Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

vdesign_iphone
Hm ok, på min telia butik så kunde dom inte väcka liv i mitt gamla 8K kort, säker på att det inte var aktiverat från början? Kanske ska försöka igen på ett annat ställe, men dom sa att det var omöjligt att få igång avaktiverade kort igen. Ska se om jag kan fixa nån guide.

 

 

Jasså, men då kanske mitt kort redan var aktivt (Har ingen aning om statusen på mitt 8k kort). Ja, det skulle vara mycket uppskattat med en guide (steg för steg) och kanske nån screenshoot. Får mina prylar säkert i morgon em.

 

Två frågor, Hur lång tid tog det för dig att få framm dit KI nummer?

Ser ditt Telia SIM 8k exakt som mitt?

 

1.jpg

2.jpg

guide.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
Jasså, men då kanske mitt kort redan var aktivt (Har ingen aning om statusen på mitt 8k kort). Ja, det skulle vara mycket uppskattat med en guide (steg för steg) och kanske nån screenshoot. Får mina prylar säkert i morgon em.

 

Två frågor, Hur lång tid tog det för dig att få framm dit KI nummer?

Ser ditt Telia SIM 8k exakt som mitt?

 

Ja exakt samma som ditt. Ska ringa flera butiker i morgon och kolla här i stan. Tog cirka 45 - 60 min. Men är det fel version säger den det direkt i programmet. Men ditt kort fungerar garanterat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Turbo-kort ska man beställa?

Helt blankt för 59 euro?

eller kan preloaded va med applesaft, tro?

 

Turbo BRA

Blank Turbo BRA without pre-installed applications.

 

Price: €59.00 EUR

 

Quantity pcs.

 

----------

 

Turbo Mini - Blank Version

Blank Turbo Mini without pre-installed applications.

 

Price: €49.00 EUR

 

Quantity pcs.

 

-------------------

 

Turbo SIM - Blank Version

Blank Turbo SIM without pre-installed applications.

 

Price: €59.00 EUR

 

Quantity pcs.

 

 

----------------------

 

Turbo Lite 2

Universal, flexible and comfortable solution for SMS control and measurement.

 

Comes with pre-installed application Pager.

 

Language support: English, Czech, French, German

 

Price: €49.00 EUR

 

Quantity pcs.

 

http://www.bladox.com/shop.php?lang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Ja exakt samma som ditt. Ska ringa flera butiker i morgon och kolla här i stan. Tog cirka 45 - 60 min. Men är det fel version säger den det direkt i programmet. Men ditt kort fungerar garanterat

 

Det låter fint de, hopps du finner ett 8K Telia SIM. Om det går hela vägen med kloningen och jag sedan kan använda iPhone som telefon så kommer jag att göra en guide på svenska med skärmdumpar. I denna guide kommer det också finnas exakt vilken utrustning som behövs och vad du får tag på den. Guiden kommer att dyka upp här och på den här adressen: vdesign.se/iphone/att_till_telia.pdf OBS! Länken är som sagt inte aktiv ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry...blir många inägg från en otålig, ivrig och ...jamenvafan, blotta tanken på att få hiva blackberryn...

 

Beställde sketadyra Turbo-SIM, shippas tydligen från Prag!

Eftertankens kranka...nu börjar jag fnula på...

 

1. som jag förstår det så ska 2 sim samsas samtidigt i simhållaren, oerhört tight, och känsligt då kontakytorna måste matcha varandra perfekt.

I mitt fall måste jag i dagsläget ta ut AT&T SIM när jag ska synka med iTunes...

Ska jag plocka ut båda korten varje gång så lär de snabbt slitas ut...

Nu drabbas jag av dåligt självfötroende...håller ni verkligen också på och pillar med gem, när ni ska synka med datorn?

 

2. Sen inser jag ju att min pushmail inte alls kommer att funka, då vi använder exchange - och IMAP vill inte IT-avdelningen höra talas om. Nån som sett nån lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är också desperat att få igång telefonin på min iPhone. Är gärna med på att dela kostnader för sim, frakt, utrustning mm om någon kan hjälpa till med det tekniska.

 

mvh/kirre

 

 

 

 

Men du greppar apfelsaft och Razor och allt vad dom snackar om . . och allt som behövs är ett Turbo-SIM, kort...eller behövs det nån läsare, writer, kabel?

 

Alltså för att gå rakt på sak!

 

Vi bor båda i stockholm, jag är hopplöst oteknisk, men galet mån om att kicka igång min iphone. Och om Du har allt förutom Turbo-SIM, så kan jag bekosta 2 med expressleverans, mot att Du står för fipplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är också desperat att få igång telefonin på min iPhone. Är gärna med på att dela kostnader för sim, frakt, utrustning mm om någon kan hjälpa till med det tekniska.

 

mvh/kirre

 

Som sagt, jag har all utrustning som krävs och kunskaper för att få både Super Sim och Turbo Sim att fungera. Det är bara själva korten som fattas för mig. Jag är öppen för samarbeten med folk i Stockholmsregionen, skicka ett PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry...blir många inägg från en otålig, ivrig och ...jamenvafan, blotta tanken på att få hiva blackberryn...

 

Beställde sketadyra Turbo-SIM, shippas tydligen från Prag!

Eftertankens kranka...nu börjar jag fnula på...

 

1. som jag förstår det så ska 2 sim samsas samtidigt i simhållaren, oerhört tight, och känsligt då kontakytorna måste matcha varandra perfekt.

I mitt fall måste jag i dagsläget ta ut AT&T SIM när jag ska synka med iTunes...

Ska jag plocka ut båda korten varje gång så lär de snabbt slitas ut...

Nu drabbas jag av dåligt självfötroende...håller ni verkligen också på och pillar med gem, när ni ska synka med datorn?

 

2. Sen inser jag ju att min pushmail inte alls kommer att funka, då vi använder exchange - och IMAP vill inte IT-avdelningen höra talas om. Nån som sett nån lösning?

 

Vad fick du ge i frakt? hur mkt blev det totalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 2 kort + frakt. Det blev 198 euro. Det var ett sånt enormt tryck på den sajten igår, fick gå in trettio gånger.

 

Nu undrar man ju hur man ska förhålla sig till framtida uppdateringar av såväl iphone som iTunes. Förmodar att AT&T piskar Apple att sätta in resureser, som förmodligen motvilligt får finna sig i att AT&T dikterar villkoren under 2 år....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, några svenskar på hackint0sh som fått super sim att funka med ett helt nytt tele 2 kort. kan vara värt ett försök även om det verkar orimligt?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, några svenskar på hackint0sh som fått super sim att funka med ett helt nytt tele 2 kort. kan vara värt ett försök även om det verkar orimligt?!?

 

Vi måste ta reda på vilket kort dom egentligen använt, för det låter väldigt orimligt att tele 2 är V1 numera. Annars går jag tilll den butiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste ta reda på vilket kort dom egentligen använt, för det låter väldigt orimligt att tele 2 är V1 numera. Annars går jag tilll den butiken.

 

Edit: provade just med ett hyffsat nytt Tele2 comviq kontant kort, och inte fungerade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: provade just med ett hyffsat nytt Tele2 comviq kontant kort, och inte fungerade det.

 

oki, då vet vi det. De måste fått nått jätte gammalt kontant eller nått... kan ju vara en butik som har haft inne hur länge som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan konfirmera att Tele2 Comviq kontantkort faktiskt är V1! Iallafall dom som det står Både Comviq och Tele2 på startpaketet. Detta paket är giltigt t om 2008-10-26. Finns nyare som går ut 2009 kan inte garantera att dom är V1. Jag hittade iallafall rätt kort i flera butiker i Stockholm City.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Vill bara flika in att vi på MacWorld jättegärna vill göra ett reportage om den första personen som lyckas med detta. Kan bli en jättegrej på såväl MacWorld.se som IDG.se. Ni kan bli kända över en natt! :)

 

leijon@idg.se är adressen så snart någon klarar det.

 

...och om vederbörande vill vara anonym funkar det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Vill bara flika in att vi på MacWorld jättegärna vill göra ett reportage om den första personen som lyckas med detta. Kan bli en jättegrej på såväl MacWorld.se som IDG.se. Ni kan bli kända över en natt! :)

 

leijon@idg.se är adressen så snart någon klarar det.

 

...och om vederbörande vill vara anonym funkar det med.

 

Jag är gärna på, i morgon får jag en kortläsare/skrivare. Jag har redan en iPhone och 8K Telia SIM kort samt ett par Silver Cards. Sista som fattas är att Silver Carden (se bild ) är kompatibla med det vi skall göra, hoppas på det. Skulle vara kul om nån kunde bekräfta det. (Inköpta på hansa-elektronik.com).

 

post-107-1187104178.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt intressant tråd, ångrar att man inte köpte en när den kom ut, hade varit grymt roligt och sitta och pilla med just nu. Men det är väll ingen idé för mig och beställa en nu. Hoppas ni lyckas, sitter klistrad framför denna tråden 24/7 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Jag är gärna på, i morgon får jag en kortläsare/skrivare. Jag har redan en iPhone och 8K Telia SIM kort samt ett par Silver Cards. Sista som fattas är att Silver Carden (se bild ) är kompatibla med det vi skall göra, hoppas på det. Skulle vara kul om nån kunde bekräfta det. (Inköpta på hansa-elektronik.com).

 

post-107-1187104178.jpg

Kanon! Håll mig uppdaterad. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in att vi på MacWorld jättegärna vill göra ett reportage om den första personen som lyckas med detta. Kan bli en jättegrej på såväl MacWorld.se som IDG.se. Ni kan bli kända över en natt! :)

 

leijon@idg.se är adressen så snart någon klarar det.

 

...och om vederbörande vill vara anonym funkar det med.

 

 

Yes, Success. Min iPhone fungerar nu med Tele2 Comviq, efter lång tids slit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Yes, Success. Min iPhone fungerar nu med Tele2 Comviq, efter lång tids slit!

 

 

Vilket Silver Card hade du?

 

Samma som mitt, se tidigare posts?

 

och lyckades du med dynamite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Silver Card hade du?

 

Samma som mitt, se tidigare posts?

 

och lyckades du med dynamite?

 

Yes samma silverdcard som du. använde Cas Interface Studio 8.2 med Dynamite och Woron Scan samt Sim-Emu 6.01 Configurator v2.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Maila till "chifen" så blir du kändis också. Detta är ett enormt framsteg tycker jag! Nu är jag enormt sugen på att köpa en iPhone själv, men har dock inget sådant kontantkort... eller pengar att köpa en iPhone för :P

 

Än en gång, grattis! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Yes samma silverdcard som du. använde Cas Interface Studio 8.2 med Dynamite och Woron Scan samt Sim-Emu 6.01 Configurator v2.1

 

Det låter mycket bra, men jag får anslutningsproblem i woronscan med dynamite. Har alla program som du nämnde.

Dessutom får jag inte upp någon Virtual Com Port inställnng eller liknande för Dynamite, eller i alla fall så får inte min dynamiteenhet någon Comport tilldelad i Windows Enhetshanterare. Hur gör jag det? - alltså tilldela en komport. ( Har både USB och Seriell kabel).

Jag kör vista, men har en xp burk som jag kan testa på (xp burken saknar seriell port).

 

och en sak till, hur fick du de små SIM korten att ligga rätt i dynamite?

 

mvh Victor L.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter mycket bra, men jag får anslutningsproblem i woronscan med dynamite. Har alla program som du nämnde.

Dessutom får jag inte upp någon Virtual Com Port inställnng eller liknande för Dynamite, eller i alla fall så får inte min dynamiteenhet någon Comport tilldelad i Windows Enhetshanterare. Hur gör jag det? - alltså tilldela en komport. ( Har både USB och Seriell kabel).

Jag kör vista, men har en xp burk som jag kan testa på (xp burken saknar seriell port).

 

och en sak till, hur fick du de små SIM korten att ligga rätt i dynamite?

 

mvh Victor L.

 

Jag använder en PC med Windows XP. Man måste koppla dynamite med både USB och COM. I Cas Interface Studio 8.2 väljer du Utilites, och där Phoenix som du ställer in till 3.759 Mhz, så har du com porten. Sen kör jag dom andra programmen som vanligt. med Phoenix 3.759 inställt. Com 1 blir det för mig. Tror inte allt funkar på Vista så kör XP.

Simkortet löste jag genom att lägga dom i ett stort simkort som man får med när man köper nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...