Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

Undrar om det inte behövs ett Mac-mantra för newbies:

-Att titta är silver-att klicka är guld!

:D

 

Den filosofin brukar jag köra med när jag kollar på Nikon-prylar :borstatanderna:

 

Man får ju en släng av NAS ibland och enda botemedlet är prylar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar

Kom och tänka på en sak precis ...

 

Ett om när man köper Adobe Design Premium funkar detta på både en Mac och PC?

 

Sedan kan man installera denna program svit på två datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom och tänka på en sak precis ...

 

Ett om när man köper Adobe Design Premium funkar detta på både en Mac och PC?

 

Sedan kan man installera denna program svit på två datorer?

 

Svaret är: Nej

 

Du köper antingen en licens för windows eller för mac. Skivan du får innehåller programvaran antingen för Win eller OS X.

 

Om du kan installera det på två datorer, ingen aning, får du? Troligtvis inte, men det står i användaravtalet isåfall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du köper antingen en licens för windows eller för mac. Skivan du får innehåller programvaran antingen för Win eller OS X.

Däremot skall det gå att via kundtjänst ändra en windowslicens till mac och vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag på något sett koppla in 7.1 ljud till min macbook, utan att spendera flera tusen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren =)

 

Sedan så fann jag svaret att man får installera sitt program på två egna datorer som sin arbetsdator och hemma dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom och tänka på en sak precis ...

 

Ett om när man köper Adobe Design Premium funkar detta på både en Mac och PC?

 

Sedan kan man installera denna program svit på två datorer?

 

Såg att du fått svar. Här ett förtydligande angående Mac med dubbla OS.

 

salakalle :crossfingers: hälsar.

post-35780-1249171382.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag på något sett koppla in 7.1 ljud till min macbook, utan att spendera flera tusen?

Du kan få 7.1 ut från datorn med hjälp av optisk 3.5mm-kontakt... om du sen kan ta tillvara på den optiska signalen utan att spendera flera tusen beror ju på din utrustning idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en windowsinstallation i form av en isofil på datorn som jag skulle vilja bränna på skiva för att kunna installera windows via boot camp. Hur bär jag mig åt och vilket program använder jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en windowsinstallation i form av en isofil på datorn som jag skulle vilja bränna på skiva för att kunna installera windows via boot camp. Hur bär jag mig åt och vilket program använder jag?

Du menar att du köpt Windows i form av en iso-fil? Du måste ju kräva att den levereras på en CD eller DVD i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du köpt Windows i form av en iso-fil? Du måste ju kräva att den levereras på en CD eller DVD i stället.

 

Nej, mitt köpta windows accepterades inte eftersom versionen saknar sp2. Känns ju dumt att man ska tvingas köpa ett nytt bara för att få sp2 så jag fick en nyare version av en bekant i form av en iso-fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även Win7 levereras i ISO-fil så det är ju inget konstigt.

 

Gå in i skivverktyg: Arkiv->Öppna skivavbild och sedan tryck bränn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjohansson81

Hej har en liten fråga. Jag delar ut internet från min iMac till min iPod Touch via Airport och det funkar lysande. Problemet är att jag måste starta om Airport i datorn varje gång jag har stängt av den, vilket är lite irriterande. Rutan för internetdelning är ikryssad men ändå måste jag gå in och kryssa ur och sedan kryssa i den. Det ska ju vara en liten pil uppe vid klockan på skrivbordet när delning är aktivt och den försvinner varje gång datorn startas om.

 

Tacksam för lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även Win7 levereras i ISO-fil så det är ju inget konstigt.

 

Gå in i skivverktyg: Arkiv->Öppna skivavbild och sedan tryck bränn.

 

Fungerar detta verkligen? Jag testade att bränna i toast och valde iso9660 och brände men skivan gick inte att installera med

 

Edit: Fungerar såklart utmärkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar detta verkligen? Jag testade att bränna i toast och valde iso9660 och brände men skivan gick inte att installera med

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan få 7.1 ut från datorn med hjälp av optisk 3.5mm-kontakt... om du sen kan ta tillvara på den optiska signalen utan att spendera flera tusen beror ju på din utrustning idag.

 

Tack, jag har 7.1 högtalare som är kopplade till stationära datorn just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag använder min MBP (mid 09) i clamshell mode kopplad till extern skärm har jag problem att sätta datorn i sleep mode. När jag släcker skärmen så väcks datorn.

 

Datorn är kopplad till en Dell Ultrasharp med mini displayport/DVI samt USB. Eftersom skärmen har en inbyggd USB hub använder jag den till att koppla vidare till Apples keyboard och en Logitech MX1100.

 

Anledningen till att jag kopplar via skärmens USB hub är att jag i nästa vecka ska koppla in ett externt USB ljudkort för att endast ha två kablar att koppla in och ut.

 

Vad orsakar detta problemet och hur ska jag gå till väga för att lösa det?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, hur får jag mina "sidoknappar" att fungera på min intelli 3.0 mus när jag surfar med Safari? Knapparna fungerar med Firefox men vill inte fungera med Safari. Jag har installerat Microsofts drivrutiner samt MZoom.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Fick nyligen en ny MBP då min andra hade ett fel på bildskärmen vid leverans, men på den nya så går det inte att "scrolla" ända upp eller ner på sidan när jag tar tre fingrar på styrplattan uppåt/neråt. Funkade utmärkt på den första MBP som jag hade, är det någon inställning?

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Fick nyligen en ny MBP då min andra hade ett fel på bildskärmen vid leverans, men på den nya så går det inte att "scrolla" ända upp eller ner på sidan när jag tar tre fingrar på styrplattan uppåt/neråt. Funkade utmärkt på den första MBP som jag hade, är det någon inställning?

 

/Lasse

 

Om jag inte tar helt fel så ska man väl använda 2 fingrar för att scrolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, När man får sin MBP måste man göra återställnings skivor då? Eller är de färdiga? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte tar helt fel så ska man väl använda 2 fingrar för att scrolla?

Det har du helt rätt i, men på den andra datorn som jag nu bytt ut så gick det att dra uppåt/nedåt med tre fingrar t.ex. i Safari, detta fick till resultat att jag direkt antingen hamnade längst upp eller längst ner på sidan jag besökte för tillfället... Detta funkar inte på den dator jag nu har, och därför min fråga, är detta någon inställning man kan göra?

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, När man får sin MBP måste man göra återställnings skivor då? Eller är de färdiga? =)

Vet inte om jag förstår dig rätt avseende återställningsskivor, men när du köper en Mac ska du få med skivor med operativsystemet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en extern hårddisk som jag har delat upp i tre olika partioner (en för filer, en för time machine, och en liten partition i FAT32 för att flytta filer mellan PC och Mac). Jag skulle vilja att bara den första partitionen dyker upp på skrivbordet och att de andra två bara syns i finder. Går det att fixa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon vet hur man förminskar en bild i Aperture så den är högst 100 KB stor och max 250 pixlar bred?

 

Jag undrar en annan sak också; tidigare importerade jag bilder från digitalkameran till Canon Ixus eget program, nu importerar jag till Aperture. Bilderna ser rättvända ut och blir rättvända ex på MSN men när jag vill ladda upp dem på vissa sajter blir de felvända? Vad kan jag göra åt det, de ser ju rättvända ut när jag laddar upp dem?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...