Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

Kan man ställa in ljudet på min nyinköpta standard iMac 24" (den billiga)?

 

Bas/Diskant t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar
Kan man ställa in ljudet på min nyinköpta standard iMac 24" (den billiga)?

 

Bas/Diskant t ex.

 

-Du får titta under Ljud i systeminställningar, när du använder iTunes finns det en EQ-lista att välja på tex Rock-Pop-classic eller göra en egen inställning men då gäller det bara den låten om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Du får titta under Ljud i systeminställningar, när du använder iTunes finns det en EQ-lista att välja på tex Rock-Pop-classic eller göra en egen inställning men då gäller det bara den låten om jag inte minns fel.

 

Hittar tyvärr inga inställningar för bas/diskant där. Det var det första stället jag kollade på men jag tänkte att de kanske gömde de inställningarna någon annanstans. Då jag mestadels använder spotify för musik hade det ju varit trevligt att kunna ställa in ljudkortet och inte en EQ i iTunes :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen finns det tredjepartsprogram för detta. Leta på typ versiontracker.com efter nåt typ av equalizer-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väljer jag standardprogram för olika filtyper? Jag vill t.ex. att avi-filer alltid ska öppnas med VLC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera en AVI-fil -visa info -välj i Öppnas med- där kan du klicka på något som heter ungefär "välj detta program för alla sådana här filer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wildenfeldt

1. När jag kopplar in min ipod touch så startar Iphoto automatiskt. hur gör jag för att stänga av det?

 

2. Jag använder mig utav Logitech Dinovo för Mac och har då en bluetooth dongel som sitter i min imac. Jag tänkte frigöra en usb-plats genom att köpa en trådlös logitechmus. Frågan är nu om den går att para till samma bluetooth dongel som används av tangentbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett att många har sitt kontonamn längst uppe i högre hörnet på sitt OSX. Alltså statusbaren eller vad den heter. Där klockan står och så vidare.

 

Jag har inte så, men vill gärna ha dit det. Lyckas inte hitta någon inställning någonstans, men det är säkert jag som är blind. Hjälp någon?

 

Har den nyaste MacBook White och OSX 10.5.7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett att många har sitt kontonamn längst uppe i högre hörnet på sitt OSX. Alltså statusbaren eller vad den heter. Där klockan står och så vidare.

 

Jag har inte så, men vill gärna ha dit det. Lyckas inte hitta någon inställning någonstans, men det är säkert jag som är blind. Hjälp någon?

 

Har den nyaste MacBook White och OSX 10.5.7

 

Du måste nog ha fler än en användare på datorn. Även det bara är du som använder datorn kan det vara praktiskt med flera användare till exempel: Pete-hemma -Pete-skolan eller jobbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill ha det även utan att ha flera användare går det utmärkt att sätta på det under systeminställningar -> konton -> Inloggningsalternativ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill ha det även utan att ha flera användare går det utmärkt att sätta på det under systeminställningar -> konton -> Inloggningsalternativ...

Ah! Lyckades hitta det nu. Tack ska du ha. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoppePloppe

En kanske meningslös fråga.....Men ibland när datorn går ner i vila, räcker det med att jag rör musplattan för att den ska gå igång tex i vila en hel natt. Sen kan den ha varit i vila i 15 min och då måste jag trycka på power-on knappen för att den ska börja komma till liv. Har nån ett bra svar på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kanske meningslös fråga.....Men ibland när datorn går ner i vila, räcker det med att jag rör musplattan för att den ska gå igång tex i vila en hel natt. Sen kan den ha varit i vila i 15 min och då måste jag trycka på power-on knappen för att den ska börja komma till liv. Har nån ett bra svar på detta?

Du kan ha olika tider för att släcka skärmen, jämfört med att verkligen låta hela datorn gå i vila. Kolla energisparinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med min intelli-mus när jag kopplar in den till macen. Själva snabbheten är det inget problem med utan det är just precisionen som jag inte gillar. Musen rör sig alltså bra när man drar den snabbt men när man saktar in med den för att tex klicka på något så känns den superseg. Vad är detta för fel? Jag har installerat MZoom utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med min intelli-mus när jag kopplar in den till macen. Själva snabbheten är det inget problem med utan det är just precisionen som jag inte gillar. Musen rör sig alltså bra när man drar den snabbt men när man saktar in med den för att tex klicka på något så känns den superseg. Vad är detta för fel? Jag har installerat MZoom utan resultat.

 

upplever typ samma sak med min intellimouse 3.0!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis installerat Adobe Reader 9. Det verkar inte ha uppgraderat 8:an, utan lagt sig bredvid. Ska jag bara slänga 8:an i papperskorgen eller rekommenderas avinstallerare och i så fall var hittar jag det?

Tack! :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen är ju 9:an bättre, så då är ju 8:an överflödig och tar bara massa plats på hårddisken, så mitt förslag är att på nåt sätt ta bort den. Om det är ett program som behöver avinstalleras så brukar ju den ligga ganska nära programmet. Annars kan du ju köra Appzapper eller Appdelete om du vill vara säker på att få bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni Adobe reader över huvud taget? Systemet öppnar väl alla pdf utan besvär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni Adobe reader över huvud taget? Systemet öppnar väl alla pdf utan besvär?

Ibland får jag trubbel med visning, ifyllande av blanketter eller utskrift och då är det bra att ha båda programmen att byta emellan. På jobbet där jag har Leopard brukar det funka bättre och jag behöver inte Adobe reader lika ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är kortkommandot för uppdatera websidor när man surfar med safari? I windows var det f5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...