Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
Är det "SILVERCARD / EVIL - PIC16F877+24LC64" för 129 kronor på Hansa Electronics som man ska köpa?

 

Det stämmer. Jag lyckades nyss också få ut KI från ett 2009 Comviq Kontant. Men rekomenderar fortfarande 2008 om ni hittar det. Provade också Glocalnets nya kontantkort, men det var fel version tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Det stämmer. Jag lyckades nyss också få ut KI från ett 2009 Comviq Kontant. Men rekomenderar fortfarande 2008 om ni hittar det. Provade också Glocalnets nya kontantkort, men det var fel version tyvärr.

 

 

Är det någon som har fått Telenor att fungera?

 

Bara av ren nyfikenhet?

 

Det jag fattat skall fungera är nu:

 

Telia SIM 8K comp128 V1 (5Volt)

Comviq äldre än 2007.

Vodafone (Telenor) : ingen aning

 

En annan kul sak jag gjorde var att programmera både Comviq och Telia på samma silvercard. Man kan tydligen ändra i Settings -> Phone -> SIM application -> Sel. Phone # vilket telefonnummer (operatör) man vill använda. I mitt fall hade jag namngivit den så här:

Telia

Comviq

AT&T

 

... men det fungerade inte att göra så. Telia som "låg" på "Position 0" i Sim -Emu fungerar dock! (Lade Comviq på Pos. 1 samt AT&T på pos 9).

 

Om du råkar göra det så tryck på Reset i SIM applicationmenyn och för säkerhetsskull tryck på Reset Network Settings (i Settings -> General -> Reset ) och starta om iPhone. Vänta tills den registrerar på nätet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har fått Telenor att fungera?

 

Bara av ren nyfikenhet?

 

Det jag fattat skall fungera är nu:

 

Telia SIM 8K comp128 V1 (5Volt)

Comviq äldre än 2007.

Vodafone (Telenor) : ingen aning

 

 

Jag har ett gammalt Vodafone (Telenor) 8K comp128 V1 (5Volt) på gång, det bör ju fungera, återkommer med resultatet (inte mitt eget kort dock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soderlund@mac.com

Är det nån av er som vill tjäna en hacka för att aktivera iphone så det går att ringa med telia.

Har också ett mobilnummer (mitt företagmobilnr) redan hos telia som jag gärna vill få den att fungera med.

 

Hur får jag tag på en iphone?

 

Nåt annat jag behöver?

 

maila mig om nån vill hjälpa till med detta så får ni gärna betalt.

Kan ordna flera andra som kan betala oxå för denna möjlighet

 

soderlund@mac.com

 

Mvj

Jan S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått igång ett SIMkort med Comviq!

Men när jag skall aktivera det i telefonen blir det problem...

 

Bus error

 

om jag följer den engelska aktiveringsbeskrivningen

 

någon som har en bättre vägledning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maila även mig om det är någon som skulle hjälpa oss låsa upp en Iphone, vi fixar det som behövs så som silvercard och operatör kort. vi kommer att vara i stockholm nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått igång ett SIMkort med Comviq!

Men när jag skall aktivera det i telefonen blir det problem...

 

Bus error

 

om jag följer den engelska aktiveringsbeskrivningen

 

någon som har en bättre vägledning?

 

Kör du med turbo sim eller super sim metoden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla här

Turbo SIM card? Kan jag peta in mitt mobilnr på ett sånt och sen få den att funka.

Verkar gå bra beställa iPhone´s därifrån med.......

 

http://www.international-orders.com/compon...Itemid,4/lang,/

 

Jupp det ska fungera med alla kort. Jag ska prova ett själv nu i veckan får vi se hur det går.

 

Om nån är intresserad föressten har jag en extra iPhone just nu med fungerande comviq supersim kort tillhörande i stockholm. Kan även sälja iPhonen separat om nån vill. Helt ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SuperSIM enligt beskrivningen som las här på forumet

 

Kan du förklara närmare hur du får Bus Error och när. Jag har inte sett nåt sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara närmare hur du får Bus Error och när. Jag har inte sett nåt sådant.

 

Först fick jag ett felmeddelande när jag försökte att köra ./IphoneInterface.

 

Sedan körde jag aktiveringen via tool --activate namewhatever.plist

 

Här kommer bus error meddelandet... :angry2:

 

Nu har jag återställt Ipoden med nedladdning av programvara via Itunes.

Men det kanske finns rester i min dator också som behöver ändras...

 

Vad gjorde du efter att du hade fått kortet klart med Comviq?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först fick jag ett felmeddelande när jag försökte att köra ./IphoneInterface.

 

Sedan körde jag aktiveringen via tool --activate namewhatever.plist

 

Här kommer bus error meddelandet... :angry2:

 

Nu har jag återställt Ipoden med nedladdning av programvara via Itunes.

Men det kanske finns rester i min dator också som behöver ändras...

 

Vad gjorde du efter att du hade fått kortet klart med Comviq?

 

Ah jag förstår, Jag använder mig av en Mac i det steget (alltså efter du programmerat ditt silvercard), slipper man allt pillande i dos och så, du behöver bara köra iactivator, så kan du göra allt via ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soderlund@mac.com

Har du Jali .....eller nån annan som känner att ni behärskar detta lust att fixa en iPhone så att den fungerar?

 

Bra betalt så klart!!!

 

Jag kan fixa fram de prylar som behövs för detta och behöver således endast hjälp med upplåsning och aktivering så jag kan köra mitt mobiltelnr jag har nu på Telia.

 

Svara gärna här eller maila

soderlund@mac.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån är intresserad föressten har jag en extra iPhone just nu med fungerande comviq supersim kort tillhörande i stockholm. Kan även sälja iPhonen separat om nån vill. Helt ny.

Jag kan vara intresserad. Ska bara prata med mor först. Se vad hon säger om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah jag förstår, Jag använder mig av en Mac i det steget (alltså efter du programmerat ditt silvercard), slipper man allt pillande i dos och så, du behöver bara köra iactivator, så kan du göra allt via ett program.

 

 

Vilken ICCID skall användas?

SuperSIM eller orginal AT&T?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp jag räknar med att ha hårdvaran i mitten av veckan. Jag har förövrigt haft min iPhone ända sen tredje dagen efter den släpptes, så om det är nån som undrar nåt om den efter långvarig användning är det bara att skriva.

Om det är fler som har iPhones här skulle det va skoj med lite samarbete i och med att jag har hårdvaran som krävs snart, saker som t.ex kartläggning av svenska V1 simkort.

 

Trevligt - att ni verkar kunna 'knäcka' iPhone. (hoppas att Apple inte bryr sig för mycket, detta är ju faktiskt något positivt, för oss och för Apple.)

 

Min dröm - är att iPhone kommer att kunna vara en 'lokal terminal' i min bostad. En apparat där jag kollar in allt som jag har på min iMac, nätverk, iPhoto, iTunes, Internet etc.

 

En förlängning av min iMac - DET tycker jag mycket intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken ICCID skall användas?

SuperSIM eller orginal AT&T?

 

Super sim dvs det svenska kortets

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en massa pill och ominstallation av iPhone, så tillhör jag också dem i Sverige som kan köra med svenskt kontantkort.

 

Misstaget som jag gjorde när jag körde iActivator var att jag inte hade iTunes igång när jag försökte aktivera telefonen.

 

Men nu är vi på rull trots allt!

 

kan verkligen rekommendera iActivator

 

Fast helst vill jag ju ha mitt jobbnummer... :D

 

Men det tar vi en annan dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad stolta ni måste vara, och det måste ju vara SÅ mycket bättre att ringa med en iPhone jmf. med säg en P1 eller för den delen en K700i, det här måste ju vara definitionen på lycka och framgång, att vara bland dom 100 första i Sverige som har en iPhone som fungerar till mellan 50-95%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironi mr gummianka... :ThumbsUp:

 

Jämfört med P1 är iPhonen en mer positiv upplevelse!

Fördel med P1:an 3G, men GPRS funkar OK...

Skärmen på Iphone är smått genial...

Kameran på P1:an är bättre, men det är inte därför jag köpte telefon...

Storleken är en klar nackdel på iPhone, men P1 känns plastig...

Lika plastig som nedre delen av iPhone...

 

Men "Gummianka" jag har haft tid att jämföra P1 och iPhone, men tyvärr inte K700i...

Den köpte jag aldrig, och inte heller fick jag någon testtelefon från SE...

 

Valet är att köra iPhone några dagar...

P1 går vidare i arvsleden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag skriva åäö också :) Dock med några specialtecken utbytta men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska åka en sväng till USA och är ganska sugen på att köpa med mig en iPhone, :galetglad: men jag har ett nytt sim-kort i min telefon och är inte så sugen på att byta nummer.

 

Är det möjligt att köpa ett Telia eller Comviq-kontantkortskit och få sitt gamla nummer på det?

 

Eller något annat sätt man kan få sitt gamla nummer i en iPhone? (Har ett ~1år gammalt Djuice sim-kort) :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...