Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vilar mig i form så jag orkar slipa väggarna färdigt i gamla badrummet. Det vibrerar och dammar så in i bängen. Det ska blir skönt att få blir klar med allt skitjobb. Jag har gjort ett överslag och tror att jag sparat 30,000:- på att bryta upp golven och slipa puts. Men själva gjutningen överlåter jag till proffs. Har inte ork eller kompetens.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Idag har jag bokat tid för vaccination mot covid-19. Igår meddelade sjukvården via Borås Tidning att 55-plussare kunde boka från idag. Det blir på onsdag. Eftersom jag skulle hjälpa mina barns mor att boka (hon är inte särskilt bevandrad i det elektroniska) så var det lite svettigt att nagla fast en tid för oss båda, så att vi kan åka tillsammans och jag därmed få skjuts, men det gick till slut. ^_^ 

Vet inte än vad göra med mig själv men är i full färd med att se till att gamla mor får.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
48 minuter sedan, Alix säger:

Idag har jag bokat tid för vaccination mot covid-19. Igår meddelade sjukvården via Borås Tidning att 55-plussare kunde boka från idag. Det blir på onsdag. Eftersom jag skulle hjälpa mina barns mor att boka (hon är inte särskilt bevandrad i det elektroniska) så var det lite svettigt att nagla fast en tid för oss båda, så att vi kan åka tillsammans och jag därmed få skjuts, men det gick till slut. ^_^ 

Tänk på att hålla avstånd, det vore ju dumt om ni smittade varandra på väg till vaccineringen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bättre och mer dag för dag. :hihihi:

 

8C5E5C31-702F-4808-B5E9-035833E57676.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tänk på att hålla avstånd, det vore ju dumt om ni smittade varandra på väg till vaccineringen.

Vi åker i en minut, tar rast, åker i en minut, tar rast, och så vidare, så uppfyller vi distansvillkoren. Kan inte skriva mer nu, vi måste åka snart.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten återkoppling av min slänt

IMG_0321.jpeg

IMG_0323.jpeg

IMG_0325.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman med sina renrakade källarväggar. Det blev tre stora hinkar med slipdamm....

Skärmavbild 2021-05-01 kl. 13.49.45.png

Skärmavbild 2021-05-01 kl. 13.49.54.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
46 minuter sedan, BjornS säger:

En liten återkoppling av min slänt

IMG_0321.jpeg

IMG_0323.jpeg

IMG_0325.jpeg

Gröna sidan upp!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr Bob lindeman

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

max 8 st så det inte blir någon trängsel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, ronny säger:

max 8 st så det inte blir någon trängsel

Vaddå? Corona finns ju inte. In med allihop bara. :totaltgalen: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2 timmar sedan, boevil säger:

Du kanske skulle bjuda in coronademonstranterna, ser ut som ett utmärkt tillhåll för dom. (Typ fängelsehåla)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41k64o/hundratals-samlade-for-coronademonstration

 

En på SVTs video, den andra på sidan, hade en skylt med texten "Vägsalt dödar":stjarnsmall:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/coronademonstration-samlar-hundratals-personer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Helt plötsligt kom  insikten, det är de smittade som demonstrerar.

Citat

Med hjälp av en ny teknik kan man nu se var coronaviruset finns i döda kroppar, rapporterar Sydsvenskan. 

Det är en rödfärgad antikropp som gör att läkare kan se vilka kroppsdelar som angripits av viruset – även kroppsdelar, dit virus inte borde kunna komma. 

– Hjärnan är ett inkapslat, skyddat ställe som det är mycket svårt att ta sig in i, säger Elisabet Englund, som är professor vid Lunds universitet och överläkare inom klinisk genetik och patologi, till Sydsvenskan. 

Trots det har pataloger upptäckt viruset i hjärnan, hos döda personer som inte hade viruset någon annanstans, och som inte testat positivt för corona. 

Elisabet Englund förklarar att viruset troligtvis tagit sig in till hjärnan via luktnerven. 

– Den går som en kabel från näsan rakt upp och in. Här är hjärnans svagaste punkt i den annars så starka skyddsbarriären utåt, säger hon. 

De patienter som haft viruset i hjärnan, dog av en hjärninflammation där blodcirkulationen i organet upphörde, skriver Sydsvenskan.

Hemskt att de drabbas så..-

3CF8920F-90CB-49CA-BE16-D11A0D7188F3.thumb.jpeg.4982afa34dfa386182f18cd9f6ebc496.jpeg

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Bra jobbat! :) :yeahbaby:

Tack

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
5 minuter sedan, DittDatt säger:

Det har han ju rätt i... Det räcker med att man får i sig några hekto för att man ska dö.

Det stämmer faktiskt. Nästan samma dödliga dos, och exponeringsrisk, som för sars-cov-2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat gräva/spåra för elkabel mellan huset och poolen. Ska lägga kabel för Poolpump/Luftvärmepump/Eluttag enligt konstens alla regler. Lägger jordkabel så slipper jag lägga rör. Ett jäkla hackande och grävande då det ligger mycket sten i backen och kabelgraven blir ca 25m lång... Önskar att jag hade fått in en minigrävare på tomten men det går inte med mer än att jag rycker upp halva häcken - Nackdel med radhustomt.... Har också beställt tryckt virke för terassdäck och trappa vid poolen.

 

Förbannade mig själv förra året när jag byggde poolen, då jag när jag slutade jobba med pooler för 13 år sedan lovade mig själv att ALDRIG bygga mig en egen pool... Så kom Covid och det blev hemester varpå älskade hustrun kom med idén att bygga pool. Det var inte bara för att barnen skulle kunna få bada under semestern, utan även för att det är rätt stökigt i omgivningarna där vi bor och vi gärna ser att ungarna och deras kompisar (när eländet är över) trivs och gärna hänger hemma hos oss istället för att dra runt på stan och hitta på ofog.

 

Förra året fick det vara solvärme och tillfällig eldragning men nu ska det bli klart är tanken... Om nu en poolanläggning någonsin blir "helt färdig".

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun planterade årets växthusväxter medan jag vattnade trädgården som är snustorr. Hade inte tänkt vattna men det är så inibängen torrt att man är tvungen om våren ska komma i gång.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
23 timmar sedan, BjornS säger:

En liten återkoppling av min slänt

IMG_0321.jpeg

 

 

Rexona roll-on-garden.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bytt tillbaks till epost-klienten Spark efter att plötsligt upptäckt att jag missat det viktiga.

Det blir ibland inte alls som man tänkt sig.

 

Bland annat smarta notiser kan hjälpa?

 

Där är ett hav med e-post som jag ärligt talat måste börja städa upp i. Läser ju endast en bråkdel av det!

 

Personligt överst. Gillar det. Sannolikt också det viktiga.

 

Med Mac-versionen kan jag också ändra på kategorier, alltså om det är personligt, notiser eller nyhetsbrev (helt opersonligt alltså), förr att få ut det mesta av appen.

 

Har till och med lyckats lägga till epost från iCloud trots Apples insisterade på extra säkerhet! :) 

 

25F767D6-AA44-443E-8B88-4CD680432D74.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-01 10:18, mikaellq säger:

Det blir bättre och mer dag för dag. :hihihi:

 

8C5E5C31-702F-4808-B5E9-035833E57676.jpeg

Då är det dags att slå på mer mobildata för appar så du får användning för surfen när du ut med moppen far. ”Lev lite” som halebop brukar skriva. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så har jag 5GB surf. Använder mellan 4-4,9/månad så det är på gränsen. Skulle behöva något mer, men går ju att köpa extrasurf om det tar slut iofs. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...