Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone fungerar äntligen med alla kort!


jali

Rekommendera Poster

Kom att tänka på den här tråden då telia inte vill göra som jag vill. Visste inte heller någe annat forum att fråga i så fick bli detta.

Är så att jag har två telefoner, en privat och en jobb telefon. Sen har jag ett kontantkort som jag vill ha i bägge telefonerna. Dock erbjuder inte Telia tvillingkort då man har kontantkort så nu undrar jag om man själv kan göra en kopia på sitt simkort och på så sätt få två telefoner. Sen den telefonen man startar först är den som får åtkomst till nätet och fungerar? Det jag får göra idag är att flytta sim-kortet från ena telen till andra vilket är jobbigt.

Isf vad behöver man för utrustning för att lyckas med detta?

 

Hoppas ni kan hjälpa mig nu också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Sådärja, då hade man åäö på iPhonen.

Inte bara så det kommer istället för []{ som har fungerar länge utan ny grafik för tangentbordet också!

 

slå ett öga på www.buck.se under morgondagen om det verkar intressant....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, då hade man åäö på iPhonen.

Inte bara så det kommer istället för []{ som har fungerar länge utan ny grafik för tangentbordet också!

 

slå ett öga på www.buck.se under morgondagen om det verkar intressant....

 

Jag väntar med spänning... :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet!

 

Jag ringde precis Telia för att beställa ett gammalt kort, men det blev nixpix. De produceras inte längre. Fick du verkligen GO på ett gammalt av Telia?

 

och om de nu inte kan trolla fram det - finns det nåt annat sätt?

 

 

Nu funkar det! Mitt gamla numer sedan 10år hos Telia flyttat till ett nytt ”gammalt” 8k-kort i iPhone’en.

 

Så här gjorde jag!

Jag beställde ett tvillingkort (8K) till mitt 3G Telia abonnemang, detta gick efter en del försök. Kortet hackades enl. sida 1 med ett silverkort.

Detta gjorde att alla samtal till 3G kortet kopplades vidare till iPhonen direkt om 3G telefonen är avstängd. Funkar perfekt för samtal!

SMS skickas inte vidare utan stannar i 3G telefonen tills man slår på den.

Tog en ny brottnings match med Telia support 90400 för att byta plats på nummerna, efter att pratat med 4-5 olika på supporten hittade jag en dam som sa att det skulle gå. Det tog två dagar att göra switchen och med nu är det gjort.

Priset för nummerflytten är 250:-/nr.

Fick också höra att om man inte behöver 3G eller två nr(kort) så skall man beställa ett ersättnings kort (8k) från Telia, då kostar det inget.

Samtalen till Telia gav en massa olika svar, från att det inte gick till att det skulle kosta 1500:-.

Enligt uppgift från en på Telia support så finns det ett lager med gamla 8k för att användas till tvillingkort för fast monterade telefoner i bilar, larm, styrsystem m.m.

 

Hoppas nu inte att Apple kommer med en ny uppdatering som gör att man måste ta fram den gamla 3G luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det! Mitt gamla numer sedan 10år hos Telia flyttat till ett nytt ”gammalt” 8k-kort i iPhone’en.

 

Så här gjorde jag!

Jag beställde ett tvillingkort (8K) till mitt 3G Telia abonnemang, detta gick efter en del försök. Kortet hackades enl. sida 1 med ett silverkort.

Detta gjorde att alla samtal till 3G kortet kopplades vidare till iPhonen direkt om 3G telefonen är avstängd. Funkar perfekt för samtal!

SMS skickas inte vidare utan stannar i 3G telefonen tills man slår på den.

Tog en ny brottnings match med Telia support 90400 för att byta plats på nummerna, efter att pratat med 4-5 olika på supporten hittade jag en dam som sa att det skulle gå. Det tog två dagar att göra switchen och med nu är det gjort.

Priset för nummerflytten är 250:-/nr.

Fick också höra att om man inte behöver 3G eller två nr(kort) så skall man beställa ett ersättnings kort (8k) från Telia, då kostar det inget.

Samtalen till Telia gav en massa olika svar, från att det inte gick till att det skulle kosta 1500:-.

Enligt uppgift från en på Telia support så finns det ett lager med gamla 8k för att användas till tvillingkort för fast monterade telefoner i bilar, larm, styrsystem m.m.

 

Hoppas nu inte att Apple kommer med en ny uppdatering som gör att man måste ta fram den gamla 3G luren.

 

 

riktigt nice att du lyckades få telia att göra det. Jag kanske skulle ringt och pressat dom mer, då teknisk support sa att det inte fanns 8K kort längre, men men fungerar ju nu ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och Iphone kostar numera bara $399, och endast 8GB, dvs under 3000 för en "olåst" iphone numera. Det är ju billigare än vilket sämre mobil som helst idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag letar efter någon som kan hjälpa mig att låsa upp min iPhone, helst i Skåneregionen. Jag kan beställa tomt simkort men behöver någon med rätt utrustning/kunskaper för själva upplåsningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jali,

 

Jag undrar över en sån sak, då jag följt med olika upplåsningsmetoder: Hur skiljer sig Supersim metoden från Turbosim? Jag har fått för mig att med Turbosim kan man använda alla (flere?) simkort, men det kan vara en missuppfattning från mitt håll. Min tanke är ju den, då jag inte har ett gammalt simkort (åtminstone ännu), att kunde man kanske använda mitt nuvarande simkort/Turbosim för att få telefonen hackad?

 

I rädsla om att iphonesimfree aldrig ger nån fungerande lösning,

mvh,

 

macaslak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jali,

 

Jag undrar över en sån sak, då jag följt med olika upplåsningsmetoder: Hur skiljer sig Supersim metoden från Turbosim? Jag har fått för mig att med Turbosim kan man använda alla (flere?) simkort, men det kan vara en missuppfattning från mitt håll. Min tanke är ju den, då jag inte har ett gammalt simkort (åtminstone ännu), att kunde man kanske använda mitt nuvarande simkort/Turbosim för att få telefonen hackad?

 

I rädsla om att iphonesimfree aldrig ger nån fungerande lösning,

mvh,

 

macaslak

 

Det stämmer bra, med Turbosim som är ett fysiskt add-on till ditt existerande simkort så kan du använda vilket kort som helst. Det är en krångligare process och kanske svårt att får tag på ett Turbo Sim numera, samt dyrare än super sim, men fungerar felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det, tack för snabbt svar! Hur är det då, har du eller någon bekant till dig tillgång till dessa apparater, ifall jag inte själv får tag på en sådan. Skulle givetvis betala för arbetet etc. Det skulle annars också kunna vara dags att ta en kryssning och komma med tjejen till gamla stan, brukar vara en hösttradition ändå! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja menar då med apparater just Turbosim.

 

Tyvärr vet jag inga andra ställen att köpa än på: http://www.bladox.com/shop.php?lang=en och dom är slut där. Har inga över, men kommer du över ett turbo sim kan jag hjälpa dig från där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, bra att veta hur som helst. Får väl då till att börja med hoppas på att iphonesimfree fixar dilemmat.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får förhoppningsvis min iPhone på måndag och eftersom TurboSim kort verkar vara stort sett omöjligt att få tag i för tillfället (om man inte ger $560 på ebay typ) så är jag inne på SilverCard varianten.

Om jag förstått det rätt så måste jag få tag i ett simkort av v1, 8K? Isåfall är mina frågor:

 

1. Vilka krav är det på kortet? Måste det vara aktivt eller kan det funka ändå? Något annat att tänka på?

2. Vad är det i praktiken jag måste göra med kortet? Har en kontakt på Telia som kanske kan fixa fram ett sådant kort. Jag har ju redan ett befintligt v2 (eller v3) kort. Knallar jag in på Teliabutiken och ber dem att flytta över mitt abonemang från mitt befintliga kort detta detta nygamla?

 

Och om jag mot förmodan kommer så här långt, kan någon själ här på forumet hjälpa mig med själva hacket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar...

 

Varför lägga ut stålar för specialkort och trixa och fixa och pula...när man snart kan köpa iphonesimfree för kanske en mindre peng [och utan trixa och fixa och pula]?

 

Har jag missat något?

 

----

 

Har nu kollat och det är svindyrt att beställa den stora mängden licenser som dom kräver - mycket roddande m.a.o....att gå ihop många i sällskap etc.

Dessutom så luktar det svagt av bluff över det hela....en magkänsla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att denna lösning inte säljs än? :)

 

Problemen som de har är ju:

 

1. AT&T hotar med stämning

2. De har ingen försäljningsstrategi klar. De vill ju försås tjäna pengar och chansen är ju hyfsat stor att mjukvaran hamnar på piratebay så fort den släpps.

 

Därför håller de på löniningen tills vidare men naturligtvis är det den enklaste vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får förhoppningsvis min iPhone på måndag och eftersom TurboSim kort verkar vara stort sett omöjligt att få tag i för tillfället (om man inte ger $560 på ebay typ) så är jag inne på SilverCard varianten.

Om jag förstått det rätt så måste jag få tag i ett simkort av v1, 8K? Isåfall är mina frågor:

 

1. Vilka krav är det på kortet? Måste det vara aktivt eller kan det funka ändå? Något annat att tänka på?

2. Vad är det i praktiken jag måste göra med kortet? Har en kontakt på Telia som kanske kan fixa fram ett sådant kort. Jag har ju redan ett befintligt v2 (eller v3) kort. Knallar jag in på Teliabutiken och ber dem att flytta över mitt abonemang från mitt befintliga kort detta detta nygamla?

 

Och om jag mot förmodan kommer så här långt, kan någon själ här på forumet hjälpa mig med själva hacket?

 

Jo gäller det telia får det högst va ett 8K som måste vara aktiverat på nåt sätt, så om din kontakt kan fixa det eller liknande är det ok med överflyttning, men det måste gå att ringa från det kortet.

Annars fungrerar ju Tele2 2G kontantkort, men då måste du ju byta nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kanske dum men ack så viktig fråga: AT&T kortet som krävs, antar att man får detta till telefonen när man köper den i USA?

Väntar på bekräftelse från mitt sändebud i New York på att telefonen är inhandlad.. Kommer också att få ett Telia v1 SIM kort under nästa vecka och nu lutar det åt att jag ska försöka låsa upp telefonen själv. Så då är blir att inhandla en Infinity USB Unlimited läsare samt ett SilverCard.

 

Jali, är det något speciellt att tänka på eller är det "bara" att följa din guide rakt av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte inte på detta med sim-kortet från AT&T men det sitter i när man köper mobilen på Apple Store. Cred till jali, funkar!

 

 

En kanske dum men ack så viktig fråga: AT&T kortet som krävs, antar att man får detta till telefonen när man köper den i USA?

Väntar på bekräftelse från mitt sändebud i New York på att telefonen är inhandlad.. Kommer också att få ett Telia v1 SIM kort under nästa vecka och nu lutar det åt att jag ska försöka låsa upp telefonen själv. Så då är blir att inhandla en Infinity USB Unlimited läsare samt ett SilverCard.

 

Jali, är det något speciellt att tänka på eller är det "bara" att följa din guide rakt av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon aktiverings metod som funkar med iTunes 7.4.1

 

Någon som provat iNdependence 1.1.1 med 7.4.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du skriva en liten kort beskrivande guide? det vor kanon för jag tycks inte klara de.... Jag ser ju i filsystemet i min iPhone att jag har fått in den nya UIkit filen (det ligger två nu)

men jag kan inte få den att skriva åäö...

 

Använder du som jag 1.02?

 

 

Hej,

undrar om det finns något sätt att få svenska bokstäver med hjälp av iBrickr i stället för iFuntastic 3 mac användarna använder?

 

Jag är Windows user :detvarintejag:

 

Hälsar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...