Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

A_bite_of_the_apple
letar efter en tråd, fattar inte hur jag inte kan hitta den..

 

Men det vet jag. Det är för att sökfunktionen på det här forumet suger brutalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter avklarade. Ikväll ska det bli kycklingenchiladas och möjligtvis en flaska vin.

Imorgon ska vi åka på kattutställning och se hur det går för våran kisse, sen ska vi ta hem henne. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det vet jag. Det är för att sökfunktionen på det här forumet suger brutalt

 

Ja, den funkar sådär, hitta den i alla fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

letar efter en tråd, fattar inte hur jag inte kan hitta den..

Google? "sökord site:forum.macworld.se" :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen med vimsig katt (som varit sövd). Som människa hade man ju gått och lagt sig tills vimsigheten lagt sig, men inte katter inte... :chockadskeptisk:

 

Ett simpelt infekterat sår på kinden kan nu eventuellt ha påverkat spottkörteln, så vi måste in igen på onsdag till en annan klinik för att kolla det. Och snart är vi uppe i fyra tusen spänn... :chockadskeptisk: Tur att man har försäkring! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avnjuter semla, cappuccino och gammal Rainbow på stereon! :ThumbsUp:

 

(semlan och kaffet är inte i stereon...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag fixat på styrlindan jäkligt snyggt på räsern, och installerat klart effektmätaren fullständigt.

 

Duschat och käkat också.

 

Nu blir det en snabb testrunda med räsern medan det är dagsljus (den har varken reflexer eller lampor nämligen). Kanske en halvtimme eller så. Sen hem, slänga på mig ryggsäcken och ta singlespeeden upp till GVC för att slutföra inlämningsuppgiften. Det visade sig att jag behöver tillgång till vetenskapliga artikeldatabaser, och universitetsbiblioteket har avtal som gör att jag kan komma åt dem, men bara från skolans interna nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt verkar Marilyn Manson komma till Metaltown!

Vore jävligt kul att se honom/dem,

men vad jag kan se är dom den enda vettiga bokningen...

Får väl ta en endagars om inte annat.

Läser på http://www.metaltown.se/ o MM står inte med.. än iaf. Vore kul o se. :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyss hemkommen från skolan och mina planer för kvällen har ändrats, det ska öppnas en ny nattklubb idag som mina polare ville att vi skulle gå på :skondans:

så insparken på skolan får tyvärr inte bli av :(

Redigerad av frieesh
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär en timme kvar av arbetsveckan. Ska bli skönt att komma hem. :)

det där lät riktigt skönt, visserligen är jag hemma, men har en hel helg med arbete framför mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där lät riktigt skönt, visserligen är jag hemma, men har en hel helg med arbete framför mig :D

 

 

Jag har en helg med kattutställning framför mig, eller bara hela dagen imorgon.

På söndag ska vi gosa med katten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det pizza och rödvin och imorgon ska jag såga i häcken innan saven stiger(får se hur många som kan göra sig lustiga över det) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är trött och hängig och har ont i hals samt huvud. Jag är nog sjuk. Alvedondos 2 för idag skall intagas nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dricker proviva.

 

nu ska jag testa mitt nyinköpta t-spel, De Blob till Wii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen, varit i Göteborg halva dagen, varit hos mäklaren och gjort upp affären med lägenheten som nu är såld.

Mycket papper att underteckna för frugan som står som säljare.

 

Vägg i vägg ligger Media markt, så vi passa på att köpa en nyinkommen 22" vit Samsung-TV, skitfräck.

Den packar jag upp imorgon, ska vi ha i sovrummet

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vägg i vägg ligger Media markt, så vi passa på att köpa en nyinkommen 22" vit Samsung-TV, skitfräck.

Den packar jag upp imorgon, ska vi ha i sovrummet

 

orkar du hålla dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen, varit i Göteborg halva dagen, varit hos mäklaren och gjort upp affären med lägenheten som nu är såld.

Mycket papper att underteckna för frugan som står som säljare.

 

Vägg i vägg ligger Media markt, så vi passa på att köpa en nyinkommen 22" vit Samsung-TV, skitfräck.

Den packar jag upp imorgon, ska vi ha i sovrummet

det är alltid farligt att gå in på media markt man kommer alltid därifrån med någonting

allt ifrån tabletter för att göra rent espresso maskinen till TV aparater :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är alltid farligt att gå in på media markt man kommer alltid därifrån med någonting

allt ifrån tabletter för att göra rent espresso maskinen till TV aparater :D

 

 

Jo, det är det, för jag skulle egentligen bara ha en packe DVD-R skivor, men varit på jagt efter just en vit 22", och såg en grabb hålla på att packa upp en och ställa på hyllan, så jag fråga om priset, 4.490:- , var svaret.

-Den tar vi, sa jag. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visade sig att jag inte behövde upp till GVC i dag.

 

Testrundan gick fint, men sadeln lutade lite för mycket framåt. Ska justera det...

Eventuellt höjer jag upp styret ett snäpp. Jag har en distansring ovanför styrstammen nu (10 mm) och flyttar nog ner den under i stället. 1 cm gör ganska mycket, tro det eller ej! :)

 

Effektmätaren verkar fungera utmärkt! Hur korrekta värden jag får är svårare att svara på så här tidigt. Eftersom det bara var en testrunda körde jag bara runt kvarteret några varv, så det blev inga stadiga sträckor utan ganska spurtbetonat.

 

Jag har tydligen hyfsat bra balans mellan vänster och höger ben. Låg mellan V46/54H och V52/48H nästan hela tiden.

 

Polar gör visserligen bra grejer, men de är rejält efterblivna på vissa områden. Dels deras extrema Mac-hat, som gör att de medvetet utvecklar för att det inte ska funka alls på Mac, dels att de använder sig av IR-överföring för att få ut data ur pulsklockan/cykeldatorn till datorn. IR, liksom... Varför inte röksignaler eller Morse-telegrafering?

 

Pga IR-kravet ska jag strax trampa in till Kjell&Co för att köpa en IRDA-USB-adapter för 179 kr. Polars egna kostar runt 600 kr...

Redigerad av ClCdCm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ute och cyklat.

Farliga att flytta in till stan, man cyklar ju inte allt för ofta.

Även vart duktig och druckit 1 liter vatten och även tatt ut pengar till kusin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Råkade av misstag trigga igång larmet hemma, tog 10 sekunder sen ringde Securitas upp min mobil och sa att de fått larm från mitt hem. Falsklarm svarade jag då, angav kod och så la vi på.

 

 

Känns skönt att det fungerar och dessutom går fort :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...