Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS · London 2012


xeric

Rekommendera Poster

Men varför mitt i natten kan man undra, sa flundran.

Spektakulära ljusshower och fyrverkerier gör sig inte i dagsljus ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

Spektakulära ljusshower och fyrverkerier gör sig inte i dagsljus ...

Kineserna löste ju det bra, sant eller ej. Hörde att fyrverkerierna som visades i TV var från tidigare repetition, då vet man ju att de funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjeckernas pik gentemot det engelska vädret, med stövlarna, var väl härlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kineserna löste ju det bra, sant eller ej. Hörde att fyrverkerierna som visades i TV var från tidigare repetition, då vet man ju att de funkar.

Hörde? Av vem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det för stolpskott till kläddesigner vi anställt??? Jag trodde vi låg i bräschen vad gällde design, med H&M och allt, så anställer de en PRAO att rita våra kläder när hela jävla världen tittar! WTF?!? :chockadskeptisk: Det är faktiskt plats för lite gammalt hederligt gatlopp och stegling och varför inte korsfästelse för den där praon, eller sånt där när fyra hästar drar isär alla kroppslemmar i varsin riktning, det är ju fan en hel nation som får lida pin nu i fyra år framåt. Och det skall fan visas på teve på bästa sändningstid så vi kan riktigt njuta! :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjeckernas pik gentemot det engelska vädret, med stövlarna, var väl härlig?

Jag tyckte först bara att stövlarna var sååå fula.

Tänkte inte på att det kunde vara en pik. Det förändrar saken - skitkul! biggrin.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med iPad, iPhone och med27# skärm till min MBP kollas samtidigt OS aktiviteter så som:

Badminton, cykel, rodd, gymnastik, beach vollyboll och dam fotbollen. :borstatanderna::travolta::tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med iPad, iPhone och med27# skärm till min MBP kollas samtidigt OS aktiviteter så som:

Badminton, cykel, rodd, gymnastik, beach vollyboll och dam fotbollen. :borstatanderna::travolta::tarskratt:

och nu basket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg invigningen igår också och lade märke till att när Tyskland vandrade in stod denna herre och "hälsade till sina lands-män/kvinnor"

german-seig-heil-olympics.jpg

 

 

Tyckte det ser väldigt konstigt ut, han förde dessutom handen fram och tillbaka upprepade gånger....

 

edit:

hittade denna på YT:

http://www.youtube.com/watch?v=gIyCoBB5Aas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg invigningen igår också och lade märke till att när Tyskland vandrade in stod denna herre och "hälsade till sina lands-män/kvinnor"

 

Tyckte det ser väldigt konstigt ut, han förde dessutom handen fram och tillbaka upprepade gånger....

Eftersom det är vänsterarmen så blir det ännu konstigare... totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kazaken som vann linjeloppet i cykling var tidigare dopingavstängd. Cykling, denna genomdopade sport, där tillåts en exdopad (?) vinna. Det är fan inte kul att se. Helt meningslöst att engagera sig. armskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försvarar inte doping, men man får klaga på reglerna, inte cyklisten. Han har tagit sitt straff och är dessutom med all sannolikhet ren nu. Han åkte dit för bloddoping (blodtransfusion alltså), och effekten av det sitter inte i mer än max några veckor. Det var fem år sen.

 

Jag skulle helst se att man är evigt diskvalificerad redan efter första gången, men nu är reglerna inte såna.

 

Cykling har ungefär samma antal fall av doping som andra sporter, för övrigt. Man testar i mycket större utsträckning än i de allra flesta andra sporter. Det är cykelsportens dilemma. Testar man fler, så får man fler dopingfall. Ett garanterat sätt att slippa dopingskandaler är att inte testa alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde? Av vem?

Kommer inte ihåg, det var ju ca 4 år sedan. Det handlade bland annat om någon liten söt tjej som sjöng, fast hon kunde tydligen inte sjunga så en annan tjej, som inte ansågs lika söt sjöng, men fick inte synas i TV. Dessutom skulle fyrverkerierna som TV-sändes vara från en tidigare repetition, det klipptes tydligen i sändningen så att publiken på plats såg fyrverkerierna som eldades under invigningen, men TV-publiken, fick se förhandsgranskade fyrverkerier.

 

Snabba googlingar:

http://www.expressen.se/sport/yang-peiyi-var-for-ful-for-os-invigningen/

http://news.sky.com/story/625578/olympic-fireworks-faked-for-tv

 

Trovärdigheten får andra bedöma, jag har temporär tinnitus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg, det var ju ca 4 år sedan. Det handlade bland annat om någon liten söt tjej som sjöng, fast hon kunde tydligen inte sjunga så en annan tjej, som inte ansågs lika söt sjöng, men fick inte synas i TV. Dessutom skulle fyrverkerierna som TV-sändes vara från en tidigare repetition, det klipptes tydligen i sändningen så att publiken på plats såg fyrverkerierna som eldades under invigningen, men TV-publiken, fick se förhandsgranskade fyrverkerier.

...

Trovärdigheten får andra bedöma, jag har temporär tinnitus.

Aha, nu minns jag. Fast engelsmännen körde nog live rakt av.

 

 

Tinnitus? Bruce?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försvarar inte doping, men man får klaga på reglerna, inte cyklisten. Han har tagit sitt straff och är dessutom med all sannolikhet ren nu. Han åkte dit för bloddoping (blodtransfusion alltså), och effekten av det sitter inte i mer än max några veckor. Det var fem år sen.

 

Jag skulle helst se att man är evigt diskvalificerad redan efter första gången, men nu är reglerna inte såna.

 

Cykling har ungefär samma antal fall av doping som andra sporter, för övrigt. Man testar i mycket större utsträckning än i de allra flesta andra sporter. Det är cykelsportens dilemma. Testar man fler, så får man fler dopingfall. Ett garanterat sätt att slippa dopingskandaler är att inte testa alls...

1. Jag har inte klagat på cyklisten (att han ställer upp), tvärtom klagade jag på att han tilläts vinna (alltså delta) = reglerna.

 

2. Generell livstidsavstängning är problematisk, jag kan tänka mig att en del idrottare faktiskt är ovetande om att de dopas av tränare, särskilt i diktaturer. Bloddopning kan man dock knappast låtsas ovetande om.

 

3. Cykling är jämförelsevis skandalomsusad vad gäller dopning, det kan du knappast neka till. Kan du visa undersökningar som visar att ryktet är oförtjänt, så gör gärna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cronack grubblar på varför det inte fanns något svenskt lagcupslag på 4x100 m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen inte bara jag och Semmelman som reagerat på svenska OS-truppens fula kläder:

http://www.expressen.se/nyheter/domen-smaklost-1/

Ja hur fan kan man släppa nåt så viktigt till en kinesisk designer??? :chockadskeptisk:

 

Jag förstår ingenting, här arbetar företag och designer och reklamgurus och allt med detaljer i åratal för att typ uppnå perfektion i att sälja Sverige som en designnation och så gör man en sådan superdundertabbe på det största eventet av alla, det är liksom att ställa upp på startlinjen på Elitloppet Solvalla och förberett vagn och kusk och kläder å allt minituöst i åratal och så har man glömt kvar hästen hemma på gårn.

Det borde faktiskt va dödstraff på den som bestämde detta. Och jag skojar bara lite.

De kunde lika gärna gjort om svenska flaggan, betydelsen är ung densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.

Grattis! Om du förstår hur jag menar, rockapa.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var hemskt vilka fula kläder de har, Sverige i OS. Designade av en kines och gjorda i Kina? Ja, jösses, vart är allt på väg? chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Om du förstår hur jag menar, rockapa.gif

Det var värt det.

 

Tittat på första timmen av OS-invigningen. Snyggt och kul med fallskärmshoppande drottning och något helt annat än vad jag minns av Kinas invigning. Undrar lite hur man skulle göra en OS-invigning i Sverige, och vem skulle regissera? Roy Andersson?

 

Håller med om det där med kläderna, något måste ha glömt tänka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer om OS-dräkterna, här några andra länders klädsel: http://www.huffingtonpost.com/2012/07/28/2012-olympic-uniforms-photos_n_1711742.html?utm_hp_ref=2012-summer-olympics#slide=1285070

 

I USA har nästan alla politiker [sic!], från de mest vidriga republikaner till vänsterdemokrater fördömt att man låtit göra USA's dräkter i Kina.

En politiker har dock varit väldigt tyst - Mitt Romney - kanske för att han lät kineserna göra dräkterna till OS i Salt Lake City där han var VD eller vad man ska kalla det.

http://www.washingtonpost.com/blogs/2012-heavy-medal-london/post/us-olympic-uniforms-spark-fury-in-congress/2012/07/13/gJQABvJmhW_blog.html

http://www.cnn.com/2012/07/15/opinion/ikenson-olympic-uniforms/index.html

http://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/ralph-lauren-olympics-uniforms/2012/07/13/gJQA5RBGiW_gallery.html#photo=1

http://www.cnn.com/2012/07/27/opinion/achter-olympic-uniforms/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett medaljhopp mindre... Emma Johansson slutade 6a i cykekloppet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...