Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Beställde 32 gb på releasenatten och fick bekräftelsemail 00.55. Fick avtal hemskickat 2 augusti, som skickades in samma dag. Idag ringde jag och hörde mig för. Fick besked att min iPhone var "under planering", vilket enl Telia skulle innebära att den skulle skickas ut nu. Tror det när jag ser det...! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Jag har beställt via tre men kollar i denna tråden lite då och då. Jag trodde tre hade fuckat upp värst men Telia kanske utmanar om segern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag själv har inte beställt från telenor, men läser man i den tråden känns det som att alla har varit nöjda med leveranstiden. Kanske dock beror på att dom fått in minst beställningar av alla operatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det inte varit för att telia funkar bäst i norrland så hade jag bytt operatör. Kanske vi borde sätta igång en Kupp mot telia och säga upp alla abb å byta till telenor, tre eller tele2? Undra vad telia skulle säga om alla iphone kunder plötsligt gjorde så??? Vore kul....

 

Jag väntar fortfarande på mitt kontrakt jag ska skriva under, det står ju klart och tydligt att telefonen inte skickas förrän jag skickat tillbaka kontraktet påskrivet. Jag ligger säkert sist i kö, fast jag va bland de första som beställde på natten......Förväntar mig dörr leverans av min telefon.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att beställt på nätet releasedagen (iphone 4 16gb) fick jag brev häromdan att det inte gick att beställa med erbjudandet som fanns där ihop med mitt gamla abonnemang gick in idag hos telia och beställde en utan abonnemang vad tror jag fick för leverans datum ..........?

 

så här står det i bekräftelsen :Leverans beräknas till: Varan kommer att skickas så snart den åter finns i lager.

hmmm bara att vänta har i alla fall fått hem ett fodral till telefonen vad man nu ska med den till på ett tag...

Ett tips till alla som letar efter fodral men är slut efter lite letande hitta jag några på webbhallen finns några kvar (marware)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har någon koll på hur det ser ut med leveranser till återförsäljare av iPhone 4? Tänker väl i första hand på mediamarkt, elgiganten etc. Får dom också in leveranser? Är det någon som faktiskt fått tag på en iPhone hos någon av dom butikerna? Eller går alla telefoner som kommer till Sverige direkt till operatörerna och deras egna försäljning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått mitt ordernummer via kundtjänst som många andra och har inte fått varken sms eller mail. Enligt kundtjänst idag var den (16gb) med i den leverans som kom i fredags och jag skulle få den på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog ta och ringa kundtjänst igen, rätt många som verkar få sina ordernummer den vägen, och inte den vägen Telia sa från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär ja, ringde precis Telia och fick prata med en trevlig kille. Fick både mitt och min frus ordernummer direkt. Dessa har inte skickats ut varken via mail eller sms.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte editera föregående post. Ordernumrena jag fick från Telia går inte att spåra, säger att numret inte finns... :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte editera föregående post. Ordernumrena jag fick från Telia går inte att spåra, säger att numret inte finns... :irriteradtjej:

 

Hej!

 

När din beställning är gjord hamnar den i ett kösystem som uppdaterar dig via sms eller e-post med information om aktuell leveransstatus. Första sms:et innehåller ett ordernummer som gör att du själv, ett dygn senare kan kontrollera leveransstatus på http:/­/­www.­telia.­se/­leverans. Observera att ordernumret inte är sökbart förrän du fått det via sms.

 

http://www.teliaipho.../#comment-17370

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte editera föregående post. Ordernumrena jag fick från Telia går inte att spåra, säger att numret inte finns... :irriteradtjej:

 

Fick också mitt nummer igår av kundtjänst på eftermiddagen. Jag hade tur att varusupporten lagt min order tidigare samma dag. Kan inte heller spåra min order men vad jag läst tidigare är ju att det tar någon dag eller så innan man kan följa ordern efter den är lagd av varusupport...

 

Fick faktiskt också ordernumret av Suzanne på bloggen igår kväll, det var ju bussigt att hon personligen hjälpte till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias varusupport är nog den sämsta inom branschen, och då menar jag absolut inte enbart pga. iPhone 4-leveranserna.

 

I våras skaffade jag mobil bredband till vårt företag och det tog hela fem veckor från det att jag lade ordern till det Posten kom med paketet.

 

Saken var den att produkterna fanns på lager men att varusupporten låg "efter" som man sade.

 

Elaka rykten säger att Telias varusupport är outsourcad till bl.a. Samhall och att man är kraftigt underbemannad. Ska se om jag kan hitta källan på det, om det nu var en källa eller bara ett påstående jag läst någonstans :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också mitt nummer igår av kundtjänst på eftermiddagen. Jag hade tur att varusupporten lagt min order tidigare samma dag. Kan inte heller spåra min order men vad jag läst tidigare är ju att det tar någon dag eller så innan man kan följa ordern efter den är lagd av varusupport...

 

Fick faktiskt också ordernumret av Suzanne på bloggen igår kväll, det var ju bussigt att hon personligen hjälpte till...

 

jag beställde en 16 gb 2010-08-02

och fick ringa till telia igår och frågade varför jag inte fått nå ordernummer

han sa att han skulle kolla det och skicka ett sms till mig med det

jag fick sms efter 20 minuter 7001001696** men det går inte söka på det

än,

ja det var snällt av suzanne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där suzanne verkar ju va den enda vettiga personen på telia, det verkar ju som att hon försöker hjälpa till i alla fall.

 

Fattar inte hur telia kan behålla vissa som jag pratat med, vilka nötter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min iPhone med företagsabonnemang den 30/7 under dagen och fick det vanliga beskedet att lev. inom 8 dagar.

Läste sedan om att nytt ordernr skulle skickas ut med SMS, jag ringde därför till Telias kundtjänst onsdag den 4/8 och frågade varför jag fortfarande inte fått det och fick beskedet att de låg efter men att det bör komma vilken dag som helst nu.

Jag frågade dessutom om man var tvungen att skriva under ett nytt avtal men eftersom det gällde en förlängning så skulle det inte behövas och jag kunde räkna med en leveranstid på 2-2,5 veckor.

Jag lät mig nöja mig med det tills idag då jag fortfarande inte fått något nytt ordernr.

 

Pratade då med en stackars tjej hos Telia som meddelade att avtal skickats ut till företaget för påskrift, och leveranstiden skulle räknas efter de erhållit påskrivet underlag, vilket nu låg på 6 veckor.

Blev naturligtvis mindre glad och förklarade hur bedrövligt skött av Telia det är.

Fick kompensation på 3 fria månader samt en notering om att fel gjorts med min beställning så att leverans skulle påskyndas, och avtal slöts muntligt över telefonen för att påskynda det hela lite.

 

Med posten idag kom mitt avtal för påskrift (1,5 vecka efter beställning) samtidigt kom min kollegas som gjorde sin beställning i torsdags 5/8.

 

Så less på Telia, deras varierande kunskapsnivå på supporten och deras hantering av kunder (både privat och företag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har någon koll på hur det ser ut med leveranser till återförsäljare av iPhone 4? Tänker väl i första hand på mediamarkt, elgiganten etc. Får dom också in leveranser? Är det någon som faktiskt fått tag på en iPhone hos någon av dom butikerna? Eller går alla telefoner som kommer till Sverige direkt till operatörerna och deras egna försäljning?

 

 

Det skulle jag vilja veta också. Har satt upp mig på kö hos den lokala återförsäljaren, men dom har ingen aning om när de kan tänkas få in iPhones :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som har fått ordernummer utav kundtjänst kontaktade kundtjänsten varusupport? eller såg dem själva i sin data? vill veta om jag fick riktigt svar ifrån kundtjänst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle jag vilja veta också. Har satt upp mig på kö hos den lokala återförsäljaren, men dom har ingen aning om när de kan tänkas få in iPhones :(.

 

Jag var inne på MediaMarkt idag så jag passade på att fråga mobilkillen som jobbade där. Han sa bara "nej" och såg uppgiven ut på min fråga om han visste något överhuvudtaget om när dom får in telefoner. Dom hade aldrig fått in några på premiärdagen heller. På premiärdagen sa samma kille till mig dock att dom hade beställt 800st. Men dom kanske får in dom lagom till juldagsrean :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna slippa tre månaders betalning och få en senare levererad iphone 4!

 

 

Precis, spelar ju stor roll att Telia sänker månadsavgiften till 29 spänn i månaden resten av året när man ändå inte får telefonen innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som har fått ordernummer utav kundtjänst kontaktade kundtjänsten varusupport? eller såg dem själva i sin data? vill veta om jag fick riktigt svar ifrån kundtjänst!

Jag pratade med kundtjänst idag och de kunde inte se ordernummer i sina system. Och varusupporten hade stängt för samtal på eftermiddagen, för att jobba ikapp alla ordrar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades få tag i mitt ordernummer idag efter samtal till kundtjänst... äntligen. Har ju bara haft en bekräftelse på själva beställning tidigare.

 

Men det står att ordern är lagd den 4:e augusti. Status är väntar på leverans.

 

Jag gjorde beställningen 01,51 på natten till release och det gäller en 32GB. Börjar ana ugglor i mossen helt enkelt. Blir till att ringa återigen imorgon fast man har fullt upp o jobbar och inte har tid, men idag fick jag bli uppringd istället för att stå i kö och det var bra.

 

Så imorgonbitti då ska jag ringa igen. =) Ty jag har skriftligt på att jag inte lade ordern 4:e aug.

 

/jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Upptäckte detta precis på teliaiphoneblog...

 

Uppdatering: 2010-08-10 kl 0.40

 

Ny leverans inkom i fredags och man har påbörjat utskick till de kunder som har fått ny status – Nästa leverans.

 

Kunder som har beställt innan den den 1 aug som fortfarande inte har fått ett ordernummer hänvisar vi till kundtjänst för hjälp.

 

http://www.teliaiphoneblog.se/2010/08/03/lite-info-ang-orderstatus/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...