Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

Har köpt en TV-serie på DVD. Vill kunna kolla på den utan att dvd-spelaren surrar och utan att behöva ha med mig skivorna. Finns det något sätt att lägga över avsnitten på hårddisken med bibehållen kvallitet? Vilket program behöver jag i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar
Har köpt en TV-serie på DVD. Vill kunna kolla på den utan att dvd-spelaren surrar och utan att behöva ha med mig skivorna. Finns det något sätt att lägga över avsnitten på hårddisken med bibehållen kvallitet? Vilket program behöver jag i så fall?

MacTheRipper är som gjort för sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag tror att jag förstår ;) är det här rätt? Dock hittar jag inte riktigt vart jag ska ändra

 

Ja, du är på helt rätt ställe. Så här ser mina inställningar ut.

Customize.tiff

 

Om du trycker på pilen efter siffran 19 - i ditt fall 7. Så får du upp en lista på format till klockan. Välj t ex 00-23. Sedan får du upprepa detta för de andra "Show"-alternativen, Medium, Long, Full. Du kan även ta bort AM, PM genom att markera den och helt enkelt trycka på baksteg.

 

Hoppas det löser sig. :)

 

Ett tipps är också att redigera datumen på samma sätt om du inte redan har den rätt. USA skriver ju mån-dag-år...

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt mysko... Helt plötsligt utan att jag har ändrat något så får jag detta meddelande?

Mina inställningar som ni ser är satta på at alltid tillåta cookies... Vad gör jag för fel :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt mysko... Helt plötsligt utan att jag har ändrat något så får jag detta meddelande?

Mina inställningar som ni ser är satta på at alltid tillåta cookies... Vad gör jag för fel :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt mysko... Helt plötsligt utan att jag har ändrat något så får jag detta meddelande?

Mina inställningar som ni ser är satta på at alltid tillåta cookies... Vad gör jag för fel :chockadskeptisk:

post-25423-1250698717.png

post-25423-1250698731_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag fick samma meddelande men det gick att logga in ändå. Nu på morgonen funkade inloggningen normalt igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag fick samma meddelande men det gick att logga in ändå. Nu på morgonen funkade inloggningen normalt igen

 

 

Kan va en Fejsbook grej med andra ord... OK tack för svaret Nabben. Jag kollar

när jag kommer hem. "To be honest" så kom jag också in men gillar inte felmeddelandet

och trodde det kanske va Safari som spökade... Slutet gott allting gott.

 

z :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna ekvationer med OSX? Den inyggda miniräknaren är ju inte så hipp :( Finns det nåt bättre "matteprogram"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna ekvationer med OSX? Den inyggda miniräknaren är ju inte så hipp :( Finns det nåt bättre "matteprogram"

 

Inte i avancerat eller programerarläge heller?

Döttrarna använde Texas T82(?) i skolan, på deras hemsida fanns en massa avancerat att ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte i avancerat eller programerarläge heller?

Döttrarna använde Texas T82(?) i skolan, på deras hemsida fanns en massa avancerat att ladda ner.

 

Den ända räknaren jag hittat i datorn är en widget...

Finns det nån annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ända räknaren jag hittat i datorn är en widget...

Finns det nån annan?

 

Har du provat spotlight? ;) kalkylator

 

(Och jag är ny på mac! :borstatanderna: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, som jag fattade dina tidigare poster hade du redan försökt ändra i systeminställningar. Nåväl, nu är du på rätt ställe. Här är mina inställningar om det kan vara till någon hjälp:

post-11275-1250607865_thumb.png

 

Edit: Först ska du nog välja "custom" som regionsval i rutan innan du trycker på customize.

 

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat spotlight? ;) kalkylator

 

(Och jag är ny på mac! :borstatanderna: )

 

Nu var det kanske ganska måna år sen ändå som jag räknade ekvationer, men hur ska jag kunna ställa upp ett tal? Den räknaren som kommer upp i spotligt klarar ju inte häller av svåra saker med "X" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det kanske ganska måna år sen ändå som jag räknade ekvationer, men hur ska jag kunna ställa upp ett tal? Den räknaren som kommer upp i spotligt klarar ju inte häller av svåra saker med "X" osv.

 

-Räcker inte detta (cmd 2)

post-13062-1250757632_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de är den ända som kommer upp i mitt spotligt :(

post-26459-1250757778_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då går du upp i menyn för Kalkylator och under innehåll klickar du på avancerat cmd2 eller programmerare cmd3

Annars finns det långa listor att ladda ner från http://www.pure-mac.com/calcmath.html

 

Tack :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, Hur 17 öpnnar man zip filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelklicka på dem. Annars går det bra med StuffitExpander

 

oki... :superirriterad: för när jag dubbelklickar står det bara kan inte packas upp filen stöds ej. ska ladda ner StuffiExppander :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får du fram det där i spotlgt? det gör inte jag nämligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du testa det inbyggda programmet Grapher. Oslagbart vad gäller att rita upp kurvor och hantera dessa på olika sätt, och jag gissar på att du inte jobbar med SÅ avancerade ekvationer ännu (jag menar, du har säkert bara EN variabel. Åh, jag skulle ge min själv för att få ha en ekvation med en entydig, reell lösning emellanåt).

Grapher hittar du i programmappen under Verktygsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet i dagsläget är att jag inte kan skriva ut vad jag vill på räknaren utan måste använda dennes förprogramerade knappar.

 

Hur i en kalkylator ka jag ställa upp ekvationen x-30%=100 "som ett exempel?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...