Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

Vad tror ni om detta? Verkar vara den första riktiga möjligheten att kunna få sin iPhone "upplåst"

 

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread...2215&page=1

http://gizmodo.com/gadgets/l337/iphone-unl...rope-286251.php

 

Jag håller just på att beställa prylarna som krävs för att göra detta, så har jag snart inte bara en av dom få iPhones i sverige, men kanske den första som är "upplåst" så kan jag ringa med Telia :)

 

Om nån mer tycker detta låter intressant så säg till här, då jag snart har utrustning för att testa detta själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Låter najs!

 

Du får berätta hur det går. Själv blev jag betydligt mer intresserad av iPhonen nu när man fick reda på att det går att köpa en och använda den som iPod, Webbsurfning och allt det där utan att behöva betala en svindyr abonnemangsavgift. Kan man nu knäcka bort låsningsskyddet så kan man ju ringa också och man slipper betala 400kr per månad som AT&T tar i USA. Man är ju dessutom inte olaglig då det inte är olagligt att låsa upp mobiltelefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter najs!

 

Du får berätta hur det går. Själv blev jag betydligt mer intresserad av iPhonen nu när man fick reda på att det går att köpa en och använda den som iPod, Webbsurfning och allt det där utan att behöva betala en svindyr abonnemangsavgift. Kan man nu knäcka bort låsningsskyddet så kan man ju ringa också och man slipper betala 400kr per månad som AT&T tar i USA. Man är ju dessutom inte olaglig då det inte är olagligt att låsa upp mobiltelefoner.

 

Jupp jag räknar med att ha hårdvaran i mitten av veckan. Jag har förövrigt haft min iPhone ända sen tredje dagen efter den släpptes, så om det är nån som undrar nåt om den efter långvarig användning är det bara att skriva.

Om det är fler som har iPhones här skulle det va skoj med lite samarbete i och med att jag har hårdvaran som krävs snart, saker som t.ex kartläggning av svenska V1 simkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp jag räknar med att ha hårdvaran i mitten av veckan. Jag har förövrigt haft min iPhone ända sen tredje dagen efter den släpptes, så om det är nån som undrar nåt om den efter långvarig användning är det bara att skriva.

Om det är fler som har iPhones här skulle det va skoj med lite samarbete i och med att jag har hårdvaran som krävs snart, saker som t.ex kartläggning av svenska V1 simkort.

 

Du kan alltså, om jag förstått det rätt, använda kalendern, internet via wifi, google maps, all ipodfunktionalitet i princip allt utom telefonfunktionaliteten och internettjänsterna via edge (Som du ju ändå kan få tillgång till via WiFi) utan att behöva hacka iPhonen det minsta..?

 

Kan man synka sin Epost/Ladda ner via WiFi och allt det där också? I så fall förstår jag allvarligt talat inte vad man betalar 400kr i månaden för. ;)

 

Det kan förstås bero på att jag ringer så lite på min mobil.

 

Det jag är sugen på vad beträffar iPhonen är ju faktiskt PDA-faktorerna och iPod-funktionaliteten först och främst så kan man använda den som en lyxipod med PDA-funktionalitet utan att betala månadskostnad så är det perfekt för mig. Jag får väl behålla min billiga LG-telefon i så fall. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltså, om jag förstått det rätt, använda kalendern, internet via wifi, google maps, all ipodfunktionalitet i princip allt utom telefonfunktionaliteten och internettjänsterna via edge (Som du ju ändå kan få tillgång till via WiFi) utan att behöva hacka iPhonen det minsta..?

 

Kan man synka sin Epost/Ladda ner via WiFi och allt det där också? I så fall förstår jag allvarligt talat inte vad man betalar 400kr i månaden för. ;)

 

Yes, det stämmer bra det du säger. alla ipod och pda funktioner fungerar, wifi med mejl google maps, sync osv. Allt utom det som behöver gsm egentligen. Så att för din del låter det som ett bra köp redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur bra e kalendern... jag använder i dagsläget ical och på de mobiler jag testat så har synkningen inte fungerat tillfredställande. jag vill kunna använda mig utav olika färger för olika kalendrar och så vill jag att mina att göra uppgifter ska synkas.

 

hur funkar detta med iphone? *vill ha*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åHÅ! Nu börjar det likna något med iPhone, även i Sverige alltså :)

 

Håll oss underrättade om hur det går! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur bra e kalendern... jag använder i dagsläget ical och på de mobiler jag testat så har synkningen inte fungerat tillfredställande. jag vill kunna använda mig utav olika färger för olika kalendrar och så vill jag att mina att göra uppgifter ska synkas.

 

hur funkar detta med iphone? *vill ha*

 

Har kollat mer på kalendern och det verkar inte gå att använda olika färger, allt blir bara blått. Samt hittar jag ingenstans att se to do. I övrigt syns informationen bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå en iphone som jag vill låsa upp så är det något som jag kan göra så säg till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå en iphone som jag vill låsa upp så är det något som jag kan göra så säg till.

 

Något som skulle hjälpa mycket är om nån har ett simkort från valfri operatör inköpt innan 2002 som fortfarande är aktiverat. Detta för att det måste vara ett Version 1 simkort, håller som bäst på att leta fram själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo sånt har jag, men det behövs förutom detta tomma kort ett svenskt sim kort för att kopiera datan (alltså ett version 1 <2002 sim kort) samt data från ett at & t kort, som man sedan lägger på detta tomma kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå, har funderat på att göra samma sak, menär inte problemet att det gamla sim kortet man behöver måste vara kopplas till det numret man vill ha, så om man just nu har nyare simkort kan ma int behålla det numret, eller har jag missförstått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, väntar med spänning om Du får det att fungera!

Har kontaktat lite Tv-spels-chippande bolag och hört mig för om de kan utföra detta mot betalning, och i dag fick jag napp. 1000 spänn ville dom ha - och några dagar att beställa silvercards.

 

Är också slav under Telia - och vill få fart på iPhoneriet.

Just nu är det ju världens dyraste ipod som ligger och skvalpar i väskan.

 

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering:

 

Jag har nu fått hem min simkorts skrivare och mina silvercards! Jag väntar på ett beställt simkort som ska vara av gamla modellen från telia, med mitt nuvarande nummer överkopplat på (vilket löser att man får behålla sitt nuvarande nummer). Om detta som jag hoppas är ett version 1 kort så finns det inga hinder för att detta inte ska fungera.

Inte långt kvar nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering:

 

Jag har nu fått hem min simkorts skrivare och mina silvercards! Jag väntar på ett beställt simkort som ska vara av gamla modellen från telia, med mitt nuvarande nummer överkopplat på (vilket löser att man får behålla sitt nuvarande nummer). Om detta som jag hoppas är ett version 1 kort så finns det inga hinder för att detta inte ska fungera.

Inte långt kvar nu!

 

 

Nice, var kunde du beställa det? Var bor du föresten? om det funkar skulle man ju kunna tänka sig betala en del av utrustningen om du fixa det till en, det vinner båda på ju :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, var kunde du beställa det? Var bor du föresten? om det funkar skulle man ju kunna tänka sig betala en del av utrustningen om du fixa det till en, det vinner båda på ju :P

 

 

Galet!

 

Jag ringde precis Telia för att beställa ett gammalt kort, men det blev nixpix. De produceras inte längre. Fick du verkligen GO på ett gammalt av Telia?

 

och om de nu inte kan trolla fram det - finns det nåt annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, var kunde du beställa det? Var bor du föresten? om det funkar skulle man ju kunna tänka sig betala en del av utrustningen om du fixa det till en, det vinner båda på ju :P

 

Stockholm. Ja fungerar detta för mig så kan jag göra det för självkostnads pris åt dig, dvs ett silvercard typ.

 

Här beställde jag silvercards: http://www.hansa-electronic.com/card.asp

Sidan ser suspekt ut, men respons direkt och korten kom på 2 dagar.

 

Och på www.satpro.se beställde jag Dynamite Programmer dosan, också här på 2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stockholm. Ja fungerar detta för mig så kan jag göra det för självkostnads pris åt dig, dvs ett silvercard typ.

 

Här beställde jag silvercards: http://www.hansa-electronic.com/card.asp

Sidan ser suspekt ut, men respons direkt och korten kom på 2 dagar.

 

Och på www.satpro.se beställde jag Dynamite Programmer dosan, också här på 2 dagar.

 

oki, nice, jag bor också i sthlm.

 

ja silvercard har jag hittat men hur gjorde ud med sim kortet? beställde du det direkt från telia? får ringa o whina hos tele 2 i så fall men man ska nog ha lite tur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet!

 

Jag ringde precis Telia för att beställa ett gammalt kort, men det blev nixpix. De produceras inte längre. Fick du verkligen GO på ett gammalt av Telia?

 

och om de nu inte kan trolla fram det - finns det nåt annat sätt?

 

Jupp först gick jag in i Teliabutiken men dom hänvisade till kundtjänst. Så jag ringde och skyllde på att jag behövde ett gammalt kort till min bil-telefon. (Sådana fungerar bara med 8K kort) Och 8K sägs vara Version 1 kort, men inget jag har bekräftat, men äldsta som går att få i Sverige, så jag hoppas verkligen. Hon på Telia skickade kortet direkt, med mitt mobil nr överfört.

Någon som vet om 8K telia sim korten faktiskt är V1? annars krävs det mer jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp först gick jag in i Teliabutiken men dom hänvisade till kundtjänst. Så jag ringde och skyllde på att jag behövde ett gammalt kort till min bil-telefon. (Sådana fungerar bara med 8K kort) Och 8K sägs vara Version 1 kort, men inget jag har bekräftat, men äldsta som går att få i Sverige, så jag hoppas verkligen. Hon på Telia skickade kortet direkt, med mitt mobil nr överfört.

Någon som vet om 8K telia sim korten faktiskt är V1? annars krävs det mer jobb.

 

Oki, ja det låter ju rimligt, stora skillnaden på nya o gamla vad jag förstår är ju utrymmet på dem, så det verkar ju logiskt att det är den som har mindre utrymme då som är den äldre, men vet inte om det är just 8k. Du får berätta nu du vet, för det borde man ju kunna få fram ur vilken operatör stor som helst om man snackar om biltelefon då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, ja det låter ju rimligt, stora skillnaden på nya o gamla vad jag förstår är ju utrymmet på dem, så det verkar ju logiskt att det är den som har mindre utrymme då som är den äldre, men vet inte om det är just 8k. Du får berätta nu du vet, för det borde man ju kunna få fram ur vilken operatör stor som helst om man snackar om biltelefon då.

 

 

mm. ja det är ett 8K jag kommer få, det fick jag bekräftat på telefon. Så bara det faktiskt är ett V1, vilket det borde vara såvida inte Sverige var före i utvecklingen. Utomlands har detta iallafall konfirmerats att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter bra, bevakar tråden så skriv hur det går när du vet ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...