Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Jag ringde precis Telia, det där numret jag har fått POE373..... är ett felaktigt nummer och går inte att spåra varken på Posten eller via Telias hemsida. Hon jag pratade med kunde inte ta fram några uppgifter heller då de som satt på uppgifter om kollinummer går hem kl 16 på dagarna. Hon sa att jag troligtvis får min telefon tors eller fre. Kändes så där bra att höra det. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Både jag och fruga beställde varsin iPhone 4 igår från telia.

 

Men ingen av oss har fått nån ordernummer så man kan spåra vad som händer. Beställde iofs i söndags, kanske är högtryck hos dom nu o mkt att göra.

 

Men ska bli gött med en ny iPhone, har min gamla hederliga 3G =) fungerat skit bra tills IDAG, går ej att öppna några apps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

crazyivan:

 

Jag beställde också i söndags och tjejen som tog emot min order på telefonen sa att jag skulle räkna med 3-4 veckors leveranstid.

 

Har heller inte fått något ordernummer ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kvinna på kundtjänst sa 3-4 veckor. En kille trodde att jag skulle ha den på fredag, och kvinnan jag snackade med ikväll (ville ha ordernummer så jag kunde följa då inget dimpt ner i mail eller som sms) var 100% säker på att jag kom med första iPhoneleveransen då hon kunde se att telefonen var kontrollerad, packad och skickad till Posten. Dock hade Posten inte gjort om det till kollinummer ännu, så jag får nog snällt vänta.

 

Känns bra. Finns inget som slår luften ur en såsom "Du får nog vänta minst 3-4 veckor".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här läste jag precis på Telias blog "Det har dykt upp lite frågor om vad ens status betyder. Här kommer en lite förklaring.

  • Väntar på leverans – Man är placerad i kö och beställningen är mottagen och orderlagd
  • Nästa leverans – Man är placerad att komma med vid nästa inleverans ifrån Apple
  • Avslutad/levererad – Allt är skickat från Telia och man kan följa sin order via posten då man fått med ett kollinumner"
  • Jag tror själv telia är inne på fredagens betsällningar men jag själv har inte fått sms än, beställde 00:40 fredag Vi väntar på Onsdag med spänning ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt paket har varit i Jönköping över 24 timmar nu (Dvs posten har inte uppdaterat försändelsen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här läste jag precis på Telias blog "Det har dykt upp lite frågor om vad ens status betyder. Här kommer en lite förklaring.

  • Väntar på leverans – Man är placerad i kö och beställningen är mottagen och orderlagd
  • Nästa leverans – Man är placerad att komma med vid nästa inleverans ifrån Apple
  • Avslutad/levererad – Allt är skickat från Telia och man kan följa sin order via posten då man fått med ett kollinumner"
  • Jag tror själv telia är inne på fredagens betsällningar men jag själv har inte fått sms än, beställde 00:40 fredag Vi väntar på Onsdag med spänning ;)

 

 

Var ser du dessa statusar? Jag kan inte hitta något sådant under "Mina sidor" i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ser du dessa statusar? Jag kan inte hitta något sådant under "Mina sidor" i alla fall...

 

 

Bra fråga, kan heller inte hitta nånting om status läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara att inse för alla som beställde från Telia att det hela har blivit ett stort lotteri.

 

Frun beställde sin inom en timme efter SMS-erbjudandet kom, i helgen uppdaterades abonnemanget och bindningstiden och igår kom med posten bekräftelse på abonnemangsförändringarna samt mikrosim-kortet.

 

Jag har fortfarande inte fått ett order-sms utan jag ringde och kollade med Telia, när jag fick ordernumret så visar det sig att order står som "Väntar på leverans".

 

Ganska intressant att det inte står "Nästa leverans".

 

Intressant är också att beställningen gjordes "2010-07-30", vilket inte heller stämmer.

 

Tur att det bara är en telefon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ser du dessa statusar? Jag kan inte hitta något sådant under "Mina sidor" i alla fall...

 

 

Bra fråga, kan heller inte hitta nånting om status läge.

På teliaiphoneblog.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan trösta sig med att det är lika med alla operatörer. Jag har tre och det jag läser här är exakt samma problem så de har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser många som skrivit att deras abbonemangsform redan ändrats, och även bindningstiden. Är detta rimligt? Om vi nu ska få vänta 5-6 veckor innan vi har luren i handen, varför ska vi då redan börja betala för det nya abbonemanget? För min del spelar det visserligen ingen roll, då det blir lägre än vad jag har idag, men t.ex. de som har valt en dyrare abbonemangsform än vad de har idag, ska då dessa betala massa extra pengar för något de inte kan utnyttja fullt ut förrän man får luren?

 

 

EDIT:

Ytterligare en fundering. Jag och frugan beställde samtidigt i Teliabutiken. Hon har i dagsläget varken telefon eller abbonemang då hon har från företaget. Betyder detta att det snart dyker upp ett simkort i brevlådan och att hon ska börja betala med en gång, trots att hon inte ens har en telefon ? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Jag har nu status "väntar på leverans" Beställde en 32 natten mellan tors och fre runt 00.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu status "väntar på leverans" Beställde en 32 natten mellan tors och fre runt 00.40

 

Fick du den statusuppdateringen skickad till dig via sms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft "Väntar på leverans" sen i måndags! Det händer ju inget:( jag beställde i tisdags förra veckan på sms erbjudandet. Någon mer som beställde då och väntar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Fick du den statusuppdateringen skickad till dig via sms?

 

 

Jag fick ordernummer till telias sida där jag kollade upp statusen... Nu går tiden vääääldigt sakta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32Gb den 30/7 (fredag).

Jag såg då inget sätt att signera avtalet via nätet, utan det stod att det kommer skickas ut ett brev som jag ska skriva under och skicka tillbaks.

Har inte fått något brev än heller, så jag ringde kundtjänst.

 

Det ligger tydligen flera tusen avtal som ska skickas ut, så det tar några dagar, men jag ligger ändå i kö från det klockslag och datum då beställningen gjordes, tur är väl det, annars hade man ju legat sist när man skickar in avtalet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också SMS med ordernummer för någon timme sen. "Väntar på leverans" är min status (som för alla andra...)

Beställde en 16gb natten mot fredag 00.18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ligger nu sorterad i Göteborg sen 1 inatt. Mitt boende ligger 40 minuter utanför med bil. Kan ju bara hoppas man får den idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Mitt nya abbonemang har dock inte ändrats på mina sidor även att jag fått ordernummret... Hur är det för er andra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt har inte ändrats än iaf (med tanke på mitt föregående inlägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget ordernummer ännu. Beställde 00:40. Dock hört om folk som beställde 8:30 som fått nummer...

 

Ni som har Gmail, kolla skräppost. En bekant hade fått sitt ordernr dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32Gb den 30/7 (fredag).

Jag såg då inget sätt att signera avtalet via nätet, utan det stod att det kommer skickas ut ett brev som jag ska skriva under och skicka tillbaks.

Har inte fått något brev än heller, så jag ringde kundtjänst.

 

Det ligger tydligen flera tusen avtal som ska skickas ut, så det tar några dagar, men jag ligger ändå i kö från det klockslag och datum då beställningen gjordes, tur är väl det, annars hade man ju legat sist när man skickar in avtalet igen.

 

 

Positivt att man inte ställer sig i kö först när avtalsbrevet blir besvarat. Jag fick mitt brev i måndags och skickade in det på kvällen. Såg inte heller något alternativ till en elektronisk signering. Men men, ska jag vara helt seriös så bryr jag mig lite om jag får den snabbt eller efter en viss fördröjning. Jag vill ha den innan högskolan tar fart igen på grund av behov av kalender, anteckningar osv. Då har dom till den 1 sep på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru beställde och signerade via webben natten till fredag. Kl 00.06 kom bekräftelse mejl, med beräknad leveransdag 5/8. Idag fick vi efter påringning ordernumret. När jag kollar står det på webben att telefonen beställd 3/8!!!!

Var 17 hände mellan 30/7, kl 00.06 och tisdagen den 3/8?????

 

Jag beställde via 90200 i lördags kring kl 15 och får väl vänta ngn månad på mitt ordernummer :-(

 

 

I dag var jag i Tele2-butiken i Kista, de hade/har iPhones i lager!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...