Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trafiktråden


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

sevensleeper
1 minut sedan, Semmelman säger:

De där måste ju bli enkla mål för lastbilskapare t ex, bara preja in i en ficka å lasta av, inget mänskligt motstånd alls vilket ju gör många fler till potentiella kapare.

Hade jag själv kört lastbil så hade jag aldrig någonsin försvarat lasten. Man kan ju bli skjuten, knivhuggen eller vad som. De som kör värdetransportbilar försvarar ju heller inte det som de transporterar.

 

2 minuter sedan, Semmelman säger:

Undrar hur de tänker på såna hot?

Ja, det vore intressant att veta.  :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-02-09 på 00:30, Alix säger:

Jag hör hemma på historiens sophög. :D

Det där är helt enkelt inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, sevensleeper säger:

Hade jag själv kört lastbil så hade jag aldrig någonsin försvarat lasten. Man kan ju bli skjuten, knivhuggen eller vad som. De som kör värdetransportbilar försvarar ju heller inte det som de transporterar.

 

Ja, det vore intressant att veta.  :) 

Sker ju redan kapningar på parkeringsplatser men de som gör sånt respekterar fortfarande oftast människoliv så man försöker smyga bakom medans föraren sover å etc men med de där "dumma lastbilarna" är ju så enkla att stoppa och ingen människa finns som försvårar så det lämnar ju fältet öppet s a s. Man kanske löser det med att köra konvojer med - i usa beväpnade - vakter i nån bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En fördel iofs är ju att de kan bara stjäla lasten, iom att det inte finns nån förarhytt alla fall i framtida sådana kan man inte kapa hela lastbilen å köra dit man vill. Även bra ur terroristsynpunkt. Så medaljen kan ha en framsida oxå.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, Semmelman säger:

Sker ju redan kapningar på parkeringsplatser men de som gör sånt respekterar fortfarande oftast människoliv så man försöker smyga bakom medans föraren sover å etc men med de där "dumma lastbilarna" är ju så enkla att stoppa och ingen människa finns som försvårar så det lämnar ju fältet öppet s a s. Man kanske löser det med att köra konvojer med - i usa beväpnade - vakter i nån bil.

Ja, i USA kommer de säkert ha vakter. De gillar skjutvapen. <_<

 

1 timme sedan, Semmelman säger:

En fördel iofs är ju att de kan bara stjäla lasten, iom att det inte finns nån förarhytt alla fall i framtida sådana kan man inte kapa hela lastbilen å köra dit man vill. Även bra ur terroristsynpunkt. Så medaljen kan ha en framsida oxå.

Precis, då måste man ha en egen lastbil och haka på släpet. Eller ta det man vill ha och lasta in i en annan bil. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Vänta bara.

Är min vanligaste sysselsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, sevensleeper säger:

Nu finns det en Tesla som likbil.

Fast det är ju inte en bil, bara nåt som är likt en bil. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, sevensleeper säger:

Nu finns det en Tesla som likbil. 

Har den en likströmsmotor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 timmar sedan, modEric säger:

Fast det är ju inte en bil, bara nåt som är likt en bil. :rolleyes:

Jag är likgiltig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 timmar sedan, Alix säger:

Har den en likströmsmotor?

Dödskul. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
3 minuter sedan, modEric säger:

Det var bara en inflikning jag gjorde... :totaltgalen:

Ja, det är ganska likt mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
13 timmar sedan, sevensleeper säger:

Nu finns det en Tesla som likbil. 

 

 

 

Alla skämt om likström är tydligen upptagna, så jag får nöja mig med att fråga hur de har gjort med bilens självkörande funktioner. Vet bilen om att den är ca en halvmeter längre nu?

6 timmar sedan, Semmelman säger:

En fördel iofs är ju att de kan bara stjäla lasten, iom att det inte finns nån förarhytt alla fall i framtida sådana kan man inte kapa hela lastbilen å köra dit man vill. Även bra ur terroristsynpunkt. Så medaljen kan ha en framsida oxå.

Är säkerheten lika hög som hos vanliga Internet of things-things så är det nog lättare att stjäla den online.

Nu kommer någon

:sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:

att protestera...

 

SOU:

Vägen till självkörande fordon – introduktion

Del 1

http://www.regeringen.se/49381d/contentassets/0fc1ef6f51794961b20c0c9a965164f6/sou-2018_16_del1_webb.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Alla skämt om likström är tydligen upptagna, så jag får nöja mig med att fråga hur de har gjort med bilens självkörande funktioner. Vet bilen om att den är ca en halvmeter längre nu? ...

Bilen vet om att den är dölång nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Semmelman säger:

... Man kanske löser det med att köra konvojer med - i usa beväpnade - vakter i nån bil.

 

Fick svar redan ikväll, på fyran berättade de om en känd svensk lastbilstillverkares tester med konvojkörning där endast första bilen har en förare och de andra följer efter. I Sverige, och Finland alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
10 timmar sedan, Alix säger:

Bilen vet om att den är dölång nu.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Semmelman säger:

 

Fick svar redan ikväll, på fyran berättade de om en känd svensk lastbilstillverkares tester med konvojkörning där endast första bilen har en förare och de andra följer efter. I Sverige, och Finland alltså.

Funkade fantastiskt bra. Ända tills han la i backen..... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-03-07 på 07:55, sevensleeper säger:

Nu finns det en Tesla som likbil. 

 

 

 

Får en likbil ha en elektrisk stol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
34 minuter sedan, Axelman säger:

Får en likbil ha en elektrisk stol?

Om spänningen är lika med noll. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hawzhin kallades till tingsrätten – mobilsurfade i bilen | Nyheter | Expressen

2 till... Det är ju bra att jakten på rattsurfare intensifieras såhär inledningsvis, så man sätter en bra nivå som håller i sig vidare framåt. Dvs det blir mindre för polisen att göra när folk håller sig ifrån det. :yeahbaby:

 

1.500,- fick hon i böter. Känns väl lite långt? Jag tror det kommer att höjas en aning sen när riksåklagaren satt riktlinjen för strafföreläggandet. :ermm:

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...