Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS · London 2012


xeric

Rekommendera Poster

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

Sarah Sjöström blev bara fyra på 100 meter fjäril. Hon grät. Ja, inte är det kul. :(

2 mindre då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sarah Sjöström blev bara fyra på 100 meter fjäril. Hon grät. Ja, inte är det kul. :(

var det det snabbaste tiden hon gjorde i de 3 loppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var det det snabbaste tiden hon gjorde i de 3 loppen

Ja 57.27 i semi och 57.17 i finalen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sarah var ett av våra bästa medaljhopp, så detta börjar ju inte bra. Alshammar kanske inte kan simma alls, vad vi vet. Jörgen Persson blev utslagen i fyra raka set. Och killen i fälttävlan lyckades dåligt på grund av åska. Och så Emma på cykel, som sagts... Ja, jag säger då det. En positiv överraskning skulle sitta fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hoppas vi på bra tider på 200 m, som studion sa har det bara blivit ett personligt rekord i bassängen hittills

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morrn Ronny.

Såg precis att Google var som vanligt sitt alldeles unikt briljanta jag.

Följ OS på ett effektivare sätt genom att söka i Google, london 2012 och sporten av intresse, exempelvis fäktning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med så fula dräkter så vad annat var att vänta. Vi var förlorare redan från start.

Usch, det där med kläderna gör mig så deppig att jag tappar lusten att heja på de våra... :( Någon eller några måste ha skott sig på den där klädgrejen, jag kan inte acceptera att det kan bero på annat än korruption. emoticon-yuck.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanna Kallur lät som att det iaf fanns en fördel med att missa OS. Hon slapp ha den gräsliga dräkten på sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanna Kallur lät som att det iaf fanns en fördel med att missa OS. Hon slapp ha den gräsliga dräkten på sig...

 

haha jo det kan jag hålla med om. De såg ut som stekande straffångar allihopa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tennisdubbel, nån hästgren eller nån skyttegren som skräller känns som enda medaljchans just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tennisdubbel, nån hästgren eller nån skyttegren som skräller känns som enda medaljchans just nu...

Det känns som att det blir en skräll om vi tar någon medalj... down.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett så mycket av Spaniens matcher. Är det verkligen samma laguppställning som vann EM?

Nej nej. I OS är det U23-lag (har jag för mig) med tillstånd att ha tre äldre spelare. Men Spanien hade ett riktigt bra lag, med flera spelare som spelade EM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS-fotboll är inget att hänga i julgranen, precis. En hel del sporter är betydligt större utanför OS. Vissa är ju inte med alls, som rugby, baseball och cricket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop. Det var ett tag sedan jag tittade in här sist.

 

Tennisdubbel, nån hästgren eller nån skyttegren som skräller känns som enda medaljchans just nu...

Sverige har medaljchans i skeet (skytte) imorgon. Efter dagens skjutningar är svenskarna på delad 2:a samt 14:e plats. 6 st går till final. Det är mycket jämt så med bra skytte och lite tur kan det mycket väl bli 2 svenskar i final.

När det gäller skytte är alla medaljer "skräll" för media, eftersom skyttar väldigt sällan följs utanför OS.

Om finalen inte sänds i svensk TV går den se på NRK1 (här tex) om någon är intresserad.

 

Alla finaler inom skytte går för övrigt på norsk TV om någon mot förmodan skulle vara intresserad. Herrarnas luftgevär tidigare idag var mycket spännande, jag tycker nog att det till och med hade visst underhållningsvärde fastän att det var skytte :) (som har stora problem med att locka publik i normala fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop. Det var ett tag sedan jag tittade in här sist.

 

 

Sverige har medaljchans i skeet (skytte) imorgon. Efter dagens skjutningar är svenskarna på delad 2:a samt 14:e plats. 6 st går till final. Det är mycket jämt så med bra skytte och lite tur kan det mycket väl bli 2 svenskar i final.

När det gäller skytte är alla medaljer "skräll" för media, eftersom skyttar väldigt sällan följs utanför OS.

Om finalen inte sänds i svensk TV går den se på NRK1 (här tex) om någon är intresserad.

 

Alla finaler inom skytte går för övrigt på norsk TV om någon mot förmodan skulle vara intresserad. Herrarnas luftgevär tidigare idag var mycket spännande, jag tycker nog att det till och med hade visst underhållningsvärde fastän att det var skytte :) (som har stora problem med att locka publik i normala fall).

Hej Hej! :pompoms:

Ja det var det... Cronack sa just det att det är bara ett personlig rekord på 22 lopp i simning

dags att vända på det nu när SuperTess kommer tillbaks

 

Finalen i skytte går säkert i SVT Play också ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyfiken på varför det varit så tyst om Phelps.

 

Michael Phelps rises...

http://sports.nationalpost.com/2012/07/29/michael-phelps-rises-ryan-lochte-falls-in-olympic-relay-loss-to-french/

Michael Phelps looked down and broke into a toothy smile, despite the moment. “It’s my first silver medal!” he exclaimed, as if he couldn’t wait to share his surprise. Phelps has swum two finals here in London, and the silver is all he has to show for it, but he was happy enough. And he deserved to be, really.

post-5952-059347600 1343682602_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS-fotboll är inget att hänga i julgranen, precis. En hel del sporter är betydligt större utanför OS.

 

Samma sak med cykel. Visserligen är samma personer med, men nån större prestige har det inte, åtminstone inte för de nationer vars deltagare är med i de stora etapploppen och endagsloppen. Iran och andra nationer som bara har folk med i VM och OS på hög nivå, är det kanske annorlunda med. Men de har ju ändå inget att hämta i resultatväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märklig, den där regeln SOK har om att man skall ha stor chans att vara bland de åtta främsta för att få en OS-biljett. Hur många hade tävlat i ett OS om alla länderna haft den regeln?

 

Ja, se bara på långskridsko för några år sedan, var det en australiensare som aldrig stått på ett par skidsko som ställde upp, vann hela rasket för i alla lopp så körde alla andra omkull utom just han (som visserligen körde sakta och vingligt, men ändå....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyfiken på varför det varit så tyst om Phelps. ...

Tycker du att det har varit det? Jag tycker de snackar ofta om honom.

 

Samma sak med cykel. Visserligen är samma personer med, men nån större prestige har det inte, åtminstone inte för de nationer vars deltagare är med i de stora etapploppen och endagsloppen. Iran och andra nationer som bara har folk med i VM och OS på hög nivå, är det kanske annorlunda med. Men de har ju ändå inget att hämta i resultatväg.

Märklig, den där regeln SOK har om att man skall ha stor chans att vara bland de åtta främsta för att få en OS-biljett. Hur många hade tävlat i ett OS om alla länderna haft den regeln?

Båda inläggen ovan hör ihop, och jag tycker att SOK är sällsynt snål med att skicka svenska deltagare. Nu senast hade vi inget 4 x 100-meterslag i simningen bara för att vi inte hade medaljchans på papperet, i princip. Det finns flera exempel på deltagare som klarar kvalresultat men som ändå inte skickas. Viktigast att deltaga? Skulle inte tro det... OS för utvecklingen framåt även på det politiska området, äntligen skickade Saudiarabien en kvinna att delta, de höll annars på att bli utestängda. Det kan man ju ur sportslig synpunkt rycka på axlarna åt, men ur en allmänmänsklig synpunkt är det ganska stort, tycker jag. Vi kan gott skicka deltagare av samma orsak, även om de kanske "inte ens" går till final...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skicka färre deltagare är såklart en kostnadsfråga, men kan ju också vara ett utslag av opinion, man hör ju ganska ofta folk som undrar varför i hela h-e vi ska skicka folk som kommer på 22:a plats...

 

Men sen beror det ju på. Man borde definitivt skicka fler av de yngre, för att se och lära. En idrottsman på nedgång som inte har chans på topplacering kan lika gärna stanna hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skicka färre deltagare är såklart en kostnadsfråga, men kan ju också vara ett utslag av opinion, man hör ju ganska ofta folk som undrar varför i hela h-e vi ska skicka folk som kommer på 22:a plats...

 

Men sen beror det ju på. Man borde definitivt skicka fler av de yngre, för att se och lära. En idrottsman på nedgång som inte har chans på topplacering kan lika gärna stanna hemma.

Har du inte hört att det viktiga inte är att vinna utan att kämpa väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...