Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Som sagt, björkpollen är verkligen små, i ett björkhänge finns det ca 5 miljoner pollenkorn!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Jo jag vet, ligger som ett puder på allt här hemma.. ingen idé att ha en blank skinande nytvättat bil..blir snart täckt av en matt yta..

Uppskattar hellre den pollen bina bär hem, det är små klumpar, de har klistrat ihop pollenet med sin saliv skulle jag tro..

 

Du uppskattar väl hellre en regnig vår skulle jag tro.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, ligger som ett puder på allt här hemma.. ingen idé att ha en blank skinande nytvättat bil..blir snart täckt av en matt yta..

Uppskattar hellre den pollen bina bär hem, det är små klumpar, de har klistrat ihop pollenet med sin saliv skulle jag tro..

 

Du uppskattar väl hellre en regnig vår skulle jag tro.. :D

 

 

Jag älskar våren trots pollen! Det får gärna vara varmt och soligt, helt ok för mig... Men idealet vore att det ösregnade varje natt så att varje morgon är ny och rentvättad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å jösses jag drack så mycket kaffe (11 koppar på raken) efter att inte ha sovit en blund inatt usch, ska jobba lite med projektarbetet igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är pyttelitet förälskad, eller smått förtjust, för första gången på evigheter. Det blir inget av det, men det är skönt att känna hjärtat bulta litet grann, och att bli vemodig. Romantisk musik talar plötsligt till mitt inre. Peter Gabriels Blood of Eden är då inte bara vacker, utan meningsfull också. bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en surfplatta för när jag tex ligger i sängen eller sitter ute på baksidan, när det är drygt att ha den bärbara och att surfa på iphonens lilla skärm det gör man bara under korta stunder.

 

Vad det inte det jag skrev...? :mellow: Altså jag menar inte att tangentbordet är grejjen utan gör att man kan ha både och på ett smart sätt. Surfplatta när det behövs och bärbar laptop när det behövs. Lysande!! Vill ha!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är pyttelitet förälskad, eller smått förtjust, för första gången på evigheter.

:kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bonusdotter var i Tokyo för ett par veckor sedan, där använde väldigt många munskydd. Hon trodde att de gjorde det för att slippa smittas av något men fick höra att det framförallt var för att skydda sig mot pollen.

Jag har också hört att det är av hänsyn till andra - alltså att de inte vill smitta ner andra med sin egen förkylning - som de har munskydd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också hört att det är av hänsyn till andra - alltså att de inte vill smitta ner andra med sin egen förkylning - som de har munskydd?

 

 

Det är nog en kombination av: inte vilja bli sjuk, inte smitta någon och pollenskydd. Men jag undrar fortfarande om det verkligen skyddar mot pollen. Maskerna jag har hittat på nätet filtrerar bort 99% av partiklar som är så små som 0,3 mikro-mm. Har försökt googla efter hur stort ett björkpollenkorn är men inte lyckats hitta något svar. Så frågan är, hur stort är ett björkpollenkorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:kramis:

Ibland åker man dit. :P Som Sextus Propertius skaldade (de fattade galoppen redan runt Kristi födelse):

 

 

Liber eram et vacuo meditabar vivere lecto;

at me composita pace fefellit Amor.*

 

 

*Ungefär: Jag var fri och tänkte sova ensam i min säng; men kärleken, efter att vi hade slutit fred, lurade mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Vad det inte det jag skrev...? :mellow: Altså jag menar inte att tangentbordet är grejjen utan gör att man kan ha både och på ett smart sätt. Surfplatta när det behövs och bärbar laptop när det behövs. Lysande!! Vill ha!! :galetglad:

 

Jo jag bara förtydligade det lite :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Återhämtar mig från en praktvurpa med cykeln...

Kedjan hopade en av mina mycket slitna kuggar i växelnavet vilket resulterade i att när jag stod och trampade fart sådrog jag rejält i backen.

Landade på armbågen och sen på resten av kroppen.

Det hela resulterade i en sönderskrapad arbåge och överarm, blåslaget lår, knä och vad, en sträckning i en muskel i sidan men värst är nog att armbågen fick en rejäl kyss... Har väldans ont och har tappat massor med kraft i armen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Usch då hoppas du återhämtar dig. Är hemma hos en kompis och skriver på projektarbetet ännu en gång börjar bli lite enformigt men bäst att få detta gjort.

Redigerad av Ztrodel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggar laserbok.gif , blir övertid idag. Är kvällsöppet på kurslokalen så jag kommer att sitta här till vid 20-tiden om jag orkar.

 

Handledaren ser till att vi får i oss kaffe phika.gif och tar lite pauser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Känner mig riktigt mörbultad idag.

HAr fasligt ont i armbågen idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland åker man dit. :P Som Sextus Propertius skaldade (de fattade galoppen redan runt Kristi födelse):

 

 

Liber eram et vacuo meditabar vivere lecto;

at me composita pace fefellit Amor.*

 

 

*Ungefär: Jag var fri och tänkte sova ensam i min säng; men kärleken, efter att vi hade slutit fred, lurade mig.

 

Du kör med så modern poesi..... :whistling:

 

Du har tagit mitt hjärta, du min syster, min brud. Du har tagit mitt hjärta med en enda blick, med en enda länk av kedjan kring in hals. Hur skön är inte din kärlek, du min syster, min brud! Hur ljuv är inte din kärlek, ja, mer ljuv än vin, och doften av dina salvor mer än all väldoft.

 

Höga Visan 4-9-10

Bibeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag bara förtydligade det lite :D

 

Det kan man aldrig få för mycket av.... :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig riktigt mörbultad idag.

HAr fasligt ont i armbågen idag...

Kanske värt att svänga förbi närmaste vårdcentral?

Jag halkade på en isfläck för ett gäng vintrar sedan och tog emot mig med handen/armen. Visade sig att det var en spricka i armbågen. Gjorde ont som f-n och jag fick gå med gips ett par veckor. Knasigt vad lätt man går sönder ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen vad skönt det är med detta nya stabila och felfria forum..emoticon-yuck.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde på radion att blåsarna i en symfoniorkester tjänar dubbelt så mycket och tränar bara hälften så mycket som strängspelarna. De kan känna sig blåsta... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får lära er ukemi waza,

, fallteknik i jodu. Övade det ett tag i skolåren. Hade jag nytta av när jag fick in en pinne i framhjulet på cykeln och det blev tvärstopp på cykel men inte på mig. Vred mig i luften, landade på axeln, och rullade ner kroppen mot marken. Inte en skråma.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen vad skönt det är med detta nya stabila och felfria forum..emoticon-yuck.gif

 

Hela IDG gick ner efter en nätattack....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

det är bra att du tänker på de små liven Rickard

Denne lille sötnos var det som fyllde ett år igår. :wub:

 

 

 

Har inte de skaft ska jag försöka återanvända mitt skaft, gick av inne i slägghuvudet, var lite "ruttet" därinne, resten av skaftet är OK.

Mig ska de fan inte tvinga på ny slägga :superirriterad:

Snålheten kan ju bedra visheten som det heter..

 

Handy man fixar det själv...

Kapade av de skadade partiet på släggskaftet, bara nån centimeter, så att jag fick en plan yta. Trät i skaftet var helt ok, sedan fram med raspen och lite tålamod.

Efter det fick jag skaftet på plats i slägghuvudet igen.

Järnkilen i ändan tog jag vara på och banka in igen.

Nu står släggan i en hink med vatten så trät får svälla till sig lite..

 

Spara jag några hundralappar... var änna gla att det inga skaft fanns :totaltgalen:

..men det gick ju bra iaf, som vi läser. B)

 

Ni får lära er ukemi waza,

, fallteknik i jodu. Övade det ett tag i skolåren. Hade jag nytta av när jag fick in en pinne i framhjulet på cykeln och det blev tvärstopp på cykel men inte på mig. Vred mig i luften, landade på axeln, och rullade ner kroppen mot marken. Inte en skråma.

Framåtfall o bakåtrull har man gjort några tusen gånger på träningen. Bra att kunna, även om man tappar stinget när man inte längre tränar. :ermm:

 

Hela IDG gick ner efter en nätattack....

Riktad mot IDG? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela IDG gick ner efter en nätattack....

 

Usch och fy..stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...