Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, Alix säger:

52BEB1DD-9B1C-44DF-A7C7-0E8A0C027CE7.thumb.jpeg.81b3cc07400ba249daa2ca2c920e9dda.jpeg

 

Tar del av den stackars norska kvinnans öde. En helt vanlig tjej. Synd på så rara ärter. ??

 

#rabies

 

Tragiskt

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbannade IDG. Funkar inte att prenumerera på. Klickar på länkar för att läsa artiklar och hamnar i limbo. :superirriterad: Men MacWorld funkar! :galetglad:

 

Ska nog rensa i epost-flödet, massor med skit... :fundersam:

 

B8BA7960-74A4-473F-BE26-E24B8545BD11.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man avslutar prenumeration på nyhetsbrev från IDG? Länken längst ner i breven leder ingenstans. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, mikaellq säger:

Någon som vet hur man avslutar prenumeration på nyhetsbrev från IDG? Länken längst ner i breven leder ingenstans. :superirriterad:

Du kanske skulle fråga @felix-d?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på avslutning med tårta

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

52BEB1DD-9B1C-44DF-A7C7-0E8A0C027CE7.thumb.jpeg.81b3cc07400ba249daa2ca2c920e9dda.jpeg

 

Tar del av den stackars norska kvinnans öde. En helt vanlig tjej. Synd på så rara ärter. ??

 

#rabies

Valpen hade nog 

 

C0F1937E-B39E-4760-8529-6C08C02F0FCD.jpeg

FFA3C570-AA58-4D27-82A7-CBD41A520C68.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen är i London och jag är sugen på en Pixel 3a (Googles nyaste budgetmobiltelefon). Men den kostar 399 pund där, vilket är cirka 5000 kronor. I Paris kostar den 399 euro, vilket är cirka 4200 kronor, och i USA kostar den 399 dollar, vilket är 3800 kronor. Så det blir ingen Pixel om inte sonen åker till USA (det ska han inte än på ett tag i alla fall). Konstig prispolitik, men så ser det ut. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2 timmar sedan, Alix säger:

Sonen är i London och jag är sugen på en Pixel 3a (Googles nyaste budgetmobiltelefon). Men den kostar 399 pund där, vilket är cirka 5000 kronor. I Paris kostar den 399 euro, vilket är cirka 4200 kronor, och i USA kostar den 399 dollar, vilket är 3800 kronor. Så det blir ingen Pixel om inte sonen åker till USA (det ska han inte än på ett tag i alla fall). Konstig prispolitik, men så ser det ut. :fundersam:

Tillkommer väl säkert moms på den i USA.

 

Brukar ju vara 1:1-förhållande mellan USD (exkl. moms) och GBP annars. Relativt billigt i Paris dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Tillkommer väl säkert moms på den i USA.

 

Brukar ju vara 1:1-förhållande mellan USD (exkl. moms) och GBP annars. Relativt billigt i Paris dock.

Annars känns det som att siffran 399 är viktigare än vilken valuta det handlar om. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En anhörig har köpt en Moto G5s Plus för 1495:-  som jag har konfigurerat och uppdaterat. Mycket imponerad av byggkvalité och kameran. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på SM tävling dag 1 av 2

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-05-09 på 17:48, ronny säger:

Ja midsommarafton var det nog säkert 

det här hittade jag på Allo Allo

imageproxy.php?img=&key=aa65a642ed060ff0

3B6D63B5-A293-4175-AAE6-1E59D8AFF3AC.jpeg

Vad var det von Smallhausen sa att du såg ut som @Alix Jehovas vittne

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, ronny säger:

Vad var det von Smallhausen sa att du såg ut som @Alix Jehovas vittne

Ingen aning, faktiskt. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knopp.thumb.jpg.e0f0676c08ac2bbc1f97aaf878d79fca.jpg

 

Dessa dagar bevakar jag min knoppande amaryllis. Nä, det är ingen ekivok eufemism. Utan jag köpte en amaryllis inför julen 2017 och sparade sedan löken, och den planterade jag om. Efter snart ett och ett halvt år så ska den nu blomma (lite mer takt med tiden). Jag har egentligen inte alls skött den som man ska. Jag tycker att alla de där råden man hittar på nätet är rena hokus pokus. Jag har behandlat den som man gör med Medelhavsväxter (den kommer från West Cape i Sydafrika som har sådant klimat). Torrt mesta tiden och en hel del nederbörd nu över vintern. Voilà! ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Sitter i Orsa och tittar på röran i köket. Jag har rivit ut vedspisen, (Som inte gick att använda), huggit bort allt tegel runt om, och putsat på golvet så att det är slätt. Nu ska elspisen flyttas en bit och kökskåpet med fläkten som sitter ovanför. Ett problem är att jag inte får loss fläkten. Får avvakta och se om någon granne har en längre kryssmejsel som når in till skruvhuvudet. Mina är för korta. Annars får jag vänta till Måndag och köpa en ny........   Det är hårt att vara pensionär! ?

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rensat lite bland epost genom att faktiskt avprenumerera till skillnad från vad som var möjligt med uselt och amatörmässigt skötta och utformade IDG som jag istället märkte som spam. :superirriterad:

 

84D225D2-64AC-45A2-9592-27D56EC050FD.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
13 minuter sedan, Alix säger:

Om mina Iphone inte får IOS 13 så är det tack och ajöss med Iphone för min del. :ThumbsDown:

Just a rumour ya know. 

När min iPhone 7 inte längre kan köra senaste iOS så blir det en ny fin skinande iPhone. :nerd:

 

 

Batteriet lär dessutom vara ganska kasst vid det laget. 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Just a rumour ya know.

Ja, jag kan läsa innantill. Står redan i rubriken. Fast det ska stavas ”rumour”, förstås. :nerd:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Alix säger:

Om mina Iphone inte får IOS 13 så är det tack och ajöss med Iphone för min del. :ThumbsDown:

 

Fast den kan bli seg och långsam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Fast den kan bli seg och långsam?

¿Que? Du behöver inte svara, jag vet att du alltid ursäktar allt Apple gör eller inte gör. Deras beslut står alltid klara som korvspad i dina ögon och Apple ska överhuvudtaget inte kritiseras. Jag vet det. :lol: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

¿Que? Du behöver inte svara, jag vet att du alltid ursäktar allt Apple gör eller inte gör. Deras beslut står alltid klara som korvspad i dina ögon och Apple ska överhuvudtaget inte kritiseras. Jag vet det. :lol: 

 

Visst får du kritisera Apple.Men jag är nyfiken på hur du ser på att Apple släpper iOS till för klen hårdvara?.

Detta har hänt och då fick Apple kritik för det också. Så hur ska Apple kunna göra alla nöjda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

¿Que? Du behöver inte svara, jag vet att du alltid ursäktar allt Apple gör eller inte gör. Deras beslut står alltid klara som korvspad i dina ögon och Apple ska överhuvudtaget inte kritiseras. Jag vet det. :lol: 

 

Jag trodde detta var ett diskussions forum och inte en anslagstavla där man satte upp en lapp med sina åsikter.

Om du vill delge din åsikt får du väl skicka PM till medlemmar som du vet är överens med din åsikt så slipper du frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, lappen71 säger:

Visst får du kritisera Apple.Men jag är nyfiken på hur du ser på att Apple släpper iOS till för klen hårdvara?.

Detta har hänt och då fick Apple kritik för det också. Så hur ska Apple kunna göra alla nöjda?

Frågan känns inte aktuell eftersom det är ett rykte. Jag får ta ställning till det den dag vi vet mer. Jag uttalade mig hur som helst hypotetiskt.

 

32 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag trodde detta var ett diskussions forum och inte en anslagstavla där man satte upp en lapp med sina åsikter.

Om du vill delge din åsikt får du väl skicka PM till medlemmar som du vet är överens med din åsikt så slipper du frågor.

Att du inte behöver svara ser jag som en ynnest från min sida. Du både får och kan svara ändå, och jag replikerar gärna. :) 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...