Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

Tänkte att det kanske var en idé att starta en tråd där man kan ställa små snabba frågor i på löpande band istället för att skapa ny tråd för varje fråga.

 

Själva "baren" allstå där uppe där äpplet och det finns, den är lite genomskinlig nu och anpassar sig efter färgen på bakgrunden. Hur ändrar jag det så den inte är genomskinlig o är i en önskad färg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar

macosxhints.com - 10.5: Get rid of the translucent menu bar:

I Terminalen:

sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.WindowServer 'EnvironmentVariables' -dict 'CI_NO_BACKGROUND_IMAGE' 1

 

reboot

 

och...

Daring Fireball: System Domain Hack to Turn Off Leopard's Translucent Menu Bar:

DF reader Emiel Efdee concluded that "0.62" is in fact the precise value needed to duplicate Leopard's "standard" non-translucent menu bar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur avinstllerar jag ett program eller en plugin till ett program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att det kanske var en idé att starta en tråd där man kan ställa små snabba frågor i på löpande band istället för att skapa ny tråd för varje fråga.

 

Själva "baren" allstå där uppe där äpplet och det finns, den är lite genomskinlig nu och anpassar sig efter färgen på bakgrunden. Hur ändrar jag det så den inte är genomskinlig o är i en önskad färg?

 

 

 

Varför är inte min genomskinlig??? Jag uppdaterade för två veckor sedan.... min är bara grå... Gjorde en arkiv install...

 

Konstigt... kanske beror på grafikkortet? kör en ibook 1.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gratis och bra program som packar upp winrar osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går det att trycka "delete" på macbook? Den har ju bara "radera bakåt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går det att trycka "delete" på macbook? Den har ju bara "radera bakåt"

 

Håll inne fn-tangenten och tryck back step ("radera bakåt")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt in några filmer (.avi) som såklart inte går spela upp i front row, har letat efter tillägg på apple's sida med grejer men inte hittat nåt.

 

Någon som vet hur jag ska göra för att kunna spela upp dom via front row?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa detta plugin: http://perian.org/

 

Tackar så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses vad mycket frågor jag ställer, men men.

 

I min iPod har jag lagt in och ordnat så att alla album är inlagda perfekt och har omslag och hela grejen. Undrar nu om jag kan på någotsätt överföra det biblioteket till mitt iTunes på själva datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad finns det för alternativ (så billiga som möjligt) om man vill ladda sin macbook (magsafe) i bilen??

 

edit: stavning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses vad mycket frågor jag ställer, men men.

 

I min iPod har jag lagt in och ordnat så att alla album är inlagda perfekt och har omslag och hela grejen. Undrar nu om jag kan på någotsätt överföra det biblioteket till mitt iTunes på själva datorn?

Hur har du lyckats fixa detta på iPoden utan att göra det på datorn? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gör man för att kunna spela upp Winamp låtar i iTunes? även om man drar dom till iTunes så hamnar doim inte där :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gör man för att kunna spela upp Winamp låtar i iTunes? även om man drar dom till iTunes så hamnar doim inte där :'(

Om det är WMA-filer, så klarar inte iTunes av dessa. De måste konverteras till något format om iTunes klarar av först; mp3 eller aac exempelvis. Och är det DRM-skyddade wma-filer så är det meckigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses vad mycket frågor jag ställer, men men.

 

I min iPod har jag lagt in och ordnat så att alla album är inlagda perfekt och har omslag och hela grejen. Undrar nu om jag kan på någotsätt överföra det biblioteket till mitt iTunes på själva datorn?

 

Använd iPodDisk http://www.macupdate.com/info.php/id/19890/ipoddisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Drog ner detta och macfusion. Men när jag ska starta ipoddisk så hänger det sig varje gång. Antar att det är för att jag har Leopard?

 

Nu börjar jag svettas lite med för på min ipod är platsen jaganvänt för musik/film uptagen som innan fast jag kommer inte åt musiken eller nåt. Inte i Finder heller. Bah hjälp!

 

Edit: Min iPod är fortfarande "formaterad/Windows", kan det gör nåt? Hur gör man den formaterad för Mac? Förlorar man nåt på den om man gör den för Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du lyckats fixa detta på iPoden utan att göra det på datorn? :chockadskeptisk:

 

Gjorde det på PCn, har gått och köpt en iMac nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag för att macbooken ska fortsätta köra med stängt lock?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde det på PCn, har gått och köpt en iMac nu.

 

pröva annars med iSenuti, på versiontracker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag för att macbooken ska fortsätta köra med stängt lock?

 

InsomniaX ok.gif (inte testat själv men det är enda alternativet jag känner till)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...