Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag kokar fårkött som affären påstod var stek från Nya Zeeland. Men det var en seg historia. Fast billigt var det!

  • Gilla 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Jag kokar fårkött som affären påstod var stek från Nya Zeeland. Men det var en seg historia. Fast billigt var det!

Ska man gratulera till priset eller beklaga segheten.? :fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Ska man gratulera till priset eller beklaga segheten.? :fundersam:

Nu är köttet både billigt och mört! :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar tid att lära sig. Givetvis ska min iMac ha prioritet till mina AirPods. :nerd:

 

airpods.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Nu är köttet både billigt och mört! :D 

Billig fisk alltså? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Alix säger:

Nu är köttet både billigt och mört! :D 

Mört? Är inte det en fisk? :fundersam: 

 

EDIT: Mikaellq nappade först. :) 

Redigerad av Telly82
  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

?

Vi skojar och är på bästa humör. Det har varit en fin dag idag. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Vi skojar 

Jasså... var'e det ni höll på med! :hihihi:

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när det inte kommer uppdateringar lika frekvent till macOS 10 får man härliga upptider! Riktigt stabil kärna i systemet, måste jag säga. Omstarter gör jag oftast bara vid uppdateringar, nu är det 72 dagar sedan.

1274568884_Skrmavbild.thumb.png.832729faf3a6cece7deb7661c13920d1.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett herrans liv

Jack Sparrow på besök 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar på Youtube via min Apple TV

Att man missat detta gäng begriper jag inte, jättegrupp som är superbra

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter uppe och diggar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

Nu är köttet både billigt och mört! :D 

Så bra!  Kött är gott när de är  vällagat!

/Maria

 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, pajj säger:

Nu när det inte kommer uppdateringar lika frekvent till macOS 10 får man härliga upptider! Riktigt stabil kärna i systemet, måste jag säga. Omstarter gör jag oftast bara vid uppdateringar, nu är det 72 dagar sedan.

1274568884_Skrmavbild.thumb.png.832729faf3a6cece7deb7661c13920d1.png

Detta kommando ska jag testa i terminalen... Jag kan inte ha på min mac mini så länge. Jag har datorn i sovrummet. Om jag råkar stöta till skärmen så tänds den och då blir både jag och hunden rädd om det händer på natten. 

 

/Maria

Redigerad av Maria1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Maria1 säger:

 Om jag råkar stöta till skärmen så tänds den

Det finns ingen dator som vaknar av att man stöter till skärmen. Den enda möjligheten är att man stöter till så att musen rör sig, ger signal och datorn vaknar. Eller kommer åt tangentbord/styrplatta men dessa reagerar inte på små krockar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Det finns ingen dator som vaknar av att man stöter till skärmen. Den enda möjligheten är att man stöter till så att musen rör sig, ger signal och datorn vaknar. Eller kommer åt tangentbord/styrplatta men dessa reagerar inte på små krockar. 

Eller aktiverar bluetooth i mobilen för sina AirPods till exempel. Det är iPhone eller iPad som kan tändas när man "råkar stöta till den". :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Axelman säger:

Det finns ingen dator som vaknar av att man stöter till skärmen. Den enda möjligheten är att man stöter till så att musen rör sig, ger signal och datorn vaknar. Eller kommer åt tangentbord/styrplatta men dessa reagerar inte på små krockar. 

Vad konstigt texten som jag höll på att redigera försvann... På den bärbara datorn som jag använder som texttelefon med programmet Ectouch  så tänds skärmen om jag råkar stöta till den  eller det kanske är tangentbordet som jag har glömt att flytta på. Jag blir arg varje gång jag måste använda den. Först tar den väldigt lång tid att starta för jag vill trots allt ha den avstängd så att den inte råka sättas på helt plötsligt om jag har glömt att flytta tangentbordet. När den väl har startat så ska det uppdateras också och startas om.:-( Jag har Windows 10 på den bärbara datorn som jag har fått låna av alternativ telefoni. 

 

/Maria

 

Redigerad av Maria1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Maria1 säger:

Vad konstigt texten som jag höll på att redigera försvann... På den bärbara datorn som jag använder som texttelefon med programmet Ectouch  så tänds skärmen om jag råkar stöta till den  eller det kanske är tangentbordet som jag har glömt att flytta på. Jag blir arg varje gång jag måste använda den. Först tar den väldigt lång tid att starta för jag vill trots allt ha den avstängd så att den inte råka sättas på helt plötsligt om jag har glömt att flytta tangentbordet. När den väl har startat så ska det uppdateras också och startas om.:-( Jag har Windows 10 på den bärbara datorn som jag har fått låna av alternativ telefoni. De på alternativ telefoni tyckte att datorn skulle vara på dygnet runt för annars kan ingen ringa. Ingen ringer till  den . Det är bara jag som ringer till andra ställen med den. 

Nu blev det fel igen ...  Jag tänkte lägga till att detta händer min Mac mini också  . Jag ska flytta tangentbordet lite längre in på skrivbordet. 

/Maria

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-04-24 23:25, Pocahontas säger:

Sitter och kollar på Youtube via min Apple TV

Att man missat detta gäng begriper jag inte, jättegrupp som är superbra

Vi tenderar att inte ha koll på musik från Sydafrika..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dax. macOS och iOS RC tycks komma samtidigt, antagligen nästa vecka.

 

 

145rc.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kopierat filer från min ipad eftersom den är full med filer och icloud är också fullt med filer... Jag vill inte köpa mera utrymme på icloud för de flesta filer vill jag inte ha kvar... Jag funderar också på varför jag har blivit avstängd i forumet 99Mac utan förklaring från moderaorn?... Jag kanske skrev för mycket om problemen med min bildskärm och att jag inte hade någon som kunde hjälpa mej med den ? Hjälp med bildskärm kan man bara få av någon som är på plats och hjälper en. Detsamma gäller vissa inställningar med datorer och surfplattor .... Sen spelar det ingen roll om  det finns andra duktiga datakunniga personer på annat håll... Det var en datatekniker i ett forum en gång som skulle försöka hjälpa mej att konfigurera ett scsi.-kort till syquest. Jag skickade böcker till honom också om mitt scsi-kort . Det var långt före vi hade internet. Han försökte hjälpa mej i en databas som hette tp44.  Det lyckades han inte med  eftersom det visade sej vara fel scsi-kort. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Maria1 säger:

Jag funderar också på varför jag har blivit avstängd i forumet 99Mac utan förklaring från moderaorn

Jo då det dyker upp en popup när man loggar in med en förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...