Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

post-64246-0-82929100-1485327717.png

Hade gärna fått vara ≈ 4°C igår... Det blev en kall och rätt mastig cykeltur. Var hemma igen tills precis innsn det blev mörkt ute. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifJan25.png

 

Hade gärna fått vara ≈ 4°C igår... Det blev en kall och rätt mastig cykeltur. Var hemma igen tills precis innsn det blev mörkt ute. :crossfingers:

Varför cykla i detta vädret, inte ens jag gör det, har bilen lagt av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför cykla i detta vädret, inte ens jag gör det, har bilen lagt av?

Som jag skrev här »»» så var det av lite olika anledningar. Men korta versionen - i rent rehabsyfte.

 

Det som blev lite segt mer turen var att däcken var väl inte helt optimalt pumpade.... Var himla segt in, inte så mycket tyngre, men nästan helt avsaknad av rulleffekten. Man fick inga meter gratis s a s. Passade på att pumpa upp dem ordentligt sen inför hemfärden, och trots ≈ 25kg packning baktill (cykelväskor + pakethållaren), så blev det en “enklare” färd hem även om det var lite motvind.

 

Det var ett tillfälle på vägen hem då jag skulle “hoppa av” cykeln och gå en liten bit (uppför). Blev ett lite för raskt avhopp och den var sånär som på benen knappt bar. ^_^ Var skönt och gå de där 50-80 metrarna.

 

I efterhand så borde jag valt bilen i a f, mmen det är svårt att byta när man kommit 2/3 ochj man dessutom har en tid att passa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev här »»» så var det av lite olika anledningar. Men korta versionen - i rent rehabsyfte.

 

Det som blev lite segt mer turen var att däcken var väl inte helt optimalt pumpade.... Var himla segt in, inte så mycket tyngre, men nästan helt avsaknad av rulleffekten. Man fick inga meter gratis s a s. Passade på att pumpa upp dem ordentligt sen inför hemfärden, och trots ≈ 25kg packning baktill (cykelväskor + pakethållaren), så blev det en “enklare” färd hem även om det var lite motvind.

 

Det var ett tillfälle på vägen hem då jag skulle “hoppa av” cykeln och gå en liten bit (uppför). Blev ett lite för raskt avhopp och den var sånär som på benen knappt bar. ^_^ Var skönt och gå de där 50-80 metrarna.

 

I efterhand så borde jag valt bilen i a f, mmen det är svårt att byta när man kommit 2/3 ochj man dessutom har en tid att passa.

Oj, jag missade det inlägget. Bra att röra på sig! Men det klart att just denna tid på året inte är så förlåtande för cykling. Jag tycker att du var duktig, ändå. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, jag missade det inlägget. Bra att röra på sig! Men det klart att just denna tid på året inte är så förlåtande för cykling. Jag tycker att du var duktig, ändå. :ThumbsUp:

Tack. :) Nä, vin†ern är ingen höjdare för cykling, men jag var så inställd på det - och trodde nog att det i a f skulle kunna vara några +° den dagen. Tji fick jag. Det var väl upp på 1°C (max) den dagen. 5mil blev det totalt. Det man får glädja sig åt är väl att tändstiftet jag köpte till sågen blev “gratis” (≈ 50,-). ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. :) Nä, vin†ern är ingen höjdare för cykling, men jag var så inställd på det - och trodde nog att det i a f skulle kunna vara några +° den dagen. Tji fick jag. Det var väl upp på 1°C (max) den dagen. 5mil blev det totalt. Det man får glädja sig åt är väl att tändstiftet jag köpte till sågen blev “gratis” (≈ 50,-). ^_^

Jösses, jag cyklar ytterst sällan så långt på en dag. Och jag är ju van cyklare. Å andra sidan får jag akuta nervbesvär av att cykla för långt (komprimerad disk trycker på nerver i ländryggen). Men det var tufft och strongt av dig att cykla fem mil mitt i vintern. Särskilt efter att du mått dåligt. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, jag cyklar ytterst sällan så långt på en dag. Och jag är ju van cyklare. Å andra sidan får jag akuta nervbesvär av att cykla för långt (komprimerad disk trycker på nerver i ländryggen). Men det var tufft och strongt av dig att cykla fem mil mitt i vintern. Särskilt efter att du mått dåligt. :yeahbaby:

Tack! Ja, jag kände att det behövdes en ordentlig “urtrampning” s a s. :) Spec eftersom jag hade legat/varit stilla så många dagar. Innan man blir likstel. ^_^ Innan det satte sig och började ta av krafterna med. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-64246-0-53531200-1485648073.png

F**n vad kallt det har blivit igen då... och jag som skall ut på cykeltur igen månd morgon (1 mil). Skall ju till sjukan och göra den där uppföljningen (en skiktröntgen), och jag känner väl inte att man är en helt ok bilförare än att köra allla de milen så det bli tåg/buss dit. Bara det ett äventyr i sig. :shifty: Hittat en avgång som går lite väl tidigt, men jag skipper byta och grejja. Om det ändå var på e.m så kunde man kanske fixa en granne som kör in en... inget man skrämmer upp en Måndagmorgon före 7 direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det snöar i Sahara

 

1 meter snö. Var 37år sen det snöade där sist.

Där (Aïn Séfra) blir det ofta kallt vintertid, det ligger på 1081 meters höjd över havet. Men snö är förstås ändå mycket sällsynt, eftersom orten har en årlig nederbördsmängd på 169 millimeter (gränsen för öken går vid 200 mm i normalfallet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det +3. Det bästa är dock att ljuset börjar komma tillbaka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax över 0°C men stilla och fint ute, så det känns rätt behagligt. Dagens projekt var att byta en packning mellan främre och mittersta avgasdelen/röret. Gick inte så bra. Blir lätt att få isär det, men kommer inte att gå att skruva ihop igen. Saknas lite material att skruva i s a s (bulthålen). Rören i sig var rätt ok. Man får flura ut nåt, annars blir det väl att kapa en bit på varje och sätta skarv, alt svetsa ihop det. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar komma en och annan snöflinga. Det är runt nollan.

Hm... Snö igen alltså? Blä. :D Här är det snöfritt men kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...