Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS · London 2012


xeric

Rekommendera Poster

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

snart dags för bronsmatch i brottning

Ja ett Brons!!!

 

bronze-medal.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! :D Två stycken idag.

japp nu är vi uppe i 6 medaljer som spåddes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K1 Sofia Paldanius vann sitt heat och vidare till kvartsfinal

K2 500 Josefin Nordlöw, Karin Johansson vann sitt heat och vidare till kvartsfinal

 

Semifinaler:

 

12.35 Kanot damer K1 500 m

12.45 Kanot damer K2 500 m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K1 Sofia Paldanius vann sitt heat och vidare till kvartsfinal

K2 500 Josefin Nordlöw, Karin Johansson vann sitt heat och vidare till kvartsfinal

 

Semifinaler:

 

12.35 Kanot damer K1 500 m

12.45 Kanot damer K2 500 m

- - - - - - - -

K1 Sofia Paldanius vidare till final

K2 500 Josefin Nordlöw, Karin Johansson kom ine bland de 4 bästa och gick inte vidare till final

 

Nu väntar vi på Jimmy Lidberg i Brottning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väntar vi på Jimmy Lidberg i Brottning

Jimmy uppe i kvartsfinal nu

 

gick inte bra där

 

ryssen rörde sig för tidigt i partär och sverige hade inte tur i challange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy uppe i kvartsfinal nu

 

Och som vanligt var domarinsatsen ett skämt. Visst, ryssen VAR bättre men det ändrar ingenting, domarna dömer bort Lidberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som vanligt var domarinsatsen ett skämt. Visst, ryssen VAR bättre men det ändrar ingenting, domarna dömer bort Lidberg.

NÅN måste ju kunna agera, att man kan protestera och få rätt i högre instans. När man t o m har videogranskning så hela världen kan se hur det går till :devil: För andra OS:et i rad händer detta, vafan är det för folk som sitter där egentligen :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som vanligt var domarinsatsen ett skämt. Visst, ryssen VAR bättre men det ändrar ingenting, domarna dömer bort Lidberg.

NÅN måste ju kunna agera, att man kan protestera och få rätt i högre instans. När man t o m har videogranskning så hela världen kan se hur det går till :devil: För andra OS:et i rad händer detta, vafan är det för folk som sitter där egentligen :byrakrat:

Jag skrev tidigare att vi kunde vänta oss problem. Sverige är i konflikt med Fila. Vi får ingenting gratis. Men jag tycker ändå att domarna inte dömer bort svenskarna ifall de faktiskt är bättre. Bortdömningarna handlar om mer eller mindre subtila regelbrott, och då är det ont blod som gäller, vi får inget "vår väg". Lidberg blev dock inte snuvad på segern, så illa var det inte, inte ens enligt vad han själv sade om matchen i tv, sedan laddade han om och tog brons för övrigt. Bra gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasilien är i OS-final i fotboll. De har faktiskt aldrig vunnit OS! Kommer "förbannelsen" att hålla i sej mot Mexico?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev tidigare att vi kunde vänta oss problem. Sverige är i konflikt med Fila. Vi får ingenting gratis. Men jag tycker ändå att domarna inte dömer bort svenskarna ifall de faktiskt är bättre. Bortdömningarna handlar om mer eller mindre subtila regelbrott, och då är det ont blod som gäller, vi får inget "vår väg". Lidberg blev dock inte snuvad på segern, så illa var det inte, inte ens enligt vad han själv sade om matchen i tv, sedan laddade han om och tog brons för övrigt. Bra gjort!

Enligt vad de sa på TV idag så är det väll inte bara svenskar som blir utsatta för konstiga (felaktiga?) domslut? Jag tycker dagens OS-krönika beskrev det ganska bra... Först tar ingen poäng, och då får röd brottare poäng. Tar ingen poäng i andra perioden får blå brottare poäng. Tar ingen poäng i sista och avgörande period lottas matchen med bingo-bollar.

 

För mig är det ofattbart att en idrott i OS kan avgöras när båda motståndare misslyckas med att ta poäng hela matchen (jag anser inte att poäng i underläge i partärbrottningen är poäng, det verkar snarare vara ett sätt att se till att matcherna tar slut på given tid). Någon bättre lösning har jag inte, det borde de som kan brottning ta hand om.

 

Nåja, stort grattis till svenska brottare som tagit medal. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad de sa på TV idag så är det väll inte bara svenskar som blir utsatta för konstiga (felaktiga?) domslut? Jag tycker dagens OS-krönika beskrev det ganska bra... Först tar ingen poäng, och då får röd brottare poäng. Tar ingen poäng i andra perioden får blå brottare poäng. Tar ingen poäng i sista och avgörande period lottas matchen med bingo-bollar.

 

För mig är det ofattbart att en idrott i OS kan avgöras när båda motståndare misslyckas med att ta poäng hela matchen (jag anser inte att poäng i underläge i partärbrottningen är poäng, det verkar snarare vara ett sätt att se till att matcherna tar slut på given tid). Någon bättre lösning har jag inte, det borde de som kan brottning ta hand om.

 

Nåja, stort grattis till svenska brottare som tagit medal. :)

+1. Väl värd poäng treebeard. wink.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alhaji Jeng revs sig ut på ingångshöjden tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nervpirrande kvartsfinal i herrarnas handboll mellan Island och Ungern. Ungern vann till slut i förlängning med 34-33. Gastkramande!

post-17785-053855200 1344427676_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henna Johansson vidare till Kvartsfinal i brottning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där hon fick möta en omöjlig japanska och förlorade

vi får hoppas på ett återkval

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frankrike vidare i handbollen efter ytterligare en rysare, mot Spanien. 23-22 i allra sista sekunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu möts Frankrike och Spanien igen. Denna gång i basket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En personlig åsikt: basket är en oerhört tråkig lagsport. Jag begriper inte hur det kan vara så populärt. Handboll är heller inte särskilt kul, men lite mer fart och kamp är det ju onekligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En personlig åsikt: basket är en oerhört tråkig lagsport. Jag begriper inte hur det kan vara så populärt. Handboll är heller inte särskilt kul, men lite mer fart och kamp är det ju onekligen.

Jag är inte heller nån större älskare av korgboll men det är ändå ganska kul att se USA "leka". Ungefär som att se Brasilien när de är som bäst i fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...