Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Borde ha vett att hålla mig norr om Dalälven :(

Nu har jag dragit på mig nån rländes sjuka.

 

Bara för oss okunniga: fryser bacillerna ihjäl norr om Dalälven eller finns det ingen "sjukling" i närheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat två timmar, en kvar.

 

Kort och koncist :ThumbsUp: Någon timma kvar här med. Gnuggar ögonen och lyssnar lågmält :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ubuntu är trevligt faktiskt, ser lite ut som ett sovjetiskt skolprojekt med går ju att ändra rätt lätt.

 

Hehe, dagens citat :respekt:

 

Har precis kommit hem efter en tur till Macforum angående min stackars hdd. Där sa dom att jag inte kunde få något tillbaka på garantin från dom, eftersom dom ger 1 års garanti på hela datorn, trots att de olika delarna i datorn kanske har längre garantitid. Så jag beställde en ny hdd. Denna blev det: http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P...CzkkCjC5yblXzLf

Får hålla tummarna för att det bara var det som var fel i datorn. :crossfingers:

Funderar på att ta direkt kontakt med Hitachi för att se om jag kan få en ny på garanti från dom, eftersom dom ger 3 års garanti på sina. Alltid trevligt att få nåt gratis.

 

Vet inte riktigt vad jag ska göra resten av kvällen. Ska nog kolla på att beställa boken i hållfastighetslära, ev. förbereda inför labben på torsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort och koncist :ThumbsUp: Någon timma kvar här med. Gnuggar ögonen och lyssnar lågmält :gaspar:

 

Jepp, har man chefer runt sig så är det inte så angeläget att surfa runt här. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en ny skruv till generatorn o dessutom en kofot så jag kan spänna upp eländet i morgon när jag tar tag i det. Fick oxå lämna tillbaka packningen utan problem. ^_^

 

Njuter ett glas rött vin nu eftersom jag är ledig i morgon. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, har man chefer runt sig så är det inte så angeläget att surfa runt här. :P

 

Syftade på själva arbetsdagen :P Annars får du gärna vara hur långrandig du än vill :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu retar jag mig på att översättaren (av en tv-film om Thomas Lynley som polisdetektiv i kanalen BBC Entertainment) konsekvent felöversatt "water hemlock" till odört, när det ska vara sprängört. En djäkla skillnad! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner mig om ett avsnitt av Seinfeld där Eliane sitter på ett fik och pratar med nån skum kille som alltid går klädd i kamokläder. Elaine säger nåt i stil med "What's with the fatigues?", vilket löst översatt blir "Varför har du militärkläder?". Men översättaren greppade väl inte riktigt det, utan skrev "Vad är det med tröttheten?" eller nåt liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh surt det var idag.

Bara is på backarna :( Aja, hann iaf trilla en gång och slå i mig ganska så hårt. haha..

det lät ju inte alls så kul Maawlin :(

 

eftersom man tar i emot reflexmässigt med armen när man ramlar

kan det göra riktigt ont om man har otur att få den under sig....

 

jag är glad att jag har klarat mig hittills utan att ramla men det är inte över ännu

har ju hela februari och mars innan man kan pusta ut

 

Men på bilderna från skidliften såg det ut som ni hade det riktigt kul :)

 

hur ofta är ni där per år ?

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker väcka hjärnan med lite Deicide.

har den somnat....

 

jag har faktiskt sovit bra den här veckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är det 1 timmes paus innan det är dags att ringa några samtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det lät ju inte alls så kul Maawlin :(

 

eftersom man tar i emot reflexmässigt med armen när man ramlar

kan det göra riktigt ont om man har otur att få den under sig....

 

haha, slog bara i rumpan och jag skrattade bara ,, efter en stund^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner mig om ett avsnitt av Seinfeld där Eliane sitter på ett fik och pratar med nån skum kille som alltid går klädd i kamokläder. Elaine säger nåt i stil med "What's with the fatigues?", vilket löst översatt blir "Varför har du militärkläder?". Men översättaren greppade väl inte riktigt det, utan skrev "Vad är det med tröttheten?" eller nåt liknande...

Haha... :D En annan klassiker är den om kvinnan som säger att hon ska köra till "Aix-en-Provence" vilket översätts till "Esso-macken i Provence"... Visst, Exxon är Esso i Sverige, men det blev fel ändå... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, slog bara i rumpan och jag skrattade bara ,, efter en stund^^

vad skönt att det gick bra då ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, dagens citat :respekt:

 

Har precis kommit hem efter en tur till Macforum angående min stackars hdd. Där sa dom att jag inte kunde få något tillbaka på garantin från dom, eftersom dom ger 1 års garanti på hela datorn, trots att de olika delarna i datorn kanske har längre garantitid. Så jag beställde en ny hdd. Denna blev det: http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P...CzkkCjC5yblXzLf

Får hålla tummarna för att det bara var det som var fel i datorn. :crossfingers:

Funderar på att ta direkt kontakt med Hitachi för att se om jag kan få en ny på garanti från dom, eftersom dom ger 3 års garanti på sina. Alltid trevligt att få nåt gratis.

 

Vet inte riktigt vad jag ska göra resten av kvällen. Ska nog kolla på att beställa boken i hållfastighetslära, ev. förbereda inför labben på torsdag.

Tre år gäller enligt konsumentköpslagen på allt som är fabriksfel. Medger de fabriksfel, så gäller lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en ny skruv till generatorn o dessutom en kofot så jag kan spänna upp eländet i morgon när jag tar tag i det. Fick oxå lämna tillbaka packningen utan problem. ^_^

 

Njuter ett glas rött vin nu eftersom jag är ledig i morgon. :ThumbsUp:

Skål på dig broder, skall göra det samma om en stund.. Firar lite..

Lämnade in bilen igår för att styrservot pajat. Fick tillbaka den idag, 400:- inkl reservdelar och arbete. J..la tur att man har en billig bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre år gäller enligt konsumentköpslagen på allt som är fabriksfel. Medger de fabriksfel, så gäller lagen.

 

Det blir nog väldigt svårt att hävda fabrikationsfel för en så ömtålig och högbelastad komponent som en hårddisk, när det gått mer än ett år.

 

För handen på hjärtat, hur många sköter sin bärbara dator korrekt? Dvs, alltid har den på en plan, hård, stillastående yta så länge den är påslagen och aldrig transporterar den annat än avstängd? Inte många...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag borde nog fixa nån mat nu. Har knappt ätit alls i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från skolan med hemlagad lasagne i magen :D Så nu är Christopher glad :D:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hemma från stallet, lite trött men snart är det middag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från skolan med hemlagad lasagne i magen :D Så nu är Christopher glad :D:galetglad:

 

 

Ska fixa lite mat, ikväll blir det kycklingwok.

 

 

hemma från stallet, lite trött men snart är det middag :)

det låter gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...