Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag beställde nyss Nina Hedenius dokumentärfilm Gubben i stugan. Den egentligen bästa filmen som har gjorts i Sverige. Tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från dagens avslutning med prisutdelning tårta och tipsrunda

många glada barn

 

tyvärr har avslutningar en baksida .. när sommaren börjar närma sig

är det utomhusspoter som gäller för barnen det betyder mindre barn i skolgrupperna

och det är ingen bra trend....

 

lite arbetstimmar brukar betyda trubbel...

 

det är bara att titta på industrin i Sverige ser ut för att jämföra

vad får de göra med sina anställda när en sådan situation inträffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:inlove: jag är förälskad det trodde jag inte, men ingen har nånsin varit så snäll mot mig. Kände bara för att få det sagt :blushing:

Härligt! :kartjej: Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu till roligare saker Réne har nu talat om att Kommunisterna är ute efter hans kökspersonal

och att Edith har förklätt sig till Madam Fanny för att inte bli igenkänd

 

det stackars Alphonse blir givetvis förvirrad och gör sitt livs misstag

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar och loggade in här för första gången på rätt länge.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johnalder

Hostar och står i, men nu är det dags att åka till jobbet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde nyss Nina Hedenius dokumentärfilm Gubben i stugan. Den egentligen bästa filmen som har gjorts i Sverige. Tycker jag.

 

Instämmer, mycket bra film. Jag gillar den typen av dokumentärer.Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet med en kopp kaffe klistrad i handen och kom på att det var alltför längesen jag tittade in här igen! God morgon gott folk! :kaffe:

Uppklädd i slips, skjorta och kavaj för att leva ut 'the Anti Casual Crazy Thursday-tradition' som vi i den yngre generationen genier råkade sätta i rörelse här-om-månaden. Nog sträcker man lite mer på ryggen med en snara runt halsen :travolta:

 

I övrigt har jag läst en del den sista tiden. Giganten 'Fågeln som vrider upp världen' av Haruki Murakami följdes av 'Vägen' av Cormac McCarthy (som också skrivit No Country for Old Men, vilken jag varken läst eller sett ännu). Halvvägs in i 'Vägen' konstaterar jag att den antagligen gör sig betydligt bättre på engelska, men jag kände mig både svensk och slö vid köptillfället. Dessutom var omslaget snyggare, fan vad ytligt man kan vara :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar dalarna. unsure.gifdown.gif

Jo. Jag arbetade nästan tio år i landskapet, och älskar naturen där. Masarna och kullorna är generellt väldigt trevliga också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just städat upp efter morgonens "lilla malör". Kort sammanfattat; -Håll inte i locket när ni ställer tillbaka kaffeburken i skåpet. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johnalder

Kaffe och alvedon, nu börjar det klarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde nyss Nina Hedenius dokumentärfilm Gubben i stugan. Den egentligen bästa filmen som har gjorts i Sverige. Tycker jag.

 

Frun är av samma åsikt. Var beställde du den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. Jag arbetade nästan tio år i landskapet, och älskar naturen där. Masarna och kullorna är generellt väldigt trevliga också.

 

Hrml.... :whistling::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet med en kopp kaffe klistrad i handen och kom på att det var alltför längesen jag tittade in här igen! God morgon gott folk! :kaffe:

Uppklädd i slips, skjorta och kavaj för att leva ut 'the Anti Casual Crazy Thursday-tradition' som vi i den yngre generationen genier råkade sätta i rörelse här-om-månaden. Nog sträcker man lite mer på ryggen med en snara runt halsen :travolta:

 

I övrigt har jag läst en del den sista tiden. Giganten 'Fågeln som vrider upp världen' av Haruki Murakami följdes av 'Vägen' av Cormac McCarthy (som också skrivit No Country for Old Men, vilken jag varken läst eller sett ännu). Halvvägs in i 'Vägen' konstaterar jag att den antagligen gör sig betydligt bättre på engelska, men jag kände mig både svensk och slö vid köptillfället. Dessutom var omslaget snyggare, fan vad ytligt man kan vara :rolleyes:

Välkommen tillbaks DCLXVI :galetglad:

hur har våren börjat för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just städat upp efter morgonens "lilla malör". Kort sammanfattat; -Håll inte i locket när ni ställer tillbaka kaffeburken i skåpet. :kaffe:

vilken tur att man inte dricker varma drycker då

sådant händer det aldrig med morgon juicen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

]Slöglodde på tv4 morgon med en kopp nybryggt java i handen då det dök upp en kille från feber som demokörde iPad i flera minuter och sjöng dess lov. Den var "hur bra som helst" särskilt ihop med iPhonen som visades samtidigt och med "datorn" vilken dock inte nämndes mer än så. iPaden ser needrans snajdig ut!!! :bultandehjarta: Sänker Apple priset till 2.999:- för billigaste modellen kommer hela sverige att köpa den..

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sänker Apple priset till 2.999:- för billigaste modellen kommer hela sverige att köpa den..

Jo, och sänker de priset på en MacBook till 3.999:- kommer den att bli en succé på marknaden. :totaltgalen::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo, och sänker de priset på en MacBook till 3.999:- kommer den att bli en succé på marknaden. :totaltgalen::whistling:

 

Nu är prisgapet relativt litet från 499$ ( 499$ x 0.7 = 3.493:- ) ned till 2.999:- så jämförelsen med en MacBook är helfel. Å andra sidan kan jag ju tänka mig en MacPro för 4.999:- om vi ändå får fantisera fritt....... :elaktflin:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är prisgapet relativt litet från 499$ ( 499$ x 0.7 = 3.493:- ) ned till 2.999:- så jämförelsen med en MacBook är helfel. Å andra sidan kan jag ju tänka mig en MacPro för 4.999:- om vi ändå får fantisera fritt....... :elaktflin:

Nja, du glömmer momsen. Det brukar vara rimligt att ta priset i dollar gånger tio, dvs att ett rimligt pris här blir 4.999:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter vid den stationära datorn. Den fungerar oförskämt bra med tanke på vad jag lagt ut på den.

Lubuntu va också en riktigt trevlig upplevelse, inte riktigt lika fläskigt som Ubuntu med Gnome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du glömmer momsen. Det brukar vara rimligt att ta priset i dollar gånger tio, dvs att ett rimligt pris här blir 4.999:-

 

Men det var inte det som var poängen. Ditt prisfall med MB är mycket större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var inte det som var poängen. Ditt prisfall med MB är mycket större.

Ja, men håll med om att den skulle bli en kioskvältare om de sålde den för 3.999:-

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men håll med om att den skulle bli en kioskvältare om de sålde den för 3.999:-

:borstatanderna:

 

Vad skulle välta om en MacPro kostade 4.999:-....? ( Förutom Apple....) :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...