Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Fleksnes förkyld efter festen i förra avsnittet 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kunde jag ta bort tillägget HTTPS Everywhere i Chrome eftersom Chrome nu från version 90 har https som default i adressraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Alix säger:

Idag kunde jag ta bort tillägget HTTPS Everywhere i Chrome eftersom Chrome nu från version 90 har https som default i adressraden.

Rätt så meningslöst då de flesta sidor använder krypterad trafik iallafall. De få som inte gör det därför att de inte kan. Att peta dit ett https gör bara att inget händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Rätt så meningslöst då de flesta sidor använder krypterad trafik iallafall. De få som inte gör det därför att de inte kan. Att peta dit ett https gör bara att inget händer.

Det är mycket i livet man gör för säkerhets skull, inte därför att man faktiskt bedömer att där finns någon fara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på Apple TV+  på en ruskigt bra film

 

Vår planet behöver nog en pandemi vart 10:e år, med nedstängningar likt de vi haft senaste året.

 

 

Skärmavbild 2021-04-17 kl. 22.06.40.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa pandemi gör alla oss sterila

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nästa pandemi gör alla oss sterila

Experterna tror att den kommer från östafrika 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Rör-röjde i källaren i torsdags med hjälp av min kompis. Två gamla gjutjärselement från 1930-talet blev över så jag la ut dem på lokal köp/säljsida för 200:-/st. Direkt fick vi 400:- via Swisch och de hämtas på måndag. Dvs jag var för billig på elementen. Å andra sidan gick det fort.... default_laugh.png.e1d7ebb7c300db7884565d0ecb070055.png

 

 

Skärmavbild 2021-04-18 kl. 11.41.03.png

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en gitarrhålsmick som jag provat i en vecka. Den "ska vara jättebra" men jag gillade den inte alls så jag anmälde en retur idag. Jag forskade noggrant för att få tag i en bättre än den jag har men öronen säger vad öronen tycker....<_< Jakten går vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknade med att få köpa 20 m2 kakel till det snart renoverade duchrummet i källaren. Det visade sig att att dotterns karl hade mängder som han fått men inte behöver. Så vi hittade 9m2 svagt grönt 15x15 cm som vi tror kan blandas med vanligt vitt 15X15 cm kakel. Grönt vid duschväggarna och runt i kring. Resten blir förmodligen vanligt vitt fast vi tänkte blanda matt och blankt i schackrutigt som huvudsaklig design.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker att kopiera en massa filer till ixpand från mina ipad. Det funkar inte att använda icloud för att kunna kopiera dem till andran media sen... Orsaken är att jag fick veta detta med icloud först när jag köpte min  mac mini... Det var varit 1 % uppladdat till icloud nu från min lilla ipad i flera dagar... Jag vill spara konversationer med Siri och läsa på min androidplatta med ixspand eller vanligt usb-minne. Vanliga usb-minnen och ixpand  funkar för det mesta med en otg-adapter... Det är inte alla usb-minnen och ixpand som funkar. Det kan bero på vilket fabrikat det är och även på hur man formaterat minnet  och kanske även beroende på vilken eller vilka filtyper och storlek man har på minnet. 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Pocahontas säger:

Kollat på Apple TV+  på en ruskigt bra film

 

Vår planet behöver nog en pandemi vart 10:e år, med nedstängningar likt de vi haft senaste året.

 

 

Skärmavbild 2021-04-17 kl. 22.06.40.jpg

David Attenbourgh naturligtvis 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde in till lokaltidningens prenumerationsavdelning för att stänga av tidningen över sommaren. Kom ur samtalet med ett treårsavtal för trogna kunder med fast pris och 25% rabatt i tre år!! Har väl aldrig hört på maken.:galetglad:

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska hyra brutal-Hilti för att banka ner vägg och bila bort golv. Muhahaha!! :totaltgalen:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska avsluta min prenumeration på Teknikens Värld. Superbra tidning för bilintresserade men jag behöver en paus över sommaren ( och pengarna ). Med lite tur kan jag hoppa på i höst igen med bra rabatt. Utan blommor...:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Nedrans Bonniers! :hihihi: Det slutade med att jag tecknade ett helt år för halva priset. Med möjlighet att göra paus juni-aug. Vad ska jag säga upp nu!? :skondans:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappen, hur går det med elbilen? Dela lite erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Axelman säger:

Jaha. Nedrans Bonniers! :hihihi: Det slutade med att jag tecknade ett helt år för halva priset. Med möjlighet att göra paus juni-aug. Vad ska jag säga upp nu!? :skondans:

Är det några som läser papperstidningen i dag?

när jag åker kommunalt så är det bara mobiler som jag ser

kan det vara anledningen till att MacWorld lades ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Axelman säger:

Jaha. Nedrans Bonniers! :hihihi: Det slutade med att jag tecknade ett helt år för halva priset. Med möjlighet att göra paus juni-aug. 

Det är väl hängmatteläsning under semestern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...