Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag försökte vara lite språkligt "snitsig".

Vad jag menar är att eftersom trådar spårar ur som regel snarare än undantag så varför inte låta dem göra det då åtminstone här i Papperskorgen? Papperskorgen är ju papperskorgen och inget viktigare spörsmål tas ju upp här ändå, eller hur?

 

Jag försöker bara uppenbart tramsa....... jag har fattat förläääääänge sedan..... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Varit en tur till Varbetg, ska senare i sommar fara till Legoland, så vi var inne på Stenas terminal och bokade käk på båten, av nån anledning lyckades vi inte få till det när vi beställde allt annat på deras hemsida.

Sen ville vi bara ut i det fina vädret med cabben, +22° .

 

Från Varberg till Kungsbacka, och på något märkligt vis stötte vi på flera bekanta som hade ärenden dit också, bolaget, Granngården, och apoteket...

Köpte ett bränslefilter till gräsklipparn, 60 spänn för en liten pryl...rena rånet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malin

hoppas att du orkar svara idag

Du börjar väl inte kl 7 på jobbet man skall ha rätt till 7 timmars sömn

vilket man inte får om man kommer hem 23 och skall upp före 7

(det är väl minst 1 timme förberedelser innan man åker till jobbet)

 

Jodå, man kan ha scheman som innebär sent jobb en kväll och tidigt nästa dag, däremot så ska arbetstiden "över tid" medge åtta timmars vila. Har jag för mig iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman har lyxat till det med hemgjord NÄSSELSOPPA med ägghalva. En av vårens återkommande smakupplevelser.... :pompoms:

Ser ut som spenat. Smakar det oxå som spenat? Förvällde du nässlorna några gånger först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ser ut som spenat. Smakar det oxå som spenat? Förvällde du nässlorna några gånger först?

 

-Plocka 2 luftiga liter blad från topparna på nya nässlor max stora som en 5-krona.

-Förväll i 5 minuter i kokande vatten med 1 tsk salt/liter vatten

-Häll bort vattnet

-Hacka/skär/klipp/handmixra bladen

-Smält 3 msk smör i en kastull

-I med nässlorna och fräs lite

-Strö över 3 msk vetemjöl

-Häll i 1 liter mjöllk i omgångar så soppan får tjockna i vartefter

-I med 2 grönsaksbuljongtärningar

-Puttra i 5 minuter

-Smaka av med peppar och salt

-Evt en skvätt vispgrädde för en lenare mojsigare smak

-Släng i ägghalvor efter behag.

 

Rätten är mild och har ingen större smaksensation. Men man kan ana nässlans karaktär. En finsmakarupplevelse som bara kan avnjutas just NU!

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Axelman har lyxat till det med hemgjord NÄSSELSOPPA med ägghalva. En av vårens återkommande smakupplevelser.... :pompoms:

Det där är smaskens! :D

 

-Plocka 2 luftiga liter blad från topparna på nya nässlor max stora som en 5-krona.

-Förväll i 5 minuter i kokande vatten med 1 tsk salt/liter vatten

-Häll bort vattnet

-Hacka/skär/klipp/handmixra bladen

-Smält 3 msk smör i en kastull

-I med nässlorna och fräs lite

-Strö över 3 msk vetemjöl

-Häll i 1 liter mjöllk i omgångar så soppan får tjockna i vartefter

-I med 2 grönsaksbuljongtärningar

-Puttra i 5 minuter

-Smaka av med peppar och salt

-Evt en skvätt vispgrädde för en lenare mojsigare smak

-Släng i ägghalvor efter behag.

 

Rätten är mild och har ingen större smaksensation. Men man kan ana nässlans karaktär. En finsmakarupplevelse som bara kan avnjutas just NU!

Tack! :yeahbaby:

 

Smått road av hur tråd efter tråd spårar ur. "Ingen" håller sig till ämnet någon längre stund utan hela tråden övergår till allmänt råkurr. :D

:armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, man kan ha scheman som innebär sent jobb en kväll och tidigt nästa dag, däremot så ska arbetstiden "över tid" medge åtta timmars vila. Har jag för mig iaf...

tack för förklaringen

 

- - - -- - - - -

 

På hemvägen idag såg jag att Caféerna kör för högtryck

har tar man vara på varenda lilla minut så inget går till spillo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lite bilder från den första sommardagen

post-154-1274200583,31_thumb.jpg

post-154-1274200593,64_thumb.jpg

post-154-1274200608,03_thumb.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här såg det ut på gatorna tidigare idag

p140172-Stockholm-Centralbadets_outdoor_cafe.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska till Malmö i eftermiddag igen för att hämta mitt nya batteri till datorn samt frugans MB som får nytt topcase. AC är lönande då jag fått två nya batterier på garanti då både dessa lämnat in i förtid, det första efter ca ett år och 80 cykler och det nuvarande efter 8 månader och 20 cykler.

 

Lite irriterande, mitt batteri hade inte kommit. Tur att tantens dator var klar, så vi inte kört i onödan. Men att den var klar visste jag då man automatiskt får sms om statusen på reparationen. Eftersom jag inte har ärende på hållet mer och jag bor 6 mil bort ska de skicka hem batteriet när det kommer. Tyvär kan man inte få ett nytt över disk då de som säljs är förpackade och de som byts kommer i bulk/oem dvs utan förpackning och de får ett batteri de inte får sälja till kund i butik. Irriterande att säljaren lovade igår att batteriet skulle komma idag med bud till affären.

 

 

Tur att mitt batteri inte är helt kass än, det tråkiga är att det stänger av datorn utan att spara först vid för låg nivå samt att de sista 10-15% tar ca 3-4 timmar att ladda färdigt är lite drygt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Varit ute och drivet ner några galvade stolpar vi beslutat att alla fastighetsägare ska ha vid tomtgränsen.

De ska placeras mitt emot vattenservisen alla har. Sedan ska de märkas med en skylt som pekar mot servisen och anger avståndet till den,

 

Eftersom jag har två fastigheter, så blev det två stolpar. Var kämpigt att driva ner dem med slägga, blev pin svett. Fick spetta först förstås.

När jag ändå höll på drev jag ner en stolpe vid grannkäringens tomtgråns.

Typiskt nog gick släggskaftet av när det återstod ett fåtal drivningar...en slägga jag haft i drygt 35 år, så skaftet hade gjort sitt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vårstädat (hittade några saker jag trodde var borta)

det får heta sommarstädat nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte sommar än.

här i Stockholm är det

borde inte vara någon större skillnad i s-tälje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Varit ute och drivet ner några galvade stolpar vi beslutat att alla fastighetsägare ska ha vid tomtgränsen.

De ska placeras mitt emot vattenservisen alla har. Sedan ska de märkas med en skylt som pekar mot servisen och anger avståndet till den,

 

Eftersom jag har två fastigheter, så blev det två stolpar. Var kämpigt att driva ner dem med slägga, blev pin svett. Fick spetta först förstås.

När jag ändå höll på drev jag ner en stolpe vid grannkäringens tomtgråns.

Typiskt nog gick släggskaftet av när det återstod ett fåtal drivningar...en slägga jag haft i drygt 35 år, så skaftet hade gjort sitt...

Du är för stark! :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här såg det ut på gatorna tidigare idag

p140172-Stockholm-Centralbadets_outdoor_cafe.jpg

Ah, Centralbadet! Mysigt lunchställe.

Hm, men vänta, det står ju att bilden är från 2003. Då kan det ju inte vara sådär det såg ut IDAG... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, Centralbadet! Mysigt lunchställe.

Hm, men vänta, det står ju att bilden är från 2003. Då kan det ju inte vara sådär det såg ut IDAG... :fundersam:

helt rätt Justisia

jag har inte varit vid Centralbadet idag

 

det jag såg fullt med folk är vid fältöversten när jag kom hem från jobbet

jag hade tyvärr inte kameran framme så det fick bli en lånad bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och jobbat med projektarbete hela dagen så nu ska jag unna mig lite mat och vila

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och jobbat med projektarbete hela dagen så nu ska jag unna mig lite mat och vila

låter utmärkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fram till ca 20.13 i lördags så var jag toksäker på att jag skulle köpa en iPad... MEN.. Sen så bara slog det mig att, vad fan ska jag ha den till? Har ju både bärbar och iPhone.. Dom däringa apple är allt bra på att skapa sug, men har nu märkt att suget har ett bäst-före-datum.. Spännande!

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fram till ca 20.13 i lördags så var jag toksäker på att jag skulle köpa en iPad... MEN.. Sen så bara slog det mig att, vad fan ska jag ha den till? Har ju både bärbar och iPhone.. Dom däringa apple är allt bra på att skapa sug, men har nu märkt att suget har ett bäst-före-datum.. Spännande!

 

Haade

attans att du hann avbeställa .... jag tror flera här på forumet gärna hade velat lägga beslag på den (inklusive undertecknad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har inte beställt nån, men hade tänkt köpa en när jag drar till USA. Är övertygad om att jag kommer äga en, men inte på några år.

 

Haade

Redigerad av Landberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här såg det ut på gatorna tidigare idag

p140172-Stockholm-Centralbadets_outdoor_cafe.jpg

Jag tänkte spontant på café René. ^_^

 

Här dröjer nog sommaren liiite till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så alla i stockholm har nu sommarlov ?

sitter och smaskar i sig glass ja....

 

sommarlov eller semester har inga speciella datum när det är långa resor som gäller

kan man bara få biljetter i mitten av Maj så får det bli semester ja

 

vilka som är kvar till mitten av Juni?

jo vi stackare som sitter kvar här i stenöknen hela sommaren :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte spontant på café René. ^_^

 

Här dröjer nog sommaren liiite till.

haha ja ....

reneedith.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...