Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Hmmm. :fundersam:

Jag undrar om man skulle kunna ha det så att man jobbade för ett gäng av sponsorer istället.

Om jag hade 2500 mini-sponsorer/medlemmar som sponsrade mig med 150-200:-/året

skulle jag kunna producera 12-15 låtar per år, samt en hel del poesi, 1-2 barnböcker och andra texter.

 

Låtarna skulle vara för gratis nedladdning och på CD för sponsorerna och jag skulle även kunna ha

3-5 live shower on-line med enbart inloggning för dem och de skulle vara uppdaterade med video

genom hela skriv- och inspelningsprocessen. :rockapa:

 

Skulle det komma in mer pengar genom försäljning av musik och texter kunde mestparten kunna

gå till välgörenhet för barn och en liten del till inspelning av nya lovande artister.

Sponsorerna skulle vara listade på websidan, om de inte vill vara anonyma.

 

Vad tror ni om den lösningen? :):huh:

 

-Behöver du pengar? -Kulturarbetare jobbar väl "av sin godhet"? -De har väl inga räkningar att betala? -De finns och jobbar väl för att bortskämda ungar ska få allt gratis? :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Behöver du pengar? -Kulturarbetare jobbar väl "av sin godhet"? -De har väl inga räkningar att betala? -De finns och jobbar väl för att bortskämda ungar ska få allt gratis? :storkram:

:lol:

Jag klarar vår familjeekonomi på annat sätt, så de är välfödda och glada iallafall. :borstatanderna:

 

Nä, det som jag oroar mig inför album No 2 är att jag inte har råd att lägga ut lika mycket på det som det första

och kanske inte få tillbaka något alls. :chockadskeptisk:

Jag ligger ute med 130.000:- för det och då gav Molle en hel..tes massa rabatt med studio arbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förbannad på naiva hundköpare som köper hittehundar på internet och äventyrar hela svenska djurhälsan och människoliv.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3400...47&from=rss

"En av sjukdomarna som de fört med sig är leishmania, en blodparasitsjukdom som alla importerade hundar ska testas för.

Sjukdomen kan föras över till människor. 12 miljoner människor har smittats av sjukdomen Leishmania i världen"

Sverige och England har haft Europas friskaste hundar tack vare stränga karantänregler. Numera är karantänen ersatt med friskintyg som det naturligtvis ska fuskas med.

Hund ska man köpa med hjärnan inte med hjärtat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete :(

Hoppas jag klarar uppkörningen då.

Körde du på skrivningen? :fundersam:

Inte hela världen om det är som då jag körde upp.

Vi upptäckte att de var mer benägna att kugga dem som klarade skrivningen

och att man fick godkänt om man hade kört på den.

Lycka till. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete :(

Hoppas jag klarar uppkörningen då.

 

Ta´t lugnt, du grejar det här - du ska bli Pantertant när du blir stor! "Det är bara en vanlig körlektion"! Låt blicken röra sig så du i alla fall ser ut att ha koll. -Positivt tänkande är halva segern. Vi håller tummarna! :D:pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde du på skrivningen? :fundersam:

Inte hela världen om det är som då jag körde upp.

Vi upptäckte att de var mer benägna att kugga dem som klarade skrivningen

och att man fick godkänt om man hade kört på den.

Lycka till. :geros:

 

Jaa, hade 3 poäng ifrån =/

Tack ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta´t lugnt, du grejar det här - du ska bli Pantertant när du blir stor! "Det är bara en vanlig körlektion"! Låt blicken röra sig så du i alla fall ser ut att ha koll. -Positivt tänkande är halva segern. Vi håller tummarna! :D:pompoms:

 

Ta det lugnt? Hela min värld krossades när jag såg Icke Godkänd på skärmen =/ nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. :fundersam:

Jag undrar om man skulle kunna ha det så att man jobbade för ett gäng av sponsorer istället.

Om jag hade 2500 mini-sponsorer/medlemmar som sponsrade mig med 150-200:-/året

skulle jag kunna producera 12-15 låtar per år, samt en hel del poesi, 1-2 barnböcker och andra texter.

 

Låtarna skulle vara för gratis nedladdning och på CD för sponsorerna och jag skulle även kunna ha

3-5 live shower on-line med enbart inloggning för dem och de skulle vara uppdaterade med video

genom hela skriv- och inspelningsprocessen. :rockapa:

 

Skulle det komma in mer pengar genom försäljning av musik och texter kunde mestparten kunna

gå till välgörenhet för barn och en liten del till inspelning av nya lovande artister.

Sponsorerna skulle vara listade på websidan, om de inte vill vara anonyma.

 

Vad tror ni om den lösningen? :):huh:

Har för mig att Marit Bergman har prenumeranter på sina skivor/låtar och inte släpper dem på normalt sätt.

 

F ö håller jag med trippelsexan - du behöver synas mer. Inte säkert du blir rik på musiken ändå, men förutsättningarna ökar...

 

Jag har lagt upp tre låtar här på jobbets musikserver som smakprov, med instruktion att kontakta mig om de vill köpa skivan! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt när man behöver en nödpresent då framförhållningen drunknat i arbete, lättja och alkohol!

Friends platta är minsann ingen nödpresent! :borstatanderna:

 

Håller med om att många vill betala för musik, men den måste finnas tillgänglig på de sätt man vill ha den. CD eller nedladdning. Och framförallt Friends platta tilltalar nog generellt en målgrupp där betalningsviljan är högre (lite mognare publik?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Drog en riktig praktvurpa i morse...

Landade såklart på mitt redan trasiga knä så att det blev trasigare, blåare och blodigare än det var när jag lämnade huset...

Men värst av allt var att mina brallor fick hälsa hem, stort hål på knät... Jävla helvete! dom var ju inte ens en månad gammla!

Att jag går sönder det kan jag ta men att kläder som är dyra går sönder, det blir jag riktigt jävla sur på.

Redigerad av Carlisle_united
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt? Hela min värld krossades när jag såg Icke Godkänd på skärmen =/ nästan.

 

-Då kan du ju till nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog en riktig praktvurpa i morse...

Landade såklart på mitt redan trasiga knä så att det blev trasigare, blåare och blodigare än det var när jag lämnade huset...

Men värst av allt var att mina brallor fick hälsa hem, stort hål på knät... Jävla helvete! dom var ju inte ens en månad gammla!

Att jag går sönder det kan jag ta men att kläder som är dyra går sönder, det blir jag riktigt jävla sur på.

 

Trist att vurpa, men att cykla (för jag tolkar det som att det var det du gjorde) i allt annat än billiga och tåliga kläder är ganska osmart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaken, på arbetsplatsen igen. Mitt liv är nåt jäkla hamsterhjul. :chockadskeptisk:

Hamstrar som är sååå gulliga när dom springer så... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamstrar som är sååå gulliga när dom springer så... :wub:

 

Mycket möjligt, men jag är inte speciellt gullig. :P

Inte min livssituation just nu heller. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Sitter och funderar på varför så många som inte vågar använda "Hjälp".

Är det förnedrande eller något? De som gått från PC verkar ha svårast för att använda hjälp. PC-Hjälp kanske är kass. Jag ser istället "Hjälp" som miljövänlig. Om varje Apple-dator fick med sig en flera hundra sidor tjock handbok( som förr) skulle man behöva fälla alla träd i Småland varje år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete :(

Hoppas jag klarar uppkörningen då.

 

Vi håller tummarna :crossfingers:

 

Friends platta är minsann ingen nödpresent! :borstatanderna:

 

Håller med om att många vill betala för musik, men den måste finnas tillgänglig på de sätt man vill ha den. CD eller nedladdning. Och framförallt Friends platta tilltalar nog generellt en målgrupp där betalningsviljan är högre (lite mognare publik?)

 

Ja, att en del av pengarna dessutom går till välgörenhet gör ju betalningen ganska självklar.

Att få ut något mer än ett autogenerat "Tack" för sina allmosor gör säkert att många som funderat på att skänka pengar på ett eller annat blir mer benägna att göra just det. Jag svamlar. Att musiken dessutom är grym är ju ännu ett argument :yeahbaby: Men hörru friend... missade du mitt inlägg? :P

 

 

Har nu gjort ännu ett koffeinistiskt experiment!

Kaffe och klementin... Vilket dokumenterades med kameran i högsta hugg och utforskning av manuell fokus. Jävla fint. Smaken var... diffus. :rolleyes: :klementin: :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort ännu ett koffeinistiskt experiment!

Kaffe och klementin... Vilket dokumenterades med kameran i högsta hugg och utforskning av manuell fokus. Jävla fint. Smaken var... diffus. :rolleyes: :klementin: :kaffe:

 

 

Verkar hmm, intressant. :fundersam:

Jag suger på en snus av okänt fabrikat, jag deltar i någon undersökning.

Jag fick en dosa snus hemskickad och ska inom några dagar besvara ett par frågor, samt ta emot 200kr för besväret. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar hmm, intressant. :fundersam:

Jag suger på en snus av okänt fabrikat, jag deltar i någon undersökning.

Jag fick en dosa snus hemskickad och ska inom några dagar besvara ett par frågor, samt ta emot 200kr för besväret. :borstatanderna:

 

Vilken win-win-situation :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Sitter och funderar på varför så många som inte vågar använda "Hjälp".

Är det förnedrande eller något? De som gått från PC verkar ha svårast för att använda hjälp. PC-Hjälp kanske är kass. Jag ser istället "Hjälp" som miljövänlig. Om varje Apple-dator fick med sig en flera hundra sidor tjock handbok( som förr) skulle man behöva fälla alla träd i Småland varje år!

Ja, PC-hjälp är kass. Den brukar i alla fall näst intill aldrig ha svar på det jag vill veta när jag sitter i Windows. Det är säkerligen därför switchers inte ens försöker med Mac-hjälpen innan de startar trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk tycker på fullt allvar att jag ska vara kreativ vid den här tiden på dygnet :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, PC-hjälp är kass. Den brukar i alla fall näst intill aldrig ha svar på det jag vill veta när jag sitter i Windows. Det är säkerligen därför switchers inte ens försöker med Mac-hjälpen innan de startar trådar.

-Det var väl det jag trodde! Många verkar förtvivlat slita sitt hår i onödan med Mac-förhållandevis enkla problem som är lätta att få svar på eller i alla fall en hänvisning eller länk till någon av Apples alla supportsidor.-Tycker synd om dem för jag vet hur jobbigt det är att sitta med "ett olösligt dataproblem".

-Borde föreslå Apple att byta namn på "Hjälp" till "Handbok".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...