Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabba frågor, Snabba svar


Marooned

Rekommendera Poster

  • Svars 3,2k
  • Created
  • Senaste svar

Jag har noll koll på hur RAM minnen funkar, så jag undrar om dessa funkar i min iMac. http://www.pixmania....0&CodePromo=oui

 

Jag har en iMac 9,1 från våren 2009, 2.66GHz Intel Core 2 Duo.

 

Har bara 2gb just nu så vill gärna uppgradera. :)

 

Nej dom passar absolut inte. Helt fel fysisk utformning.

 

Du söker det följande:

204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM

 

 

Tex

http://www.dustinhom...e_Prisjakt_6232

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danieeel971

Just nu har jag 2st 1gb kort, funkar det att köpa denna och ha 1gb i ena och 4gb i andra, för att sammanlagt få 5gb? Sparar lite pengar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rekommenderas alltid att ha samma storlek x 2, alltså typ 2x4 GB. Köper du det, och det kostar ju inte så farligt mycket, har du 8 GB, och det har du nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
alltheyoungdudes

Använder just nu Windows, men ska köpa en MBA. Kommer mina externa hårddiskar fungera i MBA:n? Bara att koppla in usb:n och köra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder just nu Windows, men ska köpa en MBA. Kommer mina externa hårddiskar fungera i MBA:n? Bara att koppla in usb:n och köra?

 

Ja, du kan läsa allt som finns på disken men du kan inte skriva till den om den är formaterad med filsystemet NTFS vilket är "standard" i Windows. Dock finns det tillägg att installera för att kunna skriva till NTFS-formaterade diskar, men det bästa är att kopiera filerna och sedan formatera din i HFS+ (Mac OS Extended, journalförd) som är filsystemet som OS X använder. Men gör du det kan du inte läsa från eller skriva till disken från Windows.

 

Är den formaterad i Fat32 eller exFat kan du både läsa och skriva till disken utan begränsningar från båda systemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kan min iMac Early 2008 ha en 3TB hårddisk i sig och kunna använda hela kapaciteten? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kan man hitta kommande "pressträffar" som apple anordnar. Jag väntar ivrigt på ny iMac och vill veta när nästa chans att de kanske kommer med en kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kan man hitta kommande "pressträffar" som apple anordnar. Jag väntar ivrigt på ny iMac och vill veta när nästa chans att de kanske kommer med en kan vara.

 

Du kan ju prenumerera på Apples RSS-föde. iMacen brukar uppdateras direkt på webbsidan men om det blir någon stor förändring är det inte omöjligt att de anordnar en separat keynote. I så fall lär du höra om detta någon vecka i förväg på alla Applenyhetssidor som Macworld eller Alltommac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kan man hitta kommande "pressträffar" som apple anordnar. Jag väntar ivrigt på ny iMac och vill veta när nästa chans att de kanske kommer med en kan vara.

Det kan också vara lämpligt att ha koll på när nya processorer släpps och vilka datum som exempelvis Apples skolstartrea (typ köp en dator och få ett presentkort på appstore) slutar. Det vore ju konstigt om de släppte nytt med fem dagar rea kvar.

Nu har de ett erbjudande som gäller till 21 september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...