Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Det är alldeles vitt av frost ute, men barmark/ingen snö (som tur är). Är väl sån där permafrost, eftersom den inte vill försvinna. :shifty:

Tankarna far iväg inte allt för långt till The Day After Tomorrow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-85435400-1482178390.jpg

 

AO- och NAO-indexen tyder på att den kommande tiden blir mild. Positivt AO-index innebär lågt lufttryck över Arktis, vilket låser fast den kalla luften där, den trycker inte ned norrifrån. Ett högt NAO-index innebär att "hårtorken" som består av det isländska lågtrycket och azoriska högtrycket blåser in mycket och mild luft på höga breddgrader i Västeuropa. Talande nog hade Hemavan i Lappland värmerekord för december idag med plus 6,1 grader. Jag satsar mina pengar på en mild vinter. I alla fall inom den närmaste tiden. Jaja, bara den inte blir blöt och mörk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer fira jul utanför Gävle så hoppas iaf på en lite snö där uppe då!

- Här nere i skåne är det fortfarande höst/vår väder fram till februari förmodligen...

 

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det 4 plus. Skönt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

index.jpg

 

AO- och NAO-indexen tyder på att den kommande tiden blir mild. Positivt AO-index innebär lågt lufttryck över Arktis, vilket låser fast den kalla luften där, den trycker inte ned norrifrån. Ett högt NAO-index innebär att "hårtorken" som består av det isländska lågtrycket och azoriska högtrycket blåser in mycket och mild luft på höga breddgrader i Västeuropa. Talande nog hade Hemavan i Lappland värmerekord för december idag med plus 6,1 grader. Jag satsar mina pengar på en mild vinter. I alla fall inom den närmaste tiden. Jaja, bara den inte blir blöt och mörk...

Så kan det nog bli.

 

Själv bryr jag mig inte så mycket om det blir milt eller kallt. Vilket som helst blir bra sålänge det serveras med måttlig nederbörd och svag vindstyrka.

 

Samma med sommaren egentligen. Temperaturen är inte det avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan det nog bli.

 

Själv bryr jag mig inte så mycket om det blir milt eller kallt. Vilket som helst blir bra sålänge det serveras med måttlig nederbörd och svag vindstyrka.

 

Samma med sommaren egentligen. Temperaturen är inte det avgörande.

Ingen Gudrun med andra ord! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen Gudrun med andra ord! :)

Varje gång jag ser namnet Gudrun så undrar jag om man tex kan heta Jesusrun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ner och vände på ≈ -12°C för en stund sen. Omkring -10°C nu.

post-64246-0-05189200-1483404755_thumb.png

Med tanke på att det var drygt 8°C på nyårsafton, är det ett ras på ≈ 20°C - bara på ett par dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Här är det också sjukt kallt, mätaren står på -5. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-64246-0-58993900-1483635792.png

Jotack, nog f**n känns det, och kändes när jag var iväg och handlade lite idag. Skulle eg varit iväg igår och handla (f f a kaffe som var helt slut), men det var mer el mindre isgata under den lilla snön som hade kommit då. Så det vara bara att härda ut 1 dygn till. Idag var det ≈ -8°C då jag åkte - isen brukar knorra till sig då och är bättre/trevligare att köra på. Tänkte det skulle hålla sig där, men på ett par timmar bara dök den ner till ≈ -14°C (då jag kom hem).

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir varmare till helgen. Va SKÖNT! cold.gif

 

post-5952-0-66840100-1483638818.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ah fi faan, här är det tokkallt, eldar som en galning och tar för säkerhets skull en Guinness.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...