmen fungerar stabilt till andra datorer så kan inte vara den. Möjligtvis skulle det kunna vara något glapp i omkopplaren från vga till mini. Någon som har haft problem med detta eller har idéer på vad det kan vara som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett litet problem. Mitt trådlösa tangentbord har tappat kopplingen med min iMac, självklart var datorn avstängd och den är lösenordsskyddad. Hur får jag upp kopplingen igen så jag kan använda datorn?

Du behöver ett trådat tangentbord skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari kraschar minst en gång om dagen, precis kraschade det och då hade jag forumet och apples hemsida öppen.

Den där runda cirkeln kommer upp ofta också, så safari bara hänger sig, men oftast kommer jag tillbaka utan krasch.

 

Ganska irriterande :angry2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör
Jag vill alltså att det ska låta som Kalle Anka :) Tycker det är skönt att lyssna i 160% så går det lite snabbare. Några tips på program?

I Quick Time öppnar du aktuell film, trycker kringla + K, och sedan "speedar" du upp filmen längst ned till vänster i pop up-rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari kraschar minst en gång om dagen, precis kraschade det och då hade jag forumet och apples hemsida öppen.

Den där runda cirkeln kommer upp ofta också, så safari bara hänger sig, men oftast kommer jag tillbaka utan krasch.

 

Ganska irriterande :angry2:

Antar du har senaste versionen 4.0.2, den kraschar rätt ofta för mig också men det blev bättre efter sista uppdateringen av Java och webkit tror jag det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar du har senaste versionen 4.0.2, den kraschar rätt ofta för mig också men det blev bättre efter sista uppdateringen av Java och webkit tror jag det var.

 

Ja senaste, är firefox stabilare, ska man kanske köra med det tills safari blivit stabilare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela tiden jag öppnar en tråd med bilder på, här i forumet kommer denna bild upp, också blir det så: post-44230-1248472188.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela tiden jag öppnar en tråd med bilder på, här i forumet kommer denna bild upp, också blir det så: post-44230-1248472188.png

Känner igen det... tror jag hade förstorat websidan med cmd + och det buggade ut.

Efter att ha zoomat ut till normal igen funkade det som vanligt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...