Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS · London 2012


xeric

Rekommendera Poster

På onsdag skall Sofia Mattsson gå upp på brottarmattan där håller vi givetvis tummarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

Kulstötningsfinalen just nu. En ung tysk leder i skrivande stund med 21,84. Storl heter han visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kulstötningsfinalen just nu. En ung tysk leder i skrivande stund med 21,84. Storl heter han visst.

Var set inte en jublande polack som vann tillslut ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polacken Majewski vann kulstötningen, ja.

 

Ännu en domarskandal i boxningen. En amerikan som helt klart var den bättre av de två pugilisterna, blev bortdömd av såväl ringdomaren som poängdomarna i matchen mot en indier, som i sista ronden bara höll i och knappt ens slogs i självförsvar. Tyvärr är reglerna på domarnas sida eftersom det ju handlar om bedömningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De visade målfotot i SVT och hade dragit en linje vid Spirigs höft/svarta klädedräkt. Det kanske inte är bröstet som gäller, jag vet inte, men jag har ingen anledning att misstänka elakt spel. Naturligtvis är jag besviken att Lisa inte får guldet, men jag tyckte att hon missade att ligga rätt inför upploppet. Hon låg på insidan vid en högersväng strax innan upploppsrakan och kunde inte hålla avståndet där, och fick därför en längre sträcka att spurta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, när man kollar målfotot (finns på SvD) så undrar man ju hur de räknar. Räknas inte brösten som en del av svenska kvinnor? De har ju dragit linjen vid Lisa axel och den andra "segrande" linjen vid Spirigs mage. fundersam.gif

 

Svenska triathlonförbundet har begärt att få se målfotot i alla fall.

 

post-28798-060303600 1344078709_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kortet menar jag visar inte någon segrare. Jag vill se ett tydligt bildbevis. Detta håller inte. Linjerna är gissningar!

...

Fö så slutade man att räkna tusendelar i skidssporten sedan Juha Mieto blev besegrad av Thomas Wassberg med en hundradel på sträckan 15 km i OS 1980 i Lake Placid. Senare beslutades att minsta tidsenhet skulle vara en tiondel. Det är absurt att på en sådan sträcka som triatholon räkna tusendelar. 100 meter löpning är som en helt annan sak likaså störtlopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte den som vågar avgöra om de har gjort rätt eller inte vad gäller målfotot. Jag tycker dock att så små marginaler inte ska skilja deltagare åt i extremsporter.

 

Från det ena till det andra: Usain Bolt joggade på 10.08! Joggade! Bailey och Powell imponerar också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart bröstkorgen är en stor del av en människokropp, mycket viktigare än skötet för det finns det ju faktiskt några olyckliga som inte har, men en människa utan torso ja den lever inte länge! Dessutom har hon ju huvudet före oxå, hade de varit hästar hade hon vunnet med en klar noslängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som en dålig norgehistoria:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article15211746.ab

 

Han saktade ner efter halva loppet i tron att fyra från varje heat gick vidare men det är ju tre st plus några bra tider. Han klockades för 10,28 och gick inte vidare. Han hade inte koll på reglerna helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silver med guldsmak (målfoto!) i triathlon till Lisa Nordén! galetglad.gif

Jo det var himla spännande! :D Men hon har besegrats av samma tjej tidigare i år så hon är nog inte så besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var himla spännande! :D Men hon har besegrats av samma tjej tidigare i år så hon är nog inte så besviken.

Nej, jag såg henne i intervju nu och efter vad hon berättade så inser jag att hon faktiskt vann en OS-medalj och att hon är överlycklig för det! :)

 

Dessutom hade hon och förbundskaptenen inget att invända mot målfotobedömningen utan ansåg att Spirig var dömd vinnare på ett korrekt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vem som är vem i bilden, har inte följt det och bryr mig inte, men jag tycker det är mycket tydligt att den som är längst bort är före. Om det sedan är svenskan eller den andra som är längst bort har jag som sagt var inte en aning om.

Jag tror den närmast är svenskan, mest svenska färger på den, men vilken kroppsdel är det du tycker är överst först?

 

 

Jag undrar oxå varför det är två streck i bilden? Ska de markera bröstkorgarna, eller är mållinjen där emellan, eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en rimlig tolkning. Höft eller bröst står det emellan, tydligen inte fot här alla fall. Men det borde ju stå reglerna nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Honduras har verkligen ett bra fotbollslag. De skrämmer t o m Brasilien i kvartsfinalen just nu. Det står 2-2, visserligen med mersmak för brassarna men man slår bra ifrån sej hos Bengtson & co.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-2 nu till Brasilien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde eller såg det oxå, håller med er. Prestationen de utfört är ju exakt lika bra, bara lite lite tur och otur som avgör, taskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt gällande regler, som alla inom triathlon är insatta i, så vann schweiziskan rättvist. Det finns inget taskigt i det, silvermedaljösen tycker inte ens det (det vet den som såg henne på tv). Men det kanske är taskigt mot guldkåta Svenssons...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silver med guldsmak (målfoto!) i triathlon till Lisa Nordén! galetglad.gif

Ja äntligen bara mm från guldet

 

och nu är det Tessans final

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...