Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ska strax bege mig mot Sösdala för att få lite gjort idag. Större delen av dagen har gått åt till att ta igen nattens förlorade sömn pga "grubblande". Men bättre att få lite gjort än inget alls.... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ny fått klartecken på att börja på måndag också

sommarvärmen börjar ju försvinna så man får byta ut

promenaderna mot jobb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på tåget hemåt med en liten fästvinkel i väskan, nu får ni hålla alla tummar ni har för mig.

 

Räknar kallt med att kunna kika på SVT play i kväll, peppar peppar och ta i trä :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifstorsjön.jpg

 

Vackert ljus uppe vid Storsjön häromdagen. :)

Tjusigt! Lite Photoshop på det där och man vet inte vad som är upp eller ner. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en promenad till affären i grannbyn istället för att fylla på med det nödvändiga i matväg, var skönt att komma ut i eftermiddagssolen och syrsorna spelade öronbedövande längs hagar och åkrar.

 

Full fart med huset imorn istället, konstigt nog så försvinner inte det som ska göras för att man hoppar över det en dag :fundersam::behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möte med försäkringskassan och min läkare. Jobbigt. Hoppas det blir bra. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möte med försäkringskassan och min läkare. Jobbigt. Hoppas det blir bra. :dumstrut:

 

Håller tummarna :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu är det sol, och jag ska strax ut på cykeltur! :)

 

Hur gick cykelturen på nya vägen? Nöjd med nya cykeln?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och i morgon vid den här tiden är man på väg till Friends Arena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ätit... Det blev fullkornspasta istället för vanlig. Vet inte varför jag har det hemma, men det skall ju ätas upp, tänkte jag, men näe... Det får nog köpas ngt annat istället. Är inte ngn höjdare. Har ätit fullkornspasta en gång tidigare för många år sen. Var inte gott alls då, sen sa en kompis att det blivit mkt bättre nu. Så jag funderar på om jag skall stämma honom nu. :shifty::rolleyes: Samma är med fullkornshavregröt. Huu... *ryser av tanken*

den borde nog ha sanerats sig för länge sedan nu Eric!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick cykelturen på nya vägen? Nöjd med nya cykeln?

Jo, tack, jag kom precis hem. Cykeln är i grunden väldigt bra, men jag behöver fixa en del grejer på sikt. Tjockare däck och större bakdrev. Men det är det ingen brådska med. Jag tog bilder på delar av den nya vägen, och fastnade särskilt för naturbefrämjande åtgärder. Bland annat har man byggt en bro* för vilt, så att det kan passera fritt. Annars är hela vägavsnittet stängslat. På ett annat ställe finns det en tunnel för viltet. Därtill en liten tunnel för grodor och annat smått vid en tjärn i skogen som kapats på mitten av vägen. Dessutom har man anlagt en massa sandkullar för de vildbin som det finns gott om på ett ställe. Nedan en bild på viltbron och en bild på de sandkullar som anlagts för bina (nedanför vägbanken i mitten av bilden). På sista bilden ser man den nya bågbron, vackert röd.

 

post-28798-0-82949800-1441644821_thumb.jpg post-28798-0-95826900-1441644818_thumb.jpg

 

*Intill bron, de bruna fälten, som består av juteväv, är fastspikade med träspik. Alltså spik av trä. Det låg en låda bredvid med 500 träspikar.

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju trevligt ut Alix, så trevlig som nu skövlad natur kan vara, men det är ju bra att de försökt ta hänsyn till det lokala djurlivet :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju trevligt ut Alix, så trevlig som nu skövlad natur kan vara, men det är ju bra att de försökt ta hänsyn till det lokala djurlivet :yeahbaby:

Ja, just det. De har gjort mer än jag nämnde, bland annat säkrat upp passager och lämpliga bomiljöer för hasselmöss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat Chromecast lite grann, och, tja, hmm, jag vet inte jag... Får väl testa det ordentligt i morgon.

en svag 2:a alltså... hoppas att det är formen på Österrike i morgon också

för Zlatans form är ingen 5 poängare

 

(Han börjar bli gammal nu.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på tåget hemåt med en liten fästvinkel i väskan, nu får ni hålla alla tummar ni har för mig.

 

Räknar kallt med att kunna kika på SVT play i kväll, peppar peppar och ta i trä :)

Ja, nu så! Är det gjort! Kan säga att jag var väldigt glad att jag förvissade mig om att elektronikreparatören, dvs maken, höll sig hemma. Så vi var två som hjälptes åt.

För själv hade jag aldrig klarat det. Om jag kan lite om att hantera mjukvara så kan han mer om att meka inne i maskiner och sånt även om det inte är datorer han jobbar med. Så vi började med gemensam titt....

....forts här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu så! Är det gjort! Kan säga att jag var väldigt glad att jag förvissade mig om att elektronikreparatören, dvs maken, höll sig hemma. Så vi var två som hjälptes åt.

För själv hade jag aldrig klarat det. Om jag kan lite om att hantera mjukvara så kan han mer om att meka inne i maskiner och sånt även om det inte är datorer han jobbar med. Så vi började med gemensam titt....

....forts här

Vad bra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu så! Är det gjort! Kan säga att jag var väldigt glad att jag förvissade mig om att elektronikreparatören, dvs maken, höll sig hemma. Så vi var två som hjälptes åt.

För själv hade jag aldrig klarat det. Om jag kan lite om att hantera mjukvara så kan han mer om att meka inne i maskiner och sånt även om det inte är datorer han jobbar med. Så vi började med gemensam titt....

....forts här

Så nu blir det mer Downtown Abbey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har påbörjat en genomgång av programmappen och har upptäckt hur mycket "skit" jag installerat genom åren.

Använder AppDelete den här gången och tänker rensa bort allt jag inte känner igen, som inte är en del av systemet, som jag inte använt på evigheter eller inte tror mig ha minsta nytta av.

 

post-5952-0-13666800-1441701419.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt uppdatera X11 men den processen tvärnitade med däcktjut, umm, fläktbrus och det hände inget på 10 minuter.

Så jag laddade istället hem senaste programpaket och installerade den vägen istället.

Funderar just som bäst på varför jag gör det när X11 används högst ett par gånger om året. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Funderar just som bäst på varför jag gör det när X11 används högst ett par gånger om året. :fundersam:

För att du behöver det ett par gånger om året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman på kriggstigen! En bil tejpad med Biltemas alla loggor kör förbi och delar ut något i brevlådorna. PÅ FEL SIDA! Nu IGEN! Axelman ut och kör efter och fotar komprometterande bilder. Axelman ringer polis. De skickar patrullbil. Axelman ringer tdiningen. De kanske gör en grej av det. Axelman morrar!! Hur kan man vara så rejält korkad att man kör mot körrriktningen när det är skymd sikt? Hur kan man vara så korkad att man kör på trottoaren!? No more Mr Nice Guy! :angry2:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du behöver det ett par gånger om året?

^_^ Bra svar. Fast fler borde fundera på att höststäda ordentligt, misstänker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu städat undan ett gäng gigabytes och känner mig ganska nöjd.

Där var en del som inte ens gick att köra så det var på tiden att det rensades bort, AppDelete inklusive för den kostade plötsligt pengar. Laddade hem en gratis version, AppCleaner, istället.

Kommer antagligen att fortsätta städa ikväll även om det inte verkar vara många appar kvar att rensa bort men en hel del gamla dokument som bara tar upp plats. Får se hur jag gör.

 

post-5952-0-84552300-1441704312.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...