Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

Jag har också ett ap-gammalt kort som nämdes ovan.

Det är ett kontantkort från typ -97/-98, har dock inte använts på ca 2 år.

 

Skulle det funka i en iPhone?

 

Har du inte använt det på 2 år borde det vara bortkopplat nu. De kopplar bort automatiskt efter 1 ur utan anvädning på telia, comviq har 13 månader om det inte laddas, vet inte hur det är med de andra operatörerna men är nog likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
Edit: Jag vet vilket kort du har nu, det är det äldsta Telia jag sett. Garanterat V1. Hoppas det inte rent av är för gammalt...lär fungera.

 

japp, instämmer, står där inget så är det jätte gammalt. Har fått tag på ett likadant som är från 99.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa summarum: Ni har ännu inte lyckats få det att funka, eller hur?

 

Min Treo är på upphällningen så man börjar ju bli sugen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Hackintosh så funkar Turbo-simlösningen,NU, vilket flera bekräftar...låter som ett bättre alternativ, och man slipper jaga gamla SIM-kort och övertyga operatören om portering.

 

Jag är ursugen - men inte tekniskt kompetent!

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Hackintosh så funkar Turbo-simlösningen,NU, vilket flera bekräftar...låter som ett bättre alternativ, och man slipper jaga gamla SIM-kort och övertyga operatören om portering.

 

Jag är ursugen - men inte tekniskt kompetent!

 

Martin

 

ja, jag har också funderat på detta, man kanske ska gå ihop och köpa vad som behövs. Ska undersöka det lite mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innebär TurboSIM-metoden, egentligen? Jag hänger på Hackint0sh och har läst en del om det, men jag fattar inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone

Hej

 

Jag har:

 

iPhone 8GB

 

8K Telia Kontantkort aktivt med 100 kr på. (Fick det idag hos Teliabutiken i Sandviken, frågade efter gammalt sim till biltelefon.)

 

Mac (OS X 10.4.8) samt PC (Windows Vista)

 

Guider och Programmvara för kloning (från hackint0sh.org)

 

I morgon eftermiddag får jag:

 

Dynamite Programmer

 

EVIL Silver Card 2st

 

---------------------------

Så jag hoppas att jag har ett V1 sim kort samt att jag kan få fram kortets KI nummer. Till sist men inte mins så hoppas jag att kunna klona och ringa med det klonade kortet i min iPhone.

 

Är det någon som har testat det och fått det att fungera med ett gammalt Telia SIM?

 

När jag är klar kommer jag naturligtvis posta resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det fungerar för dig. Väntar med spänning på att få läsa om resultatet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag har också funderat på detta, man kanske ska gå ihop och köpa vad som behövs. Ska undersöka det lite mer

 

Har kollat upp det lite mer, verkar va en ganska mkt bättre metod än super sim. Den har dock den stora nackdelen att man behöver ett turbo sim per iphone = 59€ per telefon. Jag tror dock att jag kommer att prova när jag fått min lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har:

 

iPhone 8GB

 

8K Telia Kontantkort aktivt med 100 kr på. (Fick det idag hos Teliabutiken i Sandviken, frågade efter gammalt sim till biltelefon.)

 

Mac (OS X 10.4.8) samt PC (Windows Vista)

 

Guider och Programmvara för kloning (från hackint0sh.org)

 

I morgon eftermiddag får jag:

 

Dynamite Programmer

 

EVIL Silver Card 2st

 

---------------------------

Så jag hoppas att jag har ett V1 sim kort samt att jag kan få fram kortets KI nummer. Till sist men inte mins så hoppas jag att kunna klona och ringa med det klonade kortet i min iPhone.

 

Är det någon som har testat det och fått det att fungera med ett gammalt Telia SIM?

 

När jag är klar kommer jag naturligtvis posta resultatet.

 

Jag har exakt allt du har förutom det telia simkortet. fattar inte att dom har kvar dom i sandviken, finns inga här i stockholm. Måste fixa ett därifrån.... Teoretiskt sätt fungerar det redan, kan läsa KI från avaktiverad 8K kort, så du ska inte ha nåt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just nu har väl några gjort nybörjarmisstagen åt oss... :crossfingers:

 

Nu verkar det rulla på och fler och fler säger att allt utom youtube funkar, ska bli intressant att följa hur man ska förhålla sig till uppdateringar från apple o dyl...

 

Känns som om Turbo-Simsäljaren just nu fick galet många beställningar. tror det är 59 euro - och sen 80 euro i frakt, så visst kostar det!

 

 

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Hackintosh så funkar Turbo-simlösningen,NU, vilket flera bekräftar...låter som ett bättre alternativ, och man slipper jaga gamla SIM-kort och övertyga operatören om portering.

 

Jag är ursugen - men inte tekniskt kompetent!

 

Martin

 

Jupp verkar bra det där. Jag skulle rekomendera er som inte har utrustning för Super Sim redan, att skaffa Turbo Sim istället, det är förövrigt en enklare process för att få det att fungera. Jag själv ska nog prova båda delarna, när jag har utrustningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jali,

 

Har du allt förutom självaste Turbo-SIM-korten?

I så fall kan du komma billigt undan :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jali,

 

Har du allt förutom självaste Turbo-SIM-korten?

I så fall kan du komma billigt undan :totaltgalen:

 

Ja alltså jag har en Dynamite programmer, Silvercard och allt annat som behövs. Men inte ett aktivt 8k Simkort för Super Sim metoden, inte heller har jag Turbo-sim vilket bara är en modul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du greppar apfelsaft och Razor och allt vad dom snackar om . . och allt som behövs är ett Turbo-SIM, kort...eller behövs det nån läsare, writer, kabel?

 

Alltså för att gå rakt på sak!

 

Vi bor båda i stockholm, jag är hopplöst oteknisk, men galet mån om att kicka igång min iphone. Och om Du har allt förutom Turbo-SIM, så kan jag bekosta 2 med expressleverans, mot att Du står för fipplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du greppar apfelsaft och Razor och allt vad dom snackar om . . och allt som behövs är ett Turbo-SIM, kort...eller behövs det nån läsare, writer, kabel?

 

Alltså för att gå rakt på sak!

 

Vi bor båda i stockholm, jag är hopplöst oteknisk, men galet mån om att kicka igång min iphone. Och om Du har allt förutom Turbo-SIM, så kan jag bekosta 2 med expressleverans, mot att Du står för fipplet.

 

Ska du beställa turbo sim är jag också på, bor också i sthlm. Jag kan hjälpa dig om inte annat, jag har koll på vad man ska göra. Man behöver inga datakablar eller nått sådant. Bara turbo sim, iphone och sim korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken metod är bäst för att låsa upp sin iPhone, tror ni? Klona kortet eller Turbosim? Som jag har fattat det så fungerar båda lika bra, men att Turbosim är enklare. Dock så behöver man ett för varje iPhone, och det är ju lite dåligt.

 

Jag har ju ett V1-kort, och skulle jag låta någon annan klona mitt kort med deras grejer så skulle jag ju komma väldigt billigt undan. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken metod är bäst för att låsa upp sin iPhone, tror ni? Klona kortet eller Turbosim? Som jag har fattat det så fungerar båda lika bra, men att Turbosim är enklare. Dock så behöver man ett för varje iPhone, och det är ju lite dåligt.

 

Jag har ju ett V1-kort, och skulle jag låta någon annan klona mitt kort med deras grejer så skulle jag ju komma väldigt billigt undan. Eller?

 

Turbo sim är egentligen en kloning också. Bara att man har ett sorts hårdvaru sim som gör det direkt istället för att man programmerar ett nytt sim kort. Fördelen är att man inte behöver ha gamla kort och på så sätt byta nummer om man har nytt.

 

Men om du redan har ett gammalt som du använder nu bör du satsa på supersim utan tvivel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Ja alltså jag har en Dynamite programmer, Silvercard och allt annat som behövs. Men inte ett aktivt 8k Simkort för Super Sim metoden, inte heller har jag Turbo-sim vilket bara är en modul.

 

Ett tips! gå till Teliabutiken och säj till dem att du vill ha ett Telia refill startpaket och be dem att koppla det till ditt 8k sim kort (200 kr för ett startpaket, då ingår 100 kr att ringa, sms:a samt gprs/edgs för). Dom skall kunna göra detta. Det dom gör är att kopiera över ICCID (vad jag tyckte dom nämnde i butiken) till ditt gammla 8k från startpaketet.

 

Om de frågar vad du skall med det så säj att du har en biltelefon som är från början av 90- talet och om de frågar efter märke/modell, säj att det är till en poolare och att du ej vet modell/bil.

 

För, hur fick dom liv i mitt 8k simkort. Det var nått dom letade fram bland allt annat skit i personalrummet och sedan " aktiverade" 8k kortet med ett nytt telia startpaket. fick ett nytt mobilnummer, men vem bryr sig.

 

Du Jail, skulle du kunna posta lite screenshots eller en steg för steg guide för dynamite programmerdosan när man kopplar den til woron scan? Resten av stegen har jag screenshoots på, men det är stegen i början som jag inte kan följa då det omfattar Infinity USB unlimited läsaren. Så kommer jag lättare igång med kloningen i morrn.

Tack på förhand!

 

Guiden som jag har (Omfattar Infinity USB Unlimited läsaren)

Länk: vdesign.se/iphone/guide.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vdesign_iphone
Ja alltså jag har en Dynamite programmer, Silvercard och allt annat som behövs. Men inte ett aktivt 8k Simkort för Super Sim metoden, inte heller har jag Turbo-sim vilket bara är en modul.

 

Ett tips! gå till Teliabutiken och säj till dem att du vill ha ett Telia refill startpaket och be dem att koppla det till ditt 8k sim kort (200 kr för ett startpaket, då ingår 100 kr att ringa, sms:a samt gprs/edgs för). Dom skall kunna göra detta. Det dom gör är att kopiera över ICCID (vad jag tyckte dom nämnde i butiken) till ditt gammla 8k från startpaketet.

 

Om de frågar vad du skall med det så säj att du har en biltelefon som är från början av 90- talet och om de frågar efter märke/modell, säj att det är till en poolare och att du ej vet modell/bi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såpass. Ja, då kör jag nog på Supersim.

 

Mmm, Jali kan hjläpa dig om du är i sthlm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, Jali kan hjläpa dig om du är i sthlm.

Ja, jag ska dit nästa vecka. Har skickat ett PM till honom.

 

Då är det bara telefonen som saknas sen, då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips! gå till Teliabutiken och säj till dem att du vill ha ett Telia refill startpaket och be dem att koppla det till ditt 8k sim kort (200 kr för ett startpaket, då ingår 100 kr att ringa, sms:a samt gprs/edgs för). Dom skall kunna göra detta. Det dom gör är att kopiera över ICCID (vad jag tyckte dom nämnde i butiken) till ditt gammla 8k från startpaketet.

 

Om de frågar vad du skall med det så säj att du har en biltelefon som är från början av 90- talet och om de frågar efter märke/modell, säj att det är till en poolare och att du ej vet modell/bil.

 

För, hur fick dom liv i mitt 8k simkort. Det var nått dom letade fram bland allt annat skit i personalrummet och sedan " aktiverade" 8k kortet med ett nytt telia startpaket. fick ett nytt mobilnummer, men vem bryr sig.

 

Du Jail, skulle du kunna posta lite screenshots eller en steg för steg guide för dynamite programmerdosan när man kopplar den til woron scan? Resten av stegen har jag screenshoots på, men det är stegen i början som jag inte kan följa då det omfattar Infinity USB unlimited läsaren. Så kommer jag lättare igång med kloningen i morrn.

Tack på förhand!

 

Guiden som jag har (Omfattar Infinity USB Unlimited läsaren)

Länk: vdesign.se/iphone/guide.pdf

 

Hm ok, på min telia butik så kunde dom inte väcka liv i mitt gamla 8K kort, säker på att det inte var aktiverat från början? Kanske ska försöka igen på ett annat ställe, men dom sa att det var omöjligt att få igång avaktiverade kort igen. Ska se om jag kan fixa nån guide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...