Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Januari var drygt 200 kronor mildare än januari förra året. :fane:

Här var det ungf 404,- dyrare. Är ju för December man betalar i Januari, och December var kalllllllllt. :glare:

 

- - -

 

post-64246-0-27881700-1486269284.png

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det ungf 404,- dyrare. Är ju för December man betalar i Januari, och December var kalllllllllt. :glare:

Jag kom på att jag bytte prisplan i mars i fjol så jag måste justera mina siffror. 13 kWh mindre december 2016 jämfört med december 2015. 116 kWh mindre januari 2017 jämfört med januari 2016.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-64246-0-20227800-1486540740.png

Var ut en kort sväng igår och gick en bit... vägen bort och ner till skogen och tillbaka. Kändes mer som -12°C än minus -2°C. Ingen jättehård vind, men den var konstant och väldigt isande. Gav kyleffekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på att jag bytte prisplan i mars i fjol så jag måste justera mina siffror. 13 kWh mindre december 2016 jämfört med december 2015. 116 kWh mindre januari 2017 jämfört med januari 2016.

Elräkningarna för Februari (dvs Januari-elen) kom igår och idag. På den från “nätet”, den s k fasta avgiften - de kör med ett stapeldiagram så man får lite översikt. Rätt smidigt faktiskt.

 

post-64246-0-82307700-1486557978.jpg

 

Det jämnar ju ut sig i längden. Mindre i Januari än förra året, men December var kallare (sa†ans kall† var de† när vin†erheve†e† slog †ill).

 

 

Förra året slog jag nog på värmen i November, lite svagt bara, och sen var det väl i januari man fick höja upp den. I år drog jag ju lite på det. Sista dagarna i November var inte roliga, men jag härdade ut och slog inte på värmen förräns 1 December. Jo, jag hade 2 små rullelement igång innan - där jag sover och där jag jobbar. På det hela blev det ett billigare år (2016), än året innan (2015). Januari-elen blev i o f s ≈ 400,- dyrare, trots mindre el och bättre elavtal. Det är den s k fasta avgiften och alla deras nya hittepå-avgifter som ökar upp det. Fast avgift + rörlig “transport”-avgift och sen på det en effektuttagsavgift. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi bor nog inte långt från varandra Eric för här snöar det bra också. Fy bubblan också! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinter i några dagar till, minst, men en mild vinter. :yeahbaby:

 

post-5952-0-13447200-1486732412.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande sol och -1. Skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Stockholm är det på nollan och sol. Helt ok med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Stockholm är det på nollan och sol. Helt ok med andra ord.

What? ... 0°C? Helt ok? :tappahakan:

 

>= 20°C - Det är helt ok.

10-20°C - ok

5-10° - nästan ok

0-5°C - inte ok

 

<= 0°C ... Näe, då handlar det bara om överlevnad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What? ... 0°C? Helt ok? :tappahakan:

 

>= 20°C - Det är helt ok.

10-20°C - ok

5-10° - nästan ok

0-5°C - inte ok

 

<= 0°C ... Näe, då handlar det bara om överlevnad. :)

Jag tänker eftersom det var -3 igår så går det ju åt rätt håll. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var riktigt fint ute idag, och tempen orkade upp lite mer. Nästan 8°C i a f. Alltid nåt... Hann röjja lite framför hus, ner till vägen och framför bilen - så där är det helt barkmark nu. Torkade upp fort. :yeahbaby:

post-64246-0-78962400-1487087583.png

Och det ser ganska “lovande” ut 10d framåt. :crossfingers:

post-64246-0-56560200-1487087587_thumb.png

Men, det är ju bara prognos-siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varmaste dagen hittills i år (i alla fall med klart väder dygnet runt). Sol och plus 6,4 i skuggan. I solen var det plus 17,1. På solsidan sjöng fåglarna som tokiga. Jag satt ute i solen utan att frysa det minsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger på 0 grader och sol. Igår var det vårkänslor i Stockholm! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetenskapliga definitioner gör tillvaron lite lätt bisarr för meteorologer:

 

”I år har vissa områden på Öland samt vid Skånes, Blekinges och Smålands kust ännu inte fått meteorologisk vinter (dygnsmedeltemperatur 0,0°C eller lägre 5 dygn i följd). För dessa områden är årstiden obestämd från den 15 februari till dess att antingen meteorologisk vinter eller meteorologisk vår etablerat sig i områdena.”

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...