Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Som allt annat är bilkörning helt och hållet väldigt individuellt och att säga att 5-6 lektioner är bra är lite vanskligt... Vad jag menade var att jag var duktig på att köra bil innan bilskolan men det betyder inte att jag inte fick oerhört värdefull information under mina lektioner. Mina 18 (eller det var 17,5 om jag inte minns fel...) lektioner gav mig i alla fall mycket trots mina förkunskaper.

 

Sedan så tycker jag att man ska undvika att kalla folk besserwisser hit och dit och istället försöka argumentera på en någorlunda vuxen nivå. :)

 

Hittade föresten en artikel som styrker min tanke kring antalet körlektioner:

Aftonbladet skriver att det varierar mellan 18-40

 

 

Men oavsett om du tar 1 eller 100. Om personen från vägverket godkänner dig så?

 

Som justitia skrev eller vem det nu var. Nu när du har körkortet kan du öva på egen hand. Det du lär dig igenom att köra själv kan du inte lära dig på en körskola hur många lektioner du än tar, min åsikt iallfall.

 

Mjo möjligt men du erkände ju att du var det. Sorry om du tog illa upp av att jag kalla dig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I körkorts-"debatten" måste jag vara dryg stockholmare och säga att det faktiskt är svårare att köra i en storstad. Jag hade t ex en kompis på gymnasiet som tog sitt körkort på intensivkurs i Mora och hon var fullkomligt livsfarlig i Stockholmstrafiken, ingen ville åka med henne över huvud taget.

Vidare tror jag inte att det är så lätt att lära någon köra. Själv tänker jag inte på hur jag gör, det går liksom automagiskt. Själva gasandet och bromsandet kanske är lätt att lära ut, men de där detaljerna som skall sitta i ryggraden, vilken spegel man ska titta i först och döda vinkeln och sånt. Å andra sidan finns det helt klart bilskolor som försöker suga ur så mkt pengar som möjligt ur eleverna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma från jobbet....

 

jag och en kompis har förberett oss får årets jobbigaste månad (Februari)

den är klart mest intensivast ..... flest arbetsdagar på helger .... och även extra jobb under vardagarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo möjligt men du erkände ju att du var det. Sorry om du tog illa upp av att jag kalla dig det.

 

Haha, nej jag tog inte illa vid mig men jag tänkte bara att det kan finnas de som gör det. :) Nu slutar vi denna diskussion och låter var och en bedöma hur mycket pengar/antal lektioner de vill spendera. :P

 

Nåväl, vad händer under morgondagen kära forumiter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har engelskprov...hoppas det går bra, en himla massa glosor, och jag gillar inte glosor :/

 

 

annars inget speciellt, jag försöker ragga upp någon som vill se nya wallander med mig men ingen av tjejerna i stallet är speciellt intresserade av svenskt kriminaldrama :P (attans skit)

Redigerad av iTobi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nej jag tog inte illa vid mig men jag tänkte bara att det kan finnas de som gör det. :) Nu slutar vi denna diskussion och låter var och en bedöma hur mycket pengar/antal lektioner de vill spendera. :P

 

Japp, du får lägga hur mycket du vill på lektioner för mig. Ville bara veta varför. Nog om det. Menade inte något illa.

 

 

Lycka till med körkortet :yeahbaby:

Redigerad av Tonårsjesus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, + uppkörning.

 

 

Lycka till! :)

 

 

Lycka till! Jag håller tummarna!

 

 

Lycka till Malin !! :)

Det kommer att gå skitbra ! :ThumbsUp:

 

 

Lycka till. :geros::ThumbsUp:

Lycka till Maawlin....

 

även jag tror att du kommer att klara dig garlant i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma från jobbet....

 

jag och en kompis har förberett oss får årets jobbigaste månad (Februari)

den är klart mest intensivast ..... flest arbetsdagar på helger .... och även extra jobb under vardagarna

 

Ah, där är du. Vi undrade lite vart du tagit vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev detta till en vän, så ursäkta att det inte är översatt:

 

Made a very nice dinner for the kids, Tomato soup with onion and carrot.

Hanna made the dough and I baked spice bun with cheese.

All of them and Podge, their big brother who came up for dunner, really enjoyed it.

4 ✩ restaurant stuff.

 

Then I get a cold.

I don't like it at all. Not a bit!

It is especially irritating when you are a though lad and there are no one to challenge or scare off.

Just a silly cold that makes you sneeze, cough and leaves you with a runny nose.

Hopefully it will be gone tomorrow.

I'm not really sick or anything. It's more like getting a piece of apple peal between you teeth.

Don't even cough that much, but still, still.

Annoying small things are the worst and it probably have to do with me wanting to be in control or something.

Feck of Jung, Lacan and Freudolino. I can figure this one out myself.

 

No coffe tonight anyway.

Now I will retire.

Bonne nuit. post-15957-1231886395_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, där är du. Vi undrade lite vart du tagit vägen.

tackar Justisia :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annoying small things are the worst and it probably have to do with me wanting to be in control or something.

Feck of Jung, Lacan and Freudolino. I can figure this one out myself.

Åh, vilket bra citat. Sådär känner jag mig ofta. :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PUST! Äntligen klar! Jag har nu läst ifatt 6 år av serier som uppdateras så gott som dagligen för större delen av perioden. De dom känner för det kan låta datorn (eller huvudet) jobba lite för att ta reda på hur många det är.

 

Nu blir det japanska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ronny, julen är över nu, ändra din signatur :)

men jag har ju bytt

 

fråga hanekylling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej snökulan finns kvar hos mig trots tömd cache.

märkligt .... här är det en nu i alla fall ....

jag kan posta den .... ahhh nu förstår jag vad ni menar :hihihi:

 

det är avataren som är bytt snökulan ..... skall det nog stå något annat i

post-154-1231889704_thumb.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan gick alla och la sig nu? Iallafall detta kan ha varit den "roligaste" dagen i forumet, jisses vilka diskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan gick alla och la sig nu? Iallafall detta kan ha varit den "roligaste" dagen i forumet, jisses vilka diskussioner.

skoj att det har hänt en hel del medan jag varit borta

håll det goda humöret uppe i morgon också .... för det blir inte så mycket skrivande då heller :gaspar::sleeping:

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...