Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

Nu är Edge med Tele2 fungerande perfekt också. Confirmed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Nu suktar jag efter en utförlig guide! Har vi någon på G? Ni är suveräna som lyckats bräcka den, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic, men ändå:

- Är det någon som har lyckats fixa en plugin el motsv så att det går att MMS:a från iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg

Kan inte Jali eller nån sätte upp en turtorial eller ialf en liten tråd med länkar och sånt till vad man behöver för att få igång en Iphone i sverige?

Sen måste jag fråga en sak:

När det gäller Internetfunktiopnerna med safari i iphonen, använder den sig av trådlösabredband i närheten när man tex är hemm i huset? Alltså kan man surfa på den med vanligt internet eller måste man köra grps och betala per sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kommer bli det enda inlägget på det här hemska forumet, men EDGE fungerar inte med Tele2 då Tele2 inte har någon form av edge nät, det är enbart Telia i Sverige som använder EDGE.

 

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone

 

Enjoy!

 

Ok, men isåfall kör den via GPRS nätet, för det fungerar helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kommer bli det enda inlägget på det här hemska forumet, men EDGE fungerar inte med Tele2 då Tele2 inte har någon form av edge nät, det är enbart Telia i Sverige som använder EDGE.

 

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone

 

Enjoy!

Synd du tycker att det är ett hemskt forum :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite gnäll... Men är det inte lite dubbelmoral av redaktionen att förbjuda inlägg som berör fildelning, samtidigt som man gladeligen skriver om hur man hackar Apple's kanske hetaste produkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite gnäll... Men är det inte lite dubbelmoral av redaktionen att förbjuda inlägg som berör fildelning, samtidigt som man gladeligen skriver om hur man hackar Apple's kanske hetaste produkt?

iPhone-hacking är inte olagligt. Jämförelsen är alltså meningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Lite gnäll... Men är det inte lite dubbelmoral av redaktionen att förbjuda inlägg som berör fildelning, samtidigt som man gladeligen skriver om hur man hackar Apple's kanske hetaste produkt?
Vad har du väntat dig? En Apple-produkt måste de ju kunna skriva om ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Grattis och snyggt jobbat!

 

Skulle vara till stor hjälp om någon kunde tala om vart man kan få tag i simkortsläsare och ett silvercard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Grattis och snyggt jobbat!

 

Skulle vara till stor hjälp om någon kunde tala om vart man kan få tag i simkortsläsare och ett silvercard.

 

Tack, här köpte jag mina saker:

Läsare/skrivare: http://www.satpro.se/

Silver Card: http://www.hansa-electronic.com/card.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Grattis till framgången!!!

 

vdesign_iPhone

 

Läste tidigigare att du skulle ge ut en guide till hur man får igång sin iPhone. Vart kan man få tag i den??

Skulle vara guld om du kunde fixa en sån guide så man ser exakt vad man behöver och behöver göra för att komma igång att ringa!!

 

Tackar, japp det kommer en Guide på Svenska som täcker båda läsarna (Infinity USB Unlimited samt Dynamite Programmer).

 

Nedladningslänkar till programmen kommer också att finnas i Guiden.

 

Länk till online butiker i Sverige som har Silver Card samt kortläsare.

Även specifikationerna på SIM kortet som krävs för att göra detta Super SIM.

Ge mig lite tid så skall jag se vad jag kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Har ni fixat så youtube också funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant tråd och kul att alla delar verkar ha löst sig.

 

Om jag fattat saken rätt, så skulle man kunna göra så här:

 

* Skaffa ett Comviq-kontantkort av rätt modell

 

* Ringa Tele2s kundtjänst och be dem fixa så att mitt existerande Tele2-nummer hamnar på det nya SIM-kortet och därmed göra om det från kontantkort till vanligt abonnemang (jag vill ju att mitt företag ska betala räkningen ;-)

 

* Med hjälp av denna tråds instruktioner hacka det nya SIM-kortet så att det funkar i min iPhone (eller få hjälp av någon snäll person som redan har utrustningen som krävs)

 

Spelar det någon roll att jag använt DVD-Jons hack redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant tråd och kul att alla delar verkar ha löst sig.

 

Om jag fattat saken rätt, så skulle man kunna göra så här:

 

* Skaffa ett Comviq-kontantkort av rätt modell

 

* Ringa Tele2s kundtjänst och be dem fixa så att mitt existerande Tele2-nummer hamnar på det nya SIM-kortet och därmed göra om det från kontantkort till vanligt abonnemang (jag vill ju att mitt företag ska betala räkningen ;-)

 

* Med hjälp av denna tråds instruktioner hacka det nya SIM-kortet så att det funkar i min iPhone (eller få hjälp av någon snäll person som redan har utrustningen som krävs)

 

Spelar det någon roll att jag använt DVD-Jons hack redan?

 

 

* Skaffa ett Comviq-kontantkort av rätt modell Ja

 

* Ringa Tele2s kundtjänst och be dem fixa så att mitt existerande Tele2-nummer hamnar på det nya SIM-kortet och därmed göra om det från kontantkort till vanligt abonnemang (jag vill ju att mitt företag ska betala räkningen ;-) Ja ska fungera, kolla med dom först dock

 

* Med hjälp av denna tråds instruktioner hacka det nya SIM-kortet så att det funkar i min iPhone (eller få hjälp av någon snäll person som redan har utrustningen som krävs) Ja

 

Spelar det någon roll att jag använt DVD-Jons hack redan? Nej det är lungt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Ringa Tele2s kundtjänst och be dem fixa så att mitt existerande Tele2-nummer hamnar på det nya SIM-kortet och därmed göra om det från kontantkort till vanligt abonnemang (jag vill ju att mitt företag ska betala räkningen ;-) Ja ska fungera, kolla med dom först dock

 

Nu har jag snackat med Tele2s kundtjänst och kommit fram till att det INTE kommer att funka. Detta beror på att kontantkorten och företagskorten ligger i helt olika system och då går det inte att flytta abonnemanget. Killen i kundtjänst ansträngde sig verkligen och ringde teknikerna som lämnade detta besked.

 

Det man kan göra är att skaffa kontantkortet och sen vidarebefodra alla inkommande samtal på gamla kortet till kontantkortet. Alla utgående samtal kommer dock att göras från kontantkortsnumret och jag kommer att få betala alla utgående samtal och all datatrafik.

 

Men vafan, jag ska göra det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone som jag hemskt gärna skulle vilja få att fungera med mitt Telia SIM, som är från kring -98 skulle jag tro. Jag passerar troligtvis Stockholm måndag 27/8, och undrar om någon som redan har nödvändig utrustning skulle vilja ordna ett supersim åt mig då (mot betalning givetvis)?

 

Skrev först till jali men insåg att det kanske är fler som har utrustningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesper Landen

Jag försökte söka mitt svar men fann det inte.

 

Kan man använda Telenor/Vodafone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte söka mitt svar men fann det inte.

 

Kan man använda Telenor/Vodafone?

 

Ingen som har gjort ännu, men hittar man ett tillräckligt gammalt fungerande kort så fungerar det med vilken operatör som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det "SILVERCARD / EVIL - PIC16F877+24LC64" för 129 kronor på Hansa Electronics som man ska köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Är det "SILVERCARD / EVIL - PIC16F877+24LC64" för 129 kronor på Hansa Electronics som man ska köpa?

 

 

Hej alla, min guide som jag lovat tidigare kommer nu. Håller på att ladda upp filen på rapidshare. (ca 23 meg). Innehåller nödvändiga filer samt programmvaran + guiden. Dock i MS Word format. I guiden nämns exakt var du kan köpa din utrustning och vilken utrustning du skall köpa.

 

Länken kommer strax, uppdaterar innom kort!

 

Skulle någon, seriöst bekräfta lagligheten i denna metod. Kommihåg att du borde inte begå kontraktsbrott med AT&T för att avtalet accepteras inte för ens du legtimit aktiverar din iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Hej alla, min guide som jag lovat tidigare kommer nu. Håller på att ladda upp filen på rapidshare. (ca 23 meg). Innehåller nödvändiga filer samt programmvaran + guiden. Dock i MS Word format. I guiden nämns exakt var du kan köpa din utrustning och vilken utrustning du skall köpa.

 

Länken kommer strax, uppdaterar innom kort!

 

Skulle någon, seriöst bekräfta lagligheten i denna metod. Kommihåg att du borde inte begå kontraktsbrott med AT&T för att avtalet accepteras inte för ens du legtimit aktiverar din iPhone?

 

Exklusiv guiden här: http://rapidshare.com/files/49485470/all_clon_soft.zip omfattar båda programmerarna (Infinitu USB Unlimited samt Dynamite Programmer.).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...