Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS · London 2012


xeric

Rekommendera Poster

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

Alltså, den som kom på den loggan måste skjutas... smaklös och färgen.... chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgen är ren magenta (grundtryckfärg). Loggan kostade 400 000 pund att ta fram. stjarnsmall.gif Föregående logga (inför) blev misstänkt för att egentligen bokstavera "Zion" och en del länder hotade att inte vara med. Ja, se idrott och politik... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte är jag särskilt intresserad av sport, men funderade lite vilken tidszon som är bäst för svenska TV-människor. Kommentatorer och experter jobbar väl för det mesta när det händer, alltså morgon till kväll. Men de större studiosändingarna borde väl vara en kort på morgonen och en lång på kvällen, svensk tid? I London innebär det att börja jobba en timme tidigare än vanligt, vilket gör att jag hade tyckt att morgonpasset är hemskt. Fast sluta tidigt är ju skönt.

Ca tre timmar österut hade nog varit perfekt för mig, lite sovmorgon eller kvällsjobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:gaspar:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte är jag särskilt intresserad av sport, men funderade lite vilken tidszon som är bäst för svenska TV-människor. Kommentatorer och experter jobbar väl för det mesta när det händer, alltså morgon till kväll. Men de större studiosändingarna borde väl vara en kort på morgonen och en lång på kvällen, svensk tid? I London innebär det att börja jobba en timme tidigare än vanligt, vilket gör att jag hade tyckt att morgonpasset är hemskt. Fast sluta tidigt är ju skönt.

Ca tre timmar österut hade nog varit perfekt för mig, lite sovmorgon eller kvällsjobb.

Det är ju bra med London när det bara diffar på 1 timma, så slipper man sitta uppe på nätterna eller se sammandrag på morgnarna som det har varit ibland.

 

Undrar hur många som har utgått från OS när de planerat sin semester. "Sjukfrånvaron" brukar öka under OS. Lär väl komma lite artiklar i tidningarna om det sen.... Det gör det alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen ingen sportnörd, men friidrott brukar vara helt OK att slötitta på, lite som skidor på TV whistling.gif

 

Huvudsaken är att man slipper reklamavbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När är OS? Jag lade min semester runt midsommar, hoppas jag slipper ha etern förpestad av sport dygnet runt då.

 

Har du tv i stugan på Öland? Fast det är väl klart, det finns väl även regniga dagar där också? fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Alltså, den som kom på den loggan måste skjutas... smaklös och färgen.... chockadskeptisk.gif

Ja... Det verkar som de gjort om på sin sida - den bilden jag la in har blivit en 1x1px-bild och de har alla olika färger i en och samma bild nu. Om du (el ngn annan moderator) kunde redigera första inlägget och byta ut

http://www.london2012.com/images/logos/logo-pink.png

mot

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/10/London_Olympics_2012_logo.svg/200px-London_Olympics_2012_logo.svg.png

(från: wikipedia.org/wiki/2012_Summer_Olympics)

 

...så vore det bra. :yeahbaby:

 

200px-London_Olympics_2012_logo.svg.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Under tisdagsförmiddagen presenterade Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) fem friidrottare som får en biljett till OS i London. Sprintern Philip Nossmy var inte en av dem. – Vi ha de tuffaste kvalreglerna i världen känns det som, säger Nossmy efter beskedet.

 

Nossmy själv är myket besviken över beslutet.

 

– Jag trycker deras grundinställning och strategi är tråkig och kommer inte leda till något bra i det långa loppet. De borde stötta och försöka lyfta fram våra duktiga elitidrottare och ge dem chansen, säger han till Radiosporten

 

Både bronsmedaljören Michel Tornéus och överraskningen Philip Nossmy är nominerade till OS efter EM-succén.

 

-Jag har nominerat Moa Hjelmer, Michel Tornéus, Angelica Bengtsson, Mattias Jons, Jessica Samuelsson och Philip Nossmy, säger förbundskaptenen Stefan Olsson till SVT

 

 

Friidrottens förbundskapten är förvånad över att Sveriges olympiska kommitté inte tar större hänsyn till den sakkunskap en förbundskapten i en idrott har.

 

Maratonlöparen Mustafa Mohamed fick i förra veckan nej till OS-start av Sveriges Olympiska Kommité - ett beslut som gjorde friidrottens förbundskapten Stefan Olsson väldigt besviken.

Mohameds enda maratonresultat i år var en nionde plats i Hamburg maraton, på tiden 2:12:28, vilket var en och en halv minut över förbundets OS-kvalgräns.

– Jag är helt övertygad om att "Musse" skulle ha goda möjligheter att uppfylla SOK:s krav i London, och det var på de grunderna som jag gjorde den här nomineringen.

Kvalificeringstillfällena i maraton är väldigt få, och Olsson efterlyser nu att även andra kriterier än de strikt tidsmässiga skulle kunna vägas in inför en OS-uttagning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skador har hindrat ”Musse” från att kunna tävla och det har bara blivit ett maratonlopp under de senaste fyra åren, i Hamburg i april. Med tiden 2.12,28 var han då bäste europé, men friidrottsförbundets kvalgräns till London ligger på 2.11 och därmed har SOK tagit beslutet att det inte blir något olympiskt mästerskap för Mohamed.

 

Mustafa Mohamed uppges själv vara förkrossad av beskedet och vill inte tala med media, men tränaren Ulf Friberg går till attack mot SOK.

 

– SOK saknar grenspecifik kompetens. Musse är väldigt ledsen. Han tycker att han skulle kunna konkurrera i OS. I vilket annat nordiskt land som helst hade han fått åka, säger Friberg till SVT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va trist. Trodde han var given. Verkar storma rejält om SOK den här gången. Vill inte Sverige ha ett brett startfält. Är väl det som är just charmen och det fina med OS att alla på olika nivåer är med och tävlar tillsammans, att nykomlingar kan vara med att lära, att ett land kan visa upp sina atleter osv osv.

 

Men som de flesta kritiker säger - de har ingen grenkompetens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen ingen sportnörd, men friidrott brukar vara helt OK att slötitta på, lite som skidor på TV whistling.gif

 

Huvudsaken är att man slipper reklamavbrott.

Jag trodde du skulle säga "huvudsaken man slipper motionera själv" :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är damernas fotboll är lottad. :yeahbaby:

 

 

 

 

post-64246-048677000 1335275347_thumb.jpg

Men damerna (till skillnad från herrarna i EM) måste väl gå vidare i detta gäng -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va trist. Trodde han var given. Verkar storma rejält om SOK den här gången. Vill inte Sverige ha ett brett startfält. Är väl det som är just charmen och det fina med OS att alla på olika nivåer är med och tävlar tillsammans, att nykomlingar kan vara med att lära, att ett land kan visa upp sina atleter osv osv.

 

Men som de flesta kritiker säger - de har ingen grenkompetens.

Han var däremot väldigt blek i friidrotts- EM. Han bröt ju loppet på 10.000 m. Jag är inte förvånad, han är inte i form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var däremot väldigt blek i friidrotts- EM. Han bröt ju loppet på 10.000 m. Jag är inte förvånad, han är inte i form.

Ajdå Musses lopp missade jag helt under EM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har de uttagna för möjligheter ?

 

Torneus: 8.17 (11:a i Europa) , han måste upp till 8.30 om det skall vara medaljchans

 

Emma: absolut 2 m (5 st har hoppat 2m eller högre i år)

 

Ebba: (samma som för Emma)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men damerna (till skillnad från herrarna i EM) måste väl gå vidare i detta gäng -_-

Ja, det kan bli en riktigt trevlig turnéring. t2711.gif

 

Han var däremot väldigt blek i friidrotts- EM. Han bröt ju loppet på 10.000 m. Jag är inte förvånad, han är inte i form.

Ja, det är lite synd att han varit lite blek och ojämn i slutet. Men eftersom vi i princip bara har Musse på långdistans tycker jag han är given. Vi bör ju ha med en representant i varje gren i a f ... om det finns tävlande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här lång har Michael Torneus konkurenter hoppat

post-154-045514100 1341519011_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...