Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Turbo Sim!

 

Yes för 5 minuter sedan blev jag först i Sverige med Turbo Sim metoden. Fungerar perfekt och nu använder jag mitt vanliga telia sim kort med abbonemang som är V2. Tack till Maraqv med material, som nu har en av Sveriges två ändå Turbo Sim Iphones :) :)

Edge och allt fungerar förövrigt precis som det borde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du är HELT säker på att du är först ?

 

i Sverige hyffsat säker, har onte hört nåt, men om nån var före så tar jag tillbaka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst funkar Turbosim alldeles ypperligt med Jalis hjälp! :bultandehjarta: :bultandehjarta: :bultandehjarta:

Tog 10 dagar att få hem det från Bladox , trots att jag betalt 80 euro i expressfrakt.

 

Jalis utomordentliga applikation för å,ä,ö gör ju att vi nu är nära 100% funktonalitet.

Nu rullar mitt ordinarie telia-sim med räkningen till jobbet, och smidiga EDGE, tjohoo!

 

 

-Namnpresentation m caller ID, ser att hela världen har detta problem. Telefonen tror att det sitter ett AT&T-kort, och därmed amerikanskt nummerformat. Så den godtar inte +46 formatet i kontakter, vilket är ett måste för oss som reser mycket. Har läst att folk lägger in sina kontakter dubbelt på nåt vänster, då den godtar +46 på sms, men inte som namnpresentation vid inkommande samtal.

 

-Active sync sägs vara på gång, men en så länge så krävs IMAPs välsignelse av jobbets IT-avdelning, och där blir det tvärnej på de de flesta stora företag.

 

-Youtube, vill den inte köpa. För mig spelar det ingen roll, men vill minnas att det finns ett hack?

 

Sitter nån på dom sista förlösande pusselbitarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör firmware 1.01 förövrigt, och fixade in filen med iFuntastic. Fungerar på båda min iPhones, men kanske kör detta på egen risk. ladda in en original UIKit om nåt händer

 

 

Vart i filstrukturen hittar man filen UIKit och hur byter man ut den med ifuntastic?

 

Thnx/Kirre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan kära iPhone-entusiaster!

Efter mitt livs mest lyckade Stockholmsresa som resulterade i en upplåst iPhone (tack vare jali) vill jag nu dela med mig av lite för- och nackdelar med iPhone och Comviq kontant.

 

Fördelar (antagligen inget nytt):

- SMS-historik som knäcker allt

- Snyggt och smart gränssnitt

- Smidig kontaktlista

- Snabb tillgång till favoriter

 

Nackdelar

- Konferenssamtal stöds ej vad jag har erfarit, när man ringer upp min iPhone under pågående samtal, reagerar telefonen som om det vore upptaget.

- Visual Voicemail fungerar inte

- Kontakter och gamla SMS överförs inte vid bytet. Som tur var hade jag sparat mina kontakter innan, men SMS'en försvann för evigt.

- Att klippa ett kort i kreditkorts-format för att få ett litet simkort är ingenting man gör med en klackspark. Efter åtaliga droppar svett och nervöst skärande/klippande lyckades jag dock tillslut få fram ett litet iphone-sim-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan kära iPhone-entusiaster!

Efter mitt livs mest lyckade Stockholmsresa som resulterade i en upplåst iPhone (tack vare jali) vill jag nu dela med mig av lite för- och nackdelar med iPhone och Comviq kontant.

 

Fördelar (antagligen inget nytt):

- SMS-historik som knäcker allt

- Snyggt och smart gränssnitt

- Smidig kontaktlista

- Snabb tillgång till favoriter

 

Nackdelar

- Konferenssamtal stöds ej vad jag har erfarit, när man ringer upp min iPhone under pågående samtal, reagerar telefonen som om det vore upptaget.

- Visual Voicemail fungerar inte

- Kontakter och gamla SMS överförs inte vid bytet. Som tur var hade jag sparat mina kontakter innan, men SMS'en försvann för evigt.

- Att klippa ett kort i kreditkorts-format för att få ett litet simkort är ingenting man gör med en klackspark. Efter åtaliga droppar svett och nervöst skärande/klippande lyckades jag dock tillslut få fram ett litet iphone-sim-kort.

 

Det med konferenssamtal skulle jag gissa är för att man måste ha en extra tjänst som hos tele2 kostar 10 kr eller något sådant för att ha. Det är samma sak vilken telefon du än har :P

 

 

Fick min iPhone igår. Hade tänkt att jag väntar till slutet av veckan, ska ju komma mjukvaruupplåsning som funkar (enligt engadget) denna veckan. Om det inte har kommit då så tänker jag göra hårdvaruupplåsning antagligen. Jag känner mig relativt säker på den metoden så men vill inte öppna iPhonen i onödan. Meddelar senare hur det gick om jag gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.modmyiphone.com/wiki/index.php/..._directory_list

 

Där har du hela iPhonens mappsystem. UIKit som du söker ligger här:

System/Library/Frameworks/UIKit.framework<span style="font-family: monospace;">/</span>UIKit

 

Då återstår bara frågan hur man gör så att man får ÅÄÖ..

Ska man byta ut nån fil eller ska man lägga in den utöver?

 

Går det med ifuntastic?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då återstår bara frågan hur man gör så att man får ÅÄÖ..

Ska man byta ut nån fil eller ska man lägga in den utöver?

 

Går det med ifuntastic?

 

Du ska byta ut Ui filen med den jag laddade upp tidigare i forumet. Det gör jag via terminalen med iPHUC, efter jail break med ifuntastic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska byta ut Ui filen med den jag laddade upp tidigare i forumet. Det gör jag via terminalen med iPHUC, efter jail break med ifuntastic.

 

Går även bra att föra över via scp eller sftp om man installerar ssh server på den, fördelen med det är att man kan göra det över wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa!

 

Tack vare jali så fungerar nu min telefon utmärkt med Telia.

Nu undrar jag över tre saker:

 

1. Kan man få Youtube att fungera via macen (har bara hittat en win-guide), och hur gör man?

Jag har filerna från den svenska SuperSIM-guiden men inte vad man ska göra med dom.

 

2. Jag vill gärna installera jalis tangentbordshack, men jag har en PPC vilket gör att iFuntastic inte v fungerar. Har försökt att köra jailbreak med iActivator men jag får bara upp "No such file or directory när jag skriver "cd System/Library/Frameworks/UIKit.framework/" i iPHUC. Någon som har tips angående detta?

 

3. En liten tanke som jag inte vet om det är genomförbart: Ett mycket smidigt sätt att skriva in å,ä,ö tycker jag skulle vara om 2st "O" och 2st resp 3st "A" skulle omvandlas till "Ö, "Å" resp "Ä" av rättstavningskontrollen! Kanske något att bita i för någon kunnig person. :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa!

 

Tack vare jali så fungerar nu min telefon utmärkt med Telia.

Nu undrar jag över tre saker:

 

Hur fick du och jali Teliakortet 8K att fungera?

Jag har haft tre stycken 8K kort och jag får bara ett felmeddelande när jag kör kortet i USB-läsaren från Infinity.

 

Skall det köras med speciell hastighet eller någon annan inställning än vad jag använde för Comviq-kortet???

 

Tacksam för er hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du och jali Teliakortet 8K att fungera?

Jag har haft tre stycken 8K kort och jag får bara ett felmeddelande när jag kör kortet i USB-läsaren från Infinity.

 

Skall det köras med speciell hastighet eller någon annan inställning än vad jag använde för Comviq-kortet???

 

Tacksam för er hjälp!

 

Jag var tyvärr inte med när jali ordnade kortet så jag vet inte hur han gjorde. Men vi konstaterade att mitt kort var mycket gammalt, kanske till och med äldre än 8K (om det nu finns).

 

Ett litet tips om någon mer än jag drabbad av att telefonen blir superseg och inte går att koppla med iTunes efter krångel med iActivator: Håll ner Home- och Sleep-knapparna i 15-20 sek, starta sedan iTunes och kör en restore. Telefonen kommer att uppdateras till 1.02 men det fungerade ändå att aktivera den med 1.01 firmware i iActivator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tyvärr inte med när jali ordnade kortet så jag vet inte hur han gjorde. Men vi konstaterade att mitt kort var mycket gammalt, kanske till och med äldre än 8K (om det nu finns).

 

Kanske jali har något tips???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att fler och fler börjar få igån sina iphones för att kunna ringa..

 

Själv väntar jag på silvercard från hansa-electronic.

...............

 

Återigen "åäö" installera via iphuc?

 

Måste man installera iphuc enligt denna instruktion

Ex. http://www.modmyiphone.com/wiki/index.php/...ng_iPHUC_iPhone

 

Eller kan man installera utan ex Xcode?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om jag har fått över min (din :P ) UIkit fil till min iphone nu.

 

Men märker ingen skillnad någonstans.. jag har inte lyckats ta bort den gamla UIkit utan det ligger helt enkelt två där, misstänker att det kan vara det som spökar... Men hittade inget kommando till iPHUC som tog bort eller ersatte filen...

 

Jag har även 1.02 som version på min Iphone.. Kan det ha något med saken å göra.

Någon annan som använder 1.02 och åäö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du och jali Teliakortet 8K att fungera?

Jag har haft tre stycken 8K kort och jag får bara ett felmeddelande när jag kör kortet i USB-läsaren från Infinity.

 

Skall det köras med speciell hastighet eller någon annan inställning än vad jag använde för Comviq-kortet???

 

Tacksam för er hjälp!

 

Hej, jag använder en Dynamite Programmer, men det borde ju gå ändå. Jag emulerar Phoenix lägsta inställnings hastigheten på 3579..om det säger dig något Jag har kunnat läsa alla 8K jag provat utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att fler och fler börjar få igån sina iphones för att kunna ringa..

 

Själv väntar jag på silvercard från hansa-electronic.

...............

 

Återigen "åäö" installera via iphuc?

 

Måste man installera iphuc enligt denna instruktion

Ex. http://www.modmyiphone.com/wiki/index.php/...ng_iPHUC_iPhone

 

Eller kan man installera utan ex Xcode?

 

Ladda ner en färdig iPHUC här: http://www.gofilego.com/?fileid=0f63fa24d1feebea496e2eb498f18ab17dd91bbd

slipper du allt fixande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Är jag ensam om att ha problem att installera drivrutinerna till min Dynamite Programmer?

Den säger bara okänd enhet och när jag försöker installera drivrutinerna genom enhetshanteraren och hänvisar till driversmappen i Mr_novis guide fungerar det ändå inte.

 

Cos studio hittar inte läsaren och jag kan ej trycka på phoenix..

Jag har läst något om Jungo, men hittar ingenting som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner en färdig iPHUC här: http://www.gofilego.com/?fileid=0f63fa24d1feebea496e2eb498f18ab17dd91bbd

slipper du allt fixande

 

 

Kan du skriva en liten kort beskrivande guide? det vor kanon för jag tycks inte klara de.... Jag ser ju i filsystemet i min iPhone att jag har fått in den nya UIkit filen (det ligger två nu)

men jag kan inte få den att skriva åäö...

 

Använder du som jag 1.02?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du skriva en liten kort beskrivande guide? det vor kanon för jag tycks inte klara de.... Jag ser ju i filsystemet i min iPhone att jag har fått in den nya UIkit filen (det ligger två nu)

men jag kan inte få den att skriva åäö...

 

Använder du som jag 1.02?

 

Jag använder 1.02. Jag fick å,ä och ö att fungera genom att använda iFuntastic 3 som just har kommit ut. Först väljer man "unschackle". Sedan går man in i "File browser" och lägger filerna där de ska vara enligt http://mac1.no/node/5355. För att undvika dubbla filer, högerklicka och välj "replace with".

 

För mig fungerar det sedan bra så länge jag inte skriver två av dessa tecken på rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...