Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS · London 2012


xeric

Rekommendera Poster

var det under Peking eller Seul som det var domarskandaler inom boxningen?

I Seoul -88 var det rena skandalen. Domarstrejk och bortdömda matcher med avstängda domare. Peking har jag inte hört något särskilt om, men kan ha missat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

I Seoul -88 var det rena skandalen. Domarstrejk och bortdömda matcher med avstängda domare. Peking har jag inte hört något särskilt om, men kan ha missat det.

ja 88 verkar stämma bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst ja , det är inte bara hundar i barnprogram som heter Lassi

Man kan även dricka Lassi.

 

I Seoul -88 var det rena skandalen. Domarstrejk och bortdömda matcher med avstängda domare. Peking har jag inte hört något särskilt om, men kan ha missat det.

Var det inte där som någon vägrade lämna ringen efter match?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Var det inte där som någon vägrade lämna ringen efter match?

Jo, en bedrövad sydkorean satt där i en timme. Det var då domarstrejken utbröt. Every South Korean Official was pissed off... Dåliga förlorare, någon? borstatanderna.gifDe tog igen det genom att döma bort en amerikan, IIRC (jag lär mig), som fick sin tävling därmed helt spolierad. Har aldrig sett en sådan förvånad vinnare (sydkorean givetvis) varken förr eller senare... Det var då domarna stängdes av efteråt, men resultat bestod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att bli final för Håkan Dahlby i Dubbeltrap idag :)

Tävlingen är inte avgjord än, det återstår att se hur många poäng som fattas för medaljplacering.

 

EDIT: 3 duvor från silver inför finalen slutar det på. (Resultat inte officiella än)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att bli final för Håkan Dahlby i Dubbeltrap idag :)

Tävlingen är inte avgjord än, det återstår att se hur många poäng som fattas för medaljplacering.

 

EDIT: 3 duvor från silver inför finalen slutar det på. (Resultat inte officiella än)

Givetvis håller vi tummarna för Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silver till Håkan Dahlby! :rockapa::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omskjutning just nu om bronset mellan en kuwaiter och en ryss. Brons till Ryssland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var hemskt vad Veronica Wagner säger "herre gud" hela tiden! Jag stör mej också en aning på båda kommentatorernas respektive röster och så kallade "kunnande". Rösterna kan de inte hjälpa för de är födda med dom, men kunnandet är lite åt Bo Hansson-hållet med en massa rabblande av statistik och siffror, spekulationer och tyckanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var hemskt vad Veronica Wagner säger "herre gud" hela tiden! Jag stör mej också en aning på båda kommentatorernas respektive röster och så kallade "kunnande". Rösterna kan de inte hjälpa för de är födda med dom, men kunnandet är lite åt Bo Hansson-hållet med en massa rabblande av statistik och siffror, spekulationer och tyckanden.

jo men det var ju det jag nämde förit att de på twitter tycker att hon är lite valpig av sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Sara och Tessan vidare :)

Nu är det friidrott med bla Moa Hjelmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny domarskandal i boxningen. En japan golvade en azer flera gånger men dömdes ändå som förlorare av domaren, en turkmen. Japanen överklagade och fick rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenoskorna blev utmanövrerade av fransyskorna i fotbollen. Schelin & co såg mest skärrade och konfysa ut varje gång de skulle anfalla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till medalj, obekant vilken valör. galetglad.gif Ur SvD:

 

 

"Svensk medalj i segling

Den svenska seglarduon Fredrik Lööf och Max Salminen har säkrat en medalj i starbåt. Valör avgörs på söndag då medaljseglingen avgörs. OS-medaljen är Sveriges tredje under spelen. Fredrik Lööf har tidigare två OS-brons i karriären."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lassi Karonen kom fyra i roddfinalen. Mycket bra gjort men synd att det inte blev medalj. Mahe Drysdale (NZL) vann, förstås. Vilket fenomen! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till medalj, obekant vilken valör. galetglad.gif Ur SvD:

 

 

"Svensk medalj i segling

Den svenska seglarduon Fredrik Lööf och Max Salminen har säkrat en medalj i starbåt. Valör avgörs på söndag då medaljseglingen avgörs. OS-medaljen är Sveriges tredje under spelen. Fredrik Lööf har tidigare två OS-brons i karriären."

Äntligen lite hopp efter dagens misslyckanden :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till medalj, obekant vilken valör. galetglad.gif Ur SvD:

 

 

"Svensk medalj i segling

Den svenska seglarduon Fredrik Lööf och Max Salminen har säkrat en medalj i starbåt. Valör avgörs på söndag då medaljseglingen avgörs. OS-medaljen är Sveriges tredje under spelen. Fredrik Lööf har tidigare två OS-brons i karriären."

Ja vad härligt nu väntar vi bara på

 

Ida Marie Mattsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lassi Karonen kom fyra i roddfinalen. Mycket bra gjort men synd att det inte blev medalj. Mahe Drysdale (NZL) vann, förstås. Vilket fenomen! :yeahbaby:

Moa hade ingen EM form idag tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...