Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

vad jag förstått det som så vet inte Telia när de får in telefoner... det var någon som hade pratat med en lite högre uppsatt nisse o han hade sagt att de alls inte skulle få in leveranser varje vecka... även fast vissa på supporten bedyrar detta faktum... samt att de på iPhonebloggen har sagt det några gånger... så man är ju lite tvivelaktig... :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Gissar att du beställt en 16 gb?

 

Yep, that's right.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Fick precis SMS av Telia att jag kommer med i Nästa leverans

 

32GB, beställt 00.40 lanseringsnatten via telia.se signade via minasidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis SMS av Telia att jag kommer med i Nästa leverans

 

32GB, beställt 00.40 lanseringsnatten via telia.se signade via minasidor...

 

Samma här, "Nästa leverans", 32GB, beställd 00.03 lanseringsnatten via telia.se signade via minasidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Samma här, "Nästa leverans", 32GB, beställd 00.03 lanseringsnatten via telia.se signade via minasidor...

 

Frågan är bara NÄR nästa inleverans är av 32GB modellen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32gb runt 17 på releasen och är också med nästa leverans..

 

Kl 17 på fredagseftermiddag??

 

Shit, då borde de som beställt fram tills dess också vara på "nästa leverans"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl 17 på fredagseftermiddag??

 

Shit, då borde de som beställt fram tills dess också vara på "nästa leverans"

 

Ja, tyckte det kändes konstigt att komma med samma leverans som dom som beställde på natten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyckte det kändes konstigt att komma med samma leverans som dom som beställde på natten

 

Tack Telia! Känns väldigt vettigt att man köade utanför butiken när den öppnade 10.00. "Kösystemet" är ett försök till att lugna massorna om att de som köat tidigt också skulle få sin telefon tidigt men nu är det uppenbart att det bara är en rökridå och att Telia inte har nån jäkla aning alls vilken ordning folk beställt sina telefoner i. De måste vara det mest teknologiskt handikappade storföretaget i Sverige när man tänker på manuell hantering av order, inget lagersystem som kan hantera tillgång och efterfrågan. Hela röran är ett skämt och företag i Telias storlek som hanterar situationer och kunder på detta sätt bör tvingas i konkurs av staten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl 17 på fredagseftermiddag??

 

Shit, då borde de som beställt fram tills dess också vara på "nästa leverans"

 

 

jag beställde en 32gb på sms erbjudandet den 27/7 c:a 1600 och jag har oxå nästa leverans.

lite surt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Telia! Känns väldigt vettigt att man köade utanför butiken när den öppnade 10.00. "Kösystemet" är ett försök till att lugna massorna om att de som köat tidigt också skulle få sin telefon tidigt men nu är det uppenbart att det bara är en rökridå och att Telia inte har nån jäkla aning alls vilken ordning folk beställt sina telefoner i. De måste vara det mest teknologiskt handikappade storföretaget i Sverige när man tänker på manuell hantering av order, inget lagersystem som kan hantera tillgång och efterfrågan. Hela röran är ett skämt och företag i Telias storlek som hanterar situationer och kunder på detta sätt bör tvingas i konkurs av staten.

 

Så du tycker att de ska sitta med extremt stor överkapacitet när det gäller datorkraft 360 dagar om året istället? huh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 16gig med telia vänner och mobilsurf. Hade innan iMidi, beställde ca 00.01 på natten mot fredagen den 30:e (kan ha varit 00.10 också) men i alla fall, så har jag bara fått en beställnings bekräftelse via email. Gick till min telia butik å frågade vad som pågick i torsdags å då sa killen i butiken att mitt kontrakt skickats precis. Borde fått det igår men det har inte kommit ännu.

 

Då undrar jag, blir man satt i kö först när dom fått kontraktet eller gäller mitt beställningsdatum och klockslag?

 

Hur blir det då med bumpers, eftersom det gäller till september och om jag då får min telefon senare blir jag utan gratis bumper? eller gäller datumet då man beställde telefonen?

 

Irriterad

 

"en av Telias bästa Kunder"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde förra lördagen, alltså en vecka sedan idag. Fick porteringsavtal osv. på måndagen och skickade tillbaka samma dag. Idag ringde jag för att kolla och porteringen hade nekats pga att jag hade ett oregistrerat kontantkort så jag registrerade det hos tele2 och ringde sedan Telia igen och fixade porteringen. Ringde upp nu precis ca 3 timmar senare för att se vad som hänt, den något till åren komna kvinnan sade att 16e augusti sker porteringen och då levereras även min iPhone 4 16gb.

Det där med att porteringen sker 16e tror jag med största säkerthet på, att de levererar telefonen då har jag dock väldigt svårt att tro på.. Men jag har samtalet inspelat där hon säger "ja, den 16e augusti kommer porteringen att ske och då skickar vi även din iPhone". Jag räknar kallt med 5-6 veckor snarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst man kanske är lite bitter men jag vill ha min telefon, sedan tycker jag telia har fumlat med detta lite väl mycket. Det vore ju kul om man fick veta vart jag hamnat i kö? Jag var förmodligen en av de första som beställde via telia.se natten mot fredagen 30.e, jag kom fram på första försöket och allt gick jätte smidigt förutom att jag inte kunde logga in via Mina Sidor (har för övrigt aldrig funkat, men funkar på min iphone).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst man kanske är lite bitter men jag vill ha min telefon, sedan tycker jag telia har fumlat med detta lite väl mycket. Det vore ju kul om man fick veta vart jag hamnat i kö? Jag var förmodligen en av de första som beställde via telia.se natten mot fredagen 30.e, jag kom fram på första försöket och allt gick jätte smidigt förutom att jag inte kunde logga in via Mina Sidor (har för övrigt aldrig funkat, men funkar på min iphone).

 

Mina sidor har jag aldrig fått att spela ihop med safari, när jag kör chrome så kommer jag in. Det sinkade min beställning med i alla fall tio minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker att de ska sitta med extremt stor överkapacitet när det gäller datorkraft 360 dagar om året istället? huh.gif

 

Nummer ett, vad tusan har datorkraft att göra med det jag sa?

 

De ska ha ett helintegrerat affärssystem som inte kräver manuell hantering i varenda steg. Du tycker alltså det är vettigt att folk manuellt lägger in order från ett system till ett annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nummer ett, vad tusan har datorkraft att göra med det jag sa?

 

De ska ha ett helintegrerat affärssystem som inte kräver manuell hantering i varenda steg. Du tycker alltså det är vettigt att folk manuellt lägger in order från ett system till ett annat?

 

Jaha ok, jag missuppfattade.

 

När det handlar om avtal och sådant kanske det måste göras manuellt, vad vet jag. Däremot vet jag att ett affärssystemsbyte till något storskaligt (SAP?) kostar multum, och såvitt jag vet är inte stat och myndighet så glada i att investera i sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina sidor har jag aldrig fått att spela ihop med safari, när jag kör chrome så kommer jag in. Det sinkade min beställning med i alla fall tio minuter.

 

Jag kör mac så klart med safari, kan vara det felet men sedan provade jag på min gamla HP med IE och det funkade inte där heller. Märkligt att mobile safari funkade??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ok, jag missuppfattade.

 

När det handlar om avtal och sådant kanske det måste göras manuellt, vad vet jag. Däremot vet jag att ett affärssystemsbyte till något storskaligt (SAP?) kostar multum, och såvitt jag vet är inte stat och myndighet så glada i att investera i sådant.

 

Om vi bortser från den något tveksamma, påstådda statliga inblandingen så är det ju fritt fram för dom att köra på med sina nuvarande, halvmanuella system. Men då ska de ju inte låtsas presentera lagersaldo och dylikt i sin "webbutik" och skicka ut bekräftelser med leveransdatum tagna ur luften. Om de varit ärliga och hade sagt rakt ut att "Nu lanserar vi iPhone 4 på telia.se. Det är för dyrt att integrera systemen, så vi vet inte hur många vi har på lager, vi har tagit upp en massa beställningar på förhand men vet inte hur många. Skynda er att lägga en beställning, så kommer vi manuellt att gå igenom alla beställningar från alla olika kanaler, och om en vecka eller så får ni veta var ni står i kön, men vi kommer inte heller då kunna meddela när ni får er telefon." så hade jag inte klagat. Men jag hade nog kanske inte heller valt telia.se. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ok, jag missuppfattade.

 

När det handlar om avtal och sådant kanske det måste göras manuellt, vad vet jag. Däremot vet jag att ett affärssystemsbyte till något storskaligt (SAP?) kostar multum, och såvitt jag vet är inte stat och myndighet så glada i att investera i sådant.

 

Bara TeliaSonera Sverige AB omsätter 30 miljarder om året, hela koncernen ligger på tre gånger det så ett par hundra miljoner för att fixa ett vettigt affärssystem är ingenting då kostnaden skrivs av på ett antal år. Sen har staten inget att säga till i frågan, Telia är inte en myndighet utan ett bolag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonerna kommer väll förr eller senare grabbar och tjejer, ta det lugnt bara. Kommer telia skicka ut telefoner till butikerna nu när det finns på lager? Ska man avboka sin telefon och gå på butik å kolla om man får tag i en lur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonerna kommer väll förr eller senare grabbar och tjejer, ta det lugnt bara. Kommer telia skicka ut telefoner till butikerna nu när det finns på lager? Ska man avboka sin telefon och gå på butik å kolla om man får tag i en lur?

 

Ja det är frågan.. förra året (14 aug.) köpte jag en 3Gs i butik och avbeställde den jag bokat tidigare, hur det är i år vet endast Gud, Apple och eventuellt Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonerna kommer väll förr eller senare grabbar och tjejer, ta det lugnt bara. Kommer telia skicka ut telefoner till butikerna nu när det finns på lager? Ska man avboka sin telefon och gå på butik å kolla om man får tag i en lur?

 

Det lär nog dröja in i oktober/sent september före Teliabutikerna har några iPhone4 som inte är uppbokade av kön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls säkert att Telia skickar ut ordernumren, som det verkar. Jag började bli lite orolig att min order hade trillat bakåt i kön, och ringde därför Telia. Faktiskt inte alls lång kö denna söndag (plats 12).

 

Efter ca fem minuters väntan fick jag prata med en trevlig snubbe, som dessutom verkade ha hyfsad koll. Viktigast av allt: han var noga med att påpeka sådant han inte hade koll på.

 

Det är en leverans på väg in, och min telefon är inte "alltför långt borta" (vagt och bra).

 

Jag fick mitt ordernummer ("Nästa leverans"). Då jag såg att statusen ändrats under förra veckan antar jag att den leverans som kom till Telia i fredags flyttade fram min. På statusen står det att den beräknas skickas inom 5-7 dagar.

 

Kanske, kanske, hinner jag få den under kommande vecka. Killen jag pratade med sade dock inte något om den saken, och han kunde inte heller säga något om hur många som är före i kön.

 

En intressant grej: jag slog in lite random ordernummer som är lägre än mitt, och det visade sig att vissa inte existerar. Alltså behöver inte ett lägre nummer betyda att man står längre fram i kön. Förvirrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...