Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Vi som har fått beställningsbekräftelse till mailen där det står: Leverans beräknas till: 2010-08-05 och inte fått nåt annat besked i typ av sms eller mail, vi borde väl kunna få kompensation eller liknande?

Ordet "beräknas" gör ju det till en uppskattning, tror inte du har någon större framgång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Vi som har fått beställningsbekräftelse till mailen där det står: Leverans beräknas till: 2010-08-05 och inte fått nåt annat besked i typ av sms eller mail, vi borde väl kunna få kompensation eller liknande?

 

Kompensation för att den inte levereras efter ett beräknat datum? Svar nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt ordernummer idag men om jag tittar på ordernumret så finns det ordernummer som är ~5000 nummer lägre som ännu inte levererats och så finns det andra mellan det lägsta och mitt som har levererats, känns som "Varusupport" på Telia skickar ut på måfå till de vars namn de gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://forum.macworld.se/topic/121485-leveransstatusar-paa-telia/page__view__findpost__p__1313734

 

Hopp, de var ju j*vligt surt, beställt samma dag men inte fått ordernummer (jag vet finns folk som beställde tidigare som inte fått dom heller) SKÄRPNING TELIA!

 

 

:armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 veckors leverans om du beställde iPhone 4 direkt vid midnatt

 

http://www.teknikvec...kt-vid-midnatt/

 

Ringde kundtjänst idag, (gjorde min beställning strax efter midnatt vid releasen) hon trodde hursomhelst att jag skulle få den i den leverans som va nu eftersom jag var snabb med att beställa, även fast jag har "Väntar på leverans." som leveransstatus. Om jag inte skulle få min i denna leverans så skulle det dröja ca 3-4 veckor innan nästa leverans, som dom fortfarande inte var säkra på när den skulle komma. Så ni andra som beställde direkt efter tolv på telia.se har chans att få den snart, annars kan det bli en lång väntan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det med Bumper kampanjen? Den pågick fram till 30 sept. men för oss som lagt en order redan, och TA I STORT OCH HÅRT TRÄD, och inte får den innan dess? (Ja vem vet, vulkaner, strejker, osv osv, Murphys lag ni vet). Gäller den fortfarande oss eftersom vi la beställningen i slutet av Juli / början av augusti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Hur blir det med Bumper kampanjen? Den pågick fram till 30 sept. men för oss som lagt en order redan, och TA I STORT OCH HÅRT TRÄD, och inte får den innan dess? (Ja vem vet, vulkaner, strejker, osv osv, Murphys lag ni vet). Gäller den fortfarande oss eftersom vi la beställningen i slutet av Juli / början av augusti?

 

 

Tror inte det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ju det är ruskigt dåligt isåfall, dom får ju anpassa tiden för kampanjen efter releaserna i respektive land kan man ju tycka, ahja.. blir inte värre än att man får köpa en själv, men gratis är gott :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde också Telias kundtj. idag. På frågan hur det kommer sig att beställningsdatumen inte hör ihop med det beställningsdatum jag fick på nätet och hur detta skulle påverka min telefon så svarade man att handläggningen startade igår av alla bokningar och att de sorterades i den ordningen man beställde. Så, då kanske jag inte ligger så illa till iaf :) Jag beställde ju en ca 11.00 den 30:e juli.

 

Har ni fått liknande svar?

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde kundtjänst för att veta hur min beställning ligger till. jag tog anteckningar under samtalet ;) Fick först dröja kvar för hon skulle kolla i något system, i 7 minuter. efter hon frågat mig om jag hade gjort beställningen hos dem =/ Sa då i butik.

Efter 7 min så sa dem att beställningen ligger inne och det ser bra ut. Jag ska få något sms inom någon eller några dagar. Hon kunde dock inte lova då hon sa att inte hennes grupp sköter det (som vi vet) - Sist sa hon att det är 3-4 veckors leveranstid, precis när hon lägger på fick jag frågan om det gällde min eller för de som beställer nu, i huvudet då. hann inte fråga.

 

Hon lovade iaf sms inom någon dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde 01,51 på release och har fortfarande inget annat än en beställningsbekräftelse.

 

Inga ordernummer att söka på som jag ser att det finns människor som beställde igår redan fått. Jag har skickat mail till telia via deras support-tjosan och börjat morra lite.

 

Funderar på att annulera ordern och ta tre istället. Jag har inte problem att vänta men mycket problem med att inte veta. Men nu när man hinner tänka så såg jag att tre hade 18 mån bindning och det gör ju att livscykeln känns mer rimlig. Fast telia har surfzoner jag vill åt och jag har inget emot dem sånär som på just besked. Faktum är att de bemött mig alldeles förträffligt senaste kontakten i ett annat ärende så jag är väl bara grinig. ;)

 

Jag fogar mig nog...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde ju säga att jag beställde min iPhone på måndag 2 augusti, 2/8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att läsa alla dessa kommentarer och efter att själv har pratat med Telia två gånger via kundtjänsten så känns det verkligen som att man får olika svar varje gång man ringer...

 

Beställde själv en 32GB 00:57 på fredagen. Då jag glömt mitt inlogg till Mina Sidor körde jag på att få avtalet hemskickat istället. För att försäkra mig om att jag inte sumpade min tidiga beställning genom att köra via pappersavtalet ringde jag telia i fredags och dubbelkollade. Tanten sa då att det var bättre att jag väntade på pappret än att riva upp avtalet och gå in i en butik på morgonen och beställa där eftersom jag då skulle förlora min plats i kön.

 

Mitt avtal dök faktiskt upp redan i måndags och det postades redan innan måndagens posttömning.

 

Men efter att inte ha hört något från Telia på några dagar så ringde jag dem idag och pratade med en snubbe som istället tvärt emot sade att det är först från och med att avtalet har kommit in som jag ställs i kö, dvs. först nu...

 

Jag blev då rejält sur på killen jag pratade med och nämnde att jag redan pratat med dem och försäkrat mig om motsatsen. Han hävdade att han inget kunde göra men lovade 300kr i samtalspott när jag väl fått telefonen.

 

Men jag tänker fan inte ge mig så lätt :) Ringer igen imorgon och lär säkert få ett helt annat bud... Skamligt Telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde 01,51 på release och har fortfarande inget annat än en beställningsbekräftelse.

 

Inga ordernummer att söka på som jag ser att det finns människor som beställde igår redan fått. Jag har skickat mail till telia via deras support-tjosan och börjat morra lite.

 

Funderar på att annulera ordern och ta tre istället. Jag har inte problem att vänta men mycket problem med att inte veta. Men nu när man hinner tänka så såg jag att tre hade 18 mån bindning och det gör ju att livscykeln känns mer rimlig. Fast telia har surfzoner jag vill åt och jag har inget emot dem sånär som på just besked. Faktum är att de bemött mig alldeles förträffligt senaste kontakten i ett annat ärende så jag är väl bara grinig. ;)

 

Jag fogar mig nog...

 

Varför kollar du inte på halebop? Dom är billigast och har 12 månaders bindningstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kollar du inte på halebop? Dom är billigast och har 12 månaders bindningstid.

 

Fast Telia har både 12, 18 och 24mån bindningstid i butik, men inte på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Telia har både 12, 18 och 24mån bindningstid i butik, men inte på nätet.

 

Detta kan jag bekräfta, Jag kunde välja massa olika saker i butiken, fick tom. gå bakom disken och kolla själv. (Jäkla skit system de kör!). tog 18 månaders. Vill nog inte berätta vilken prisgrupp jag tog då jag ångrar det lite ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har verkligen fuckat upp detta, jag var in i butik idag å frågade några saker om mitt abb. Ser klart och tydligt skyltar att iphone 4 e slut men ändå kommer det in en gubbe å får en iphone 4??? Tydligen lägger personalen undan telefoner till sina polare.....ruttet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har verkligen fuckat upp detta, jag var in i butik idag å frågade några saker om mitt abb. Ser klart och tydligt skyltar att iphone 4 e slut men ändå kommer det in en gubbe å får en iphone 4??? Tydligen lägger personalen undan telefoner till sina polare.....ruttet

 

jo så funkar det överallt.. jag fick erbjudande av en vän på phone house vid releasen men kände att jag inte skulle ha någon iphone 4.. dumt, nu får jag vänta troligtvis ca 6 veckor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte heller tackat nej till en telefon om jag haft en polare på telia men det är bara sättet som gör mig besviken, för dom som stått i regnet å köat och blivit utan. Då det senare kommer in någon som "bara" råkar passera butiken å får en telefon mitt framför alla som väntar. Dom kunde ju "fifflat" lite snyggare kanske??

 

Själv lär man ju få vänta ett par veckor, hur blir det för Bumpers dealen då? Om man inte får sin telefon innan den dealen skulle ta slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla er lyckliga som fått leverans av Telia på iPhone 4, posta gärna er leveranstid här;

 

https://forum.macworld.se/topic/121485-leveransstatusar-paa-telia/

 

Då kan alla vi som väntar få lite grepp om var i tiden man ligger med sin beställning. Än så länge har ingen som postat där fått sin telefon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde ju säga att jag beställde min iPhone på måndag 2 augusti, 2/8.

 

Hejja Telia säger jag bara ;) Jag beställde på samma dag som dig och till mig sa kundtjänst när jag ringde att det var 5-6 veckors lev-tid...

 

Visst är det härligt att Telia är konsekventa med informationen till sina kunder? :) Man ser ju upprepade exempel på det i den här tråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har verkligen fuckat upp detta, jag var in i butik idag å frågade några saker om mitt abb. Ser klart och tydligt skyltar att iphone 4 e slut men ändå kommer det in en gubbe å får en iphone 4??? Tydligen lägger personalen undan telefoner till sina polare.....ruttet

 

Kan det vara att han är en av de första som beställt. De levererar ju ut de beställda/köade via butikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kollar du inte på halebop? Dom är billigast och har 12 månaders bindningstid.

 

 

Bor mycket på hotell så surfzonerna är också intressanta för mig. Har dessutom valt telia komplett och gissar att jag kommer billigt undan, ty mina samtals och framförallt sms-kostnader har eskalerat på sistone.

 

/J

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...