Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

det är ju jävligt irriterande iallafall :/ har dessutom egentligen inte "råd" att vara sjuk då jag missar för mycket i skolan :deppig:

 

men du får krya på dig Maawlin så du blir frisk, så jag oxå blir frisk snart :D

 

jag skulle inte missa så mkt, men jag går ändå ^^

 

Tack desamma :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvsover på jobbet. Var länge sen jag var så här trött. Måste lära mig gå och lägga mig typ kl 21 så man är lite pigg om dagarna. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Letar positiviteter! Har känt mig "lätt negativ" ett par dar. Grått ute, grått inne, grått i sinne. -Tycker jag inte om! -Måste jag göra något år!

Då brukar jag börja leta "positiviteter". Småsaker i vardagen som har varit framgångsrika. Exempel: jag öppnade ett nytt kaffepaket i morse och det sprack inte och halva innehållet flög ut över bänken. Det är positivt. Sådana småsaker gör mycket mer än man tror för humöret.

Man måste inse att livet inte är en "hollywoodpremiär" varje dag men rätt bra ändå. Det gäller bara att se det.

För livet! :pompoms: :pompoms: :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:borstatanderna: Hemkommen från tandläkaren.

880:- för att pilla lite på bissingarna i tjugo min och konstatera att allt såg bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina kissekatter.. :bultandehjarta:
Jag kan tänka mig att ta en av varje. Fy vad söta :wub:

 

Eller hur :wub:

 

Jätefina kissar men jag är ändå lite besviken över att Du inte väljer en helsvart, korthårig med lysgula ögon.

 

Men korthåriga katter, liksom mänsklig dito, headbangar sämre :borstatanderna:

 

Gillar inte sökfunktionen på forumet heller :)

 

Jag söker alltid via google och lägger till ett "Macworld", då brukar man hitta rätt :ThumbsUp:

 

Nu ska jag lägga huvudet på kudden. Ser guitar hero mönstret framför mig om jag blundar...Har inte blivit många inlägg här senaste dagarna, antingen har jag vant av mig MW eller så har Ubuntu slukat all min tid på senaste.

 

Oh well god natt ni som är uppe :nattinatti:

 

Ja du har allt varit lite inaktiv på sistone :elaktflin:

Ubuntu är nog inte min grej förövrigt :rolleyes:

 

 

Försov mig idag och kom just till jobbet...

Snäppet mer utvilad iallafall :rolleyes:

 

Manson, kaffe, jobba :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh, blir förmodligen kinamat idag, läntar tills lunch :D

 

Gôöt! :ThumbsUp:

 

Så kom smällen, Spotify var lite för bra för att vara helt sant ändå:

http://www.spotify.com/blog/archives/2009/...usic-catalogue/

Det mesta jag brukar lyssna på verkar vara kvar dock. Än så länge.

Att vissa band uttryckligen inte vill ha sin musik där kan (eller måste) man ju respektera, men detta med restriktioner beroende på land är fan underligt. Skivbolagen måste förstå att internet inte behöver följa nationernas gränser... :armskeptisk:

Synd också att människorna bakom Spotify håller sån här information i skuggorna så länge. Deras blogg har mest utgjorts av trams om nya singlar med större mainstream-artister och värdelös information om kommande events.

Den borde snarare fyllas med eventuella tankar om nya funktioner, hur arbetet med själva applikationen fortgår och med vilka bolag de knyter kontakter med kan man tycka...

Nåväl, det är ju fortfarande ett program under utveckling, fortfarande bra och lär inte bli sämre. Men detta var ändå lite av en besvikelse.

 

edit: Kommer även i fortsättning betala för ett premium-konto, ju fler som gör det desto lättare kanske det blir för skivbolagen att förstå hur framtidens musik-distribution borde ske. Dessutom köper jag fortfarande skivor naturligtvis. Inget går upp emot en fysisk skiva med konvolut och hela paketet, men för att upptäcka ny musik är Spotify oslagbart.

Redigerad av DCLXVI
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gôöt! :ThumbsUp:

 

Så kom smällen, Spotify var lite för bra för att vara helt sant ändå:

http://www.spotify.com/blog/archives/2009/...usic-catalogue/

Det mesta jag brukar lyssna på verkar vara kvar dock. Än så länge.

Att vissa band uttryckligen inte vill ha sin musik där kan (eller måste) man ju respektera, men detta med restriktioner beroende på land är fan underligt. Skivbolagen måste förstå att internet inte behöver följa nationernas gränser... :armskeptisk:

Synd också att människorna bakom Spotify håller sån här information i skuggorna så länge. Deras blogg har mest utgjorts av trams om nya singlar med större mainstream-artister och värdelös information om kommande events.

Den borde snarare fyllas med eventuella tankar om nya funktioner, hur arbetet med själva applikationen fortgår och med vilka bolag de knyter kontakter med kan man tycka...

Nåväl, det är ju fortfarande ett program under utveckling, fortfarande bra och lär inte bli sämre. Men detta var ändå lite av en besvikelse.

 

Grymt gött :D

 

Jag gillar det inte alls att låtar försvinner hej vilt.

Varken The Haunted eller Cannibal Corpse finns.

Satt och lyssnade på Corpses låtar häromdagen nu är dem inte där :(

Får hoppas det bli ändring på det hela. Eller så får jag helt enkelt köpa skivorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss gått upp 1 timme kvar innan man skall iväg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem igår.

Nu känns det dock liite bättre. Men halsen dödar mig.

vad skönt att höra att du är på bättringsvägen Maawlin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma med full betalning i sk StandBy-läge.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma med full betalning i sk StandBy-läge.....

Det hade inte varit så dumt för mig idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Letar positiviteter! Har känt mig "lätt negativ" ett par dar. Grått ute, grått inne, grått i sinne. -Tycker jag inte om! -Måste jag göra något år!

Då brukar jag börja leta "positiviteter". Småsaker i vardagen som har varit framgångsrika. Exempel: jag öppnade ett nytt kaffepaket i morse och det sprack inte och halva innehållet flög ut över bänken. Det är positivt. Sådana småsaker gör mycket mer än man tror för humöret.

Man måste inse att livet inte är en "hollywoodpremiär" varje dag men rätt bra ändå. Det gäller bara att se det.

För livet! :pompoms: :pompoms: :pompoms:

 

 

Håller med.

 

Peppa sig själv är viktigt, positiv positiv, tog en runda i skogen, såg en närapå svart ekorre, gjorde mig glad att se den pigg och alert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmering nu = bygga legorobotar :D

Timmen går snabbt

Ni får ha en trevlig eftermiddag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker alltid via google och lägger till ett "Macworld", då brukar man hitta rätt :ThumbsUp:

Eller ännu hellre "sökord site:forum.macworld.se" kanske? :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax lunch och matsalen bjuder på sin beryktade äppelkaka till efterrätt... Mums!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mätt ^^

 

Även ändrat användarnamn på några sidor, uttråkad.

Redigerad av Maawlin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser Chalmers magasin som kom idag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag börjar få abstinens. Behöver använda en mac snart igen. Har setat på windowsburkar nu i 4 dagar. :irriteradtjej:

Får hoppas att hårddisken kommer snart.

Har reflekterat lite över vad som hänt med sedan jag kom tillbaka till gbg i år:

TVn går sönder, Roboten bryter benet, datorn kraschar och igår gick hörlurarna också sönder. Kanske ska gå och köpa mig en trisslott eller nåt, för såhär mycket otur KAN man inte ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag börjar få abstinens. Behöver använda en mac snart igen. Har setat på windowsburkar nu i 4 dagar. :irriteradtjej:

Får hoppas att hårddisken kommer snart.

Har reflekterat lite över vad som hänt med sedan jag kom tillbaka till gbg i år:

TVn går sönder, Roboten bryter benet, datorn kraschar och igår gick hörlurarna också sönder. Kanske ska gå och köpa mig en trisslott eller nåt, för såhär mycket otur KAN man inte ha.

Nää det låter som du har haft ganska mycket otur, vänta bara till huset/lägenheten brinner ner, då kan vi snacka otur ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...