Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
Ska åka en sväng till USA och är ganska sugen på att köpa med mig en iPhone, :galetglad: men jag har ett nytt sim-kort i min telefon och är inte så sugen på att byta nummer.

 

Är det möjligt att köpa ett Telia eller Comviq-kontantkortskit och få sitt gamla nummer på det?

 

Eller något annat sätt man kan få sitt gamla nummer i en iPhone? (Har ett ~1år gammalt Djuice sim-kort) :fundersam:

 

Jag tror inte det är så stor chans att ni kan byta nummer mellan kontantkort och operatör så. Men det är något ni måste fråga den specifika operatören om, och tjata lite. Det skulle va om era original simkort är tillräckligt gamla för V!. Djuice har jag inte provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironi mr gummianka... :ThumbsUp:

 

Jämfört med P1 är iPhonen en mer positiv upplevelse!

Fördel med P1:an 3G, men GPRS funkar OK...

Skärmen på Iphone är smått genial...

Kameran på P1:an är bättre, men det är inte därför jag köpte telefon...

Storleken är en klar nackdel på iPhone, men P1 känns plastig...

Lika plastig som nedre delen av iPhone...

 

Men "Gummianka" jag har haft tid att jämföra P1 och iPhone, men tyvärr inte K700i...

Den köpte jag aldrig, och inte heller fick jag någon testtelefon från SE...

 

Valet är att köra iPhone några dagar...

P1 går vidare i arvsleden...

 

alltså, det var väl iaf 40% ironi, men seriöst, det är en j-vla telefon vi snackar om, en telefon kan aldrig i min värld bli en upplevelse, då får man omvärdera sitt liv tycker jag (okej, man ska aldrig säga aldrig, men det krävs betydligt mer än vad iPhone har att erbjuda)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å Ä Ö :)

 

Såja, byt ut eran UIKit fil på iPhonen med denna, så skrivs åäö ut istället för []{ på iPhonens specialtecken. Nästan lika praktiskt som extra tangenter :)

UIKit.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sigge_stardust

Hmm.. din UIKit fil lirade inte på min telefon.

ÅÄÖ dök inte upp och när jag försökte trycka på enter så dog Mail =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. din UIKit fil lirade inte på min telefon.

ÅÄÖ dök inte upp och när jag försökte trycka på enter så dog Mail =(

 

Hm det låter ju lite skumt. Du använde dig av []{ ? det kommer inte upp några synliga tangentbordstecken. Samt är det litet buggigt, man kan inte trycka för mycket på åäö samtidigt.

Men hos mig fungerar det med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör firmware 1.01 förövrigt, och fixade in filen med iFuntastic. Fungerar på båda min iPhones, men kanske kör detta på egen risk. ladda in en original UIKit om nåt händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS, det verkar som jag råkade ladda upp fel UI fel förra gången. Här är den rätta.

Ladda inte ner den gamla även om den inte gör nån skada, byt ut den om du redan lagt inn den.

UIKit.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sigge_stardust

Hehe.. provade den nya också.. krascha visst oavsett tangent jag trycker på =)

Jag skickar upp med scp, men det känns som om det inte ska spela någon roll.

Dock så kör jag med gamla firmwaren, får ta och prova att uppgradera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, det var väl iaf 40% ironi, men seriöst, det är en j-vla telefon vi snackar om, en telefon kan aldrig i min värld bli en upplevelse, då får man omvärdera sitt liv tycker jag (okej, man ska aldrig säga aldrig, men det krävs betydligt mer än vad iPhone har att erbjuda)..

 

Hmmm...

 

Eftersom det ingår i mitt yrke att testa olika saker (också en Apple-produkt, där jag är novis) så tyckte jag att det var en positiv upplevelse med iPhone.

 

Men smaken är delad, och det respekterar jag...

 

Men min personliga upplevelse var att jag kunde göra mer saker med iPhone, än vad jag kunde med SE P1...

 

Sen kanske det bara är nyhetens behag...

Vem vet!

 

Kanske längtar efter P1:an om någon vecka, men då har någon annan gåt in för att testa den, och då får jag väl köpa ett eget ex i så fall.

 

Nu skall jag lägga in svenska tecken i iPhone, och sedan prova med Telia-kortet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men vad GÖR du mer i din iPhone då ? Än att ringa, smsa (mmsa gör du väl inte...) lyssna på musik och surfa/maila...vad tillför iPhone jmf. med motsvarande telefon för halva priset..(funktionsmässigt motsvarnde)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men vad GÖR du mer i din iPhone då ? Än att ringa, smsa (mmsa gör du väl inte...) lyssna på musik och surfa/maila...vad tillför iPhone jmf. med motsvarande telefon för halva priset..(funktionsmässigt motsvarnde)

 

Vad tillför en Mac mer än en pc, rent funktionsmässigt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till gratis fix. :) Byt ut eran keyboard.plist fil (Applications/Preferences.app/) i iPhonen med denna via ex iactivtor så får ni upp ett extra val i keyboard menyn där ni kan stänga av Auto Correction dvs då försöker inte iPhonen korrigera ord till Engelska längre. Mycket praktiskt om man har å ä ö fixen eller vill skriva på svenska. Löser också allt buggande med UIfilen i v1.01.

Keyboard.plist.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt var på kortet det ska stå... På "chippet" så står det "GEMPLUS", och på andra sidan så är det en massa siffror. 89460101000516040050. Det är allt. Förutom "telia mobitel", då.

 

Jag har exakt likadant gamalt (aktivt) Telia SIM-kort. GEMPLUS med en massa andra siffror på andra sidan. Kommer det funkar - är det rätt typ av SIM-kort?

 

eban.

 

p.s.: iPhone är redan beställt... Kunde inte vänta på era svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det fortfarande inget sätt att kunna använda Youtube efter det att man "låst upp den"..?

 

Kan man inte ens kolla på filmerna via Wifi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt likadant gamalt (aktivt) Telia SIM-kort. GEMPLUS med en massa andra siffror på andra sidan. Kommer det funkar - är det rätt typ av SIM-kort?

 

eban.

 

p.s.: iPhone är redan beställt... Kunde inte vänta på era svar ;)

 

Ingen som kan svara på det?

 

> vdesign_iphone - Tack för din fina manual. En sak som jag inte riktig fattade. Det står att det behövs ett At&t simkort. Hur får man tag på det? Eller följer det med när man köper iPhonen? (Jag hade i tanken att först skaffa/klona ett SuperSIM på mitt aktuella TeliaAbo och senare om det visa sig att funka köpa iPhonen...)

 

mvh. eban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoo, är det någon som är sugen på att låsa upp sin iPhone för alla sim-kort är det bara att plocka fram lödkolven och sätta igång :D

 

http://iphonejtag.blogspot.com/

 

(Har men chippat ett PS2 slim ska nog inte detta vara några problem ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man, om man som jag. Inte fattar ett jota av vad ni gör, för att få iPhonen att fungera här och nu. Väntar vid Ättestupan ? :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man, om man som jag. Inte fattar ett jota av vad ni gör, för att få iPhonen att fungera här och nu. Väntar vid Ättestupan ? :dumstrut:

 

Du kan lämna in den på service hos mig i mån av tid.

 

Angående Youtube så ska de fungera om man lägger in nån ny fil, har inte provat detta än. Och angående dom jättegamla simkorten kan jag inte konfirmera då jag inte testat det, men eftersom 8K fungerar så lär dom ju fungera också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som testat det mesta...

 

Jag har nu haft två stycken 8K kort, som inte vill lämns ifrån sig sin info!

I mitt fall har dessa båda representerat ett tvllingkort till mitt ordinarie kort.

 

Är det kanske så att jag MÅSTE ha kortet som mitt första och enda kort, eller skall det gå bra att ha det som kort nr 2???

 

Någon???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här meddelandet jag får när jag försöker komma åt kortet

 

The real speed is 9600..

There is a card in Phoenix device:

ATR:

XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX

XX XX

Communication problem... closing COM port...

Can't select 3F00 file

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, Kommer börja säljas ett software unlock nästa vecka som funkar garanterat enligt stora teknik bloggar. Engadget som är en av de största har fått en gratis test och bekräftar det:

 

http://www.engadget.com/2007/08/24/iphone-...august-24-2007/

 

Om de inte tar sjukt betalt för det så är det ju lätt värt det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...