Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

christian.hjalmarsson

Min fru beställde och signerade via webben natten till fredag. Kl 00.06 kom bekräftelse mejl, med beräknad leveransdag 5/8. Idag fick vi efter påringning ordernumret. När jag kollar står det på webben att telefonen beställd 3/8!!!!

Var 17 hände mellan 30/7, kl 00.06 och tisdagen den 3/8?????

 

Jag beställde via 90200 i lördags kring kl 15 och får väl vänta ngn månad på mitt ordernummer  :-(

 

 

I dag var jag i Tele2-butiken i Kista, de hade/har iPhones i lager!

 

 

Jag tror beställningsdatumet är när ordermotagningen får bulkdatan till sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Nu är min framme. Jag önskar er alla lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min framme. Jag önskar er alla lycka till :)

 

Strö salt i såren bara ;)

Närå, skämt åsido, grattis! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min framme. Jag önskar er alla lycka till :)

 

Då vill vi andra gärna veta;

 

När du beställde?

Hur du bestallde?

Vad du beställde; 16 eller 32?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en svart iPhone 4 16Gb den 29/7 via sms erbjudandet. Tidpunkt på dagen? Typ 9 på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en svart iPhone 4 16Gb den 29/7 via sms erbjudandet. Tidpunkt på dagen? Typ 9 på morgonen.

 

 

Med andra ord HAR Telia begått en del misstag då jag(beställde den 28/7 vid 16.00 tiden...) och andra som beställt via sms-erbjudandet innan dess fortfarande väntar på våra telefoner!

Väldigt dåligt skött av Telia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det roligaste är att enligt Telia gjorde jag beställningen 2/8. Vet ej hur dom fått ihop det riktigt :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det roligaste är att enligt Telia gjorde jag beställningen 2/8. Vet ej hur dom fått ihop det riktigt :/

 

Står samma för mig. tror det är så för nästan alla som beställde via sms-erbjudandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen fler än jag som inte ens såg möjligheten att identifiera sig via Mina Sidor. Det är väl bara att vänta på ett papper i brevlådan att skriva under och skicka in. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord HAR Telia begått en del misstag då jag(beställde den 28/7 vid 16.00 tiden...) och andra som beställt via sms-erbjudandet innan dess fortfarande väntar på våra telefoner!

Väldigt dåligt skött av Telia!

Det kan ju vara så att alla som beställt via SMS-erbjudandet får sina telefoner i första svängen, dock kan det ju skilja någon dag på leveranserna.

 

Jag som beställde på telia.se strax innan lunch på fredag har iaf inte ens fått ett sms eller något abonnemang uppdaterat på "mina sidor"... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara så att alla som beställt via SMS-erbjudandet får sina telefoner i första svängen, dock kan det ju skilja någon dag på leveranserna.

 

Jag som beställde på telia.se strax innan lunch på fredag har iaf inte ens fått ett sms eller något abonnemang uppdaterat på "mina sidor"... :armskeptisk:

 

 

Min status är dock "väntar på leverans". VI har ju fått en del olika besked om vad det betyder från telia. Allt från den är på väg till dig nu till att

Telia väntar på fler telefoner från Apple(senaste beskedet enligt suzanne på teliaiphoneblog.se).

Mitt senaste besked från kundtjänst(ringde imorse) var att min telefon skulle komma i slutet på denna veckan/början på nästa vecka. Känns därför inte helt kul när folk som beställde senare redan har sina lurar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne i Telia-butiken i Örebro (city) i måndags tillsammans med tjejen och beställde nya iPhone och jag beställde nytt abonnemang. Har varken fått orderbekräftelse eller nytt abonnemang (och tur är väl det då jag inte har någon lust att betala för abonnemanget då jag inte fått telefonen borstatanderna.gif)

 

Har dock ingen brådska att få telefonen och jag räknar kallt och allvarligt med att få den september-oktober någon gång... fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde den 30/7 kl 08.44 och har inte ens fått något sms ännu. unsure.gif

 

Edit:

 

Aaah, det kommer nog imorgon då. Hade fått mail från Telia, men det låg i skräpposten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag har kunnat luska ut så är 700100163167 den senaste ordern som skickats. OM de nu tar det i en NÅGORLUNDA kronologisk ordning borde det vara mindre än 200 kvar till min order.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag har kunnat luska ut så är 700100163167 den senaste ordern som skickats. OM de nu tar det i en NÅGORLUNDA kronologisk ordning borde det vara mindre än 200 kvar till min order.

 

 

Drygt 1500 till min då. Fan vad positivt. detvarintejag.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt 1500 till min då. Fan vad positivt. detvarintejag.gif

 

 

nu är jag ju inte helt hundra på hur deras system fungerar men det verkar logiskt att ordernummerna ska öka och jag har inte hittat något som är lägre än 163167 som inte har blivit leverad(16gb telefoner. inte hundra på 32gb...).

 

sen är ju frågan när nästa leverans kommer in hos Telia och om det är det min order hänger på eller om de helt enkelt inte hunnit packa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var samma för mig när jag skaffade 3GS. 4 veckors väntan. Så jag vet vad ni går igenom. Mina sympatier går till er :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade massa 32gb vid 7001001620XX som inte var levererade så det verkar vara längre leveranstid på 32gb!

 

 

förjävligt att man ska behöva leta sig fram på det här viset istället för att få ett datum av deras kundtjänst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min bekräftelse igår att jag står i kö på en 16 gb, men jag beställde en 32 gb...hmmm??

Frågade på en teliabutik i Malmö men dom visste inget.

Jag vill ha 32 gb, kan man ändra beställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min bekräftelse igår att jag står i kö på en 16 gb, men jag beställde en 32 gb...hmmm??

Frågade på en teliabutik i Malmö men dom visste inget.

Jag vill ha 32 gb, kan man ändra beställning?

 

Ring kundtjänst å fråga vad som hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Telias blog.

 

Erik Skriver:

AUGUSTI 4TH, 2010, 15:00

Sökte på påhittade ordernr. Utgick från det som Mikael skrev ovan: ”700100161942″

 

Nummer 700100163100 var intressant.

 

Dina ordrar

 

Din order 700100163100, iPhone 4 Black 16GB, beställdes 2010-08-02.

Status – Avslutad – Paketet är skickat.

Statushistorik:

2010-08-03 – Avslutad – Paketet är skickat

 

Beställt i måndags och skickad i tisdags. WTF!

 

Jag beställde en 16GB i lördags och har inte ens fått ordernr.

 

Testade köra samma nummerserie, fast gick upp stegvis till avslutande 67.

Många av dessa, som var beställda 2008-08- 02, hade "Avslutad – Paketet är skickat". :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Telias blog.

 

 

 

Testade köra samma nummerserie, fast gick upp stegvis till avslutande 67.

Många av dessa, som var beställda 2008-08- 02, hade "paket är skickat". :detvarintejag:

 

jag gjorde min beställning (via sms-erbjudandet) den 27/7 och det står att den är gjord 02/8 om jag kollar på leveranssidan så de där datumen kan man inte lita på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde min beställning (via sms-erbjudandet) den 27/7 och det står att den är gjord 02/8 om jag kollar på leveranssidan så de där datumen kan man inte lita på!

Märkligt. Då hade du alltså 5 dagars eftersläpning in i telias ordersystem?

Vissa står ju listade som exempelvis 2010-07-30 och väntar fortfarande,

se exempelvis (med 2100 nr) föregående: 700100162000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...