Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

christian.hjalmarsson

Beställde i onsdags! Fick sms nu precis. När jag kollar status står det:

 

2010-08-03 - Väntar på leverans

 

Vilket jag har lite svårt att tyda... Någon som förstår sig på?

 

 

JAg tolkar det som att den skickas till dig idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

JAg tolkar det som att den skickas till dig idag

 

Jag undrar detsamma. Det står även att telefonen beställdes 2/8 jag skickade in beställningen i torsdags via sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg tolkar det som att den skickas till dig idag

 

 

Jag hoppas innerligt att du har rätt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarade på sms-erbjudandet den 27 eller 28 juli. Har inte fått någon bekräftelse från telia. Fick ett sms att beställningen lämnat lagret och ett kollinummer alldeles nyss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade telia via facebook där dem sa att smsen skickas ut i tur och ordning, verkar som att man får ett sms när dem skickar iväg telefonerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Jag frågade telia via facebook där dem sa att smsen skickas ut i tur och ordning, verkar som att man får ett sms när dem skickar iväg telefonerna

 

 

OCh det sms:et vill jag ha nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem vill inte ha det!!! men hade varit skoj om telia hade gått ut med hur många telefoner dem får in och lite information så man vet att det händer något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade telia via facebook där dem sa att smsen skickas ut i tur och ordning, verkar som att man får ett sms när dem skickar iväg telefonerna

Då är det alltså Mina Sidor som fungerar som statusuppdatering. Jag trodde man skulle få SMS med beräknad leveranstid.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det trodde jag med! men de som fått sina sms har ju även fått telefonerna skickade men men får avvakta och se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så först bör man hålla koll på Mina sidor när abonemanget läggs om. Sen invänta SMS och då få reda på att mobilen är på gång.

 

Nu är Telia på kunder som beställde i onsdags, för nästan en vecka sedan med andra ord... Så då bör Telia ta i beställningar som lades releasenatten nu på torsdag... OBS! Bara mina spekulationer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med kundtjänst idag för ett par timmar sedan och det lät på honom som att dom skickar iväg SMS:et först när leveransen är gjord.

 

Personligen tycker jag det verkar märkligt, och det är mycket möjligt och kanske till och med troligt att han har helt fel.

 

Jag har i alla fall inte fått mitt SMS men jag kan se ändringarna för mitt abonnemang, dvs. den nya abonnemangsformen samt

bindningstiden är ändrad till 2012-07-30. Vilket jag kunde göra redan i helgen.

 

Killen på kundtjänst sa i alla fall att jag skall få telefonen senare i veckan, men det tror jag på när jag ser det.

 

Skönt att jag fick en redan i fredags :) (fast frun är minst sagt avundsjuk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att Telia hade ambitionen att skicka ut nya datum för beräknad leverans, men helt enkelt hade för många telefoner och abonnemang att greja med. Man kan ju i alla fall hoppas propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt både från sms-et och på deras sida.

Fick mitt micro sim kort i dag.

Och ett sms,med följande text.

 

Dina ordrar

 

* Din order xxxxxxxxx, iPhone 4 Black 16GB, beställdes 2010-08-02.

Status - Väntar på leverans.

Statushistorik:

o 2010-08-03 - Väntar på leverans

 

Nu är väntan lång,någon som vågar gissa när jag får min lur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara hur sidan www.telia.se/leverans fungerar? Jag fått sms om att paketet är på väg, har fått mitt micro-sim idag, men söka reda på ordern på Telias hemsida går inte. Kollinumret jag har fått är tre bokstäver och 16 siffror, på www.telia.se/leverans vill de att man ska skriva in 12 siffror för att söka sitt paket. Huh??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara hur sidan www.telia.se/leverans fungerar? Jag fått sms om att paketet är på väg, har fått mitt micro-sim idag, men söka reda på ordern på Telias hemsida går inte. Kollinumret jag har fått är tre bokstäver och 16 siffror, på www.telia.se/leverans vill de att man ska skriva in 12 siffror för att söka sitt paket. Huh??????

 

Kollinumret är väl till posten eller någon annan budfirma? Kolla om det går där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollinumret är väl till posten eller någon annan budfirma? Kolla om det går där :)

 

Är inte ett Posten-kollinr, har testat att söka på lite olika transportföretag, men inte hittat något paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollinummeret tillhör posten du får kolla på postens hemsida och söka efter paketet därifrån! kan ta ett tag innan det funkar på postens hemsida

 

från teliaiphoneblog.se

Andreas Skriver:

AUGUSTI 3RD, 2010, 12:43Fick ett mail nu från Telia med ordernummer och där står även väntar på leverans.

 

Beställde via telia.se och fick bekräftelse 00:03 den 30:de. 16gb förövrigt.

 

verkar som dom börjar är klara med sms erbjudanden och skickar till dem som beställde på fredagen

 

borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollinummeret tillhör posten du får kolla på postens hemsida och söka efter paketet därifrån! kan ta ett tag innan det funkar på postens hemsida

 

från teliaiphoneblog.se

Andreas Skriver:

AUGUSTI 3RD, 2010, 12:43Fick ett mail nu från Telia med ordernummer och där står även väntar på leverans.

 

Beställde via telia.se och fick bekräftelse 00:03 den 30:de. 16gb förövrigt.

 

verkar som dom börjar är klara med sms erbjudanden och skickar till dem som beställde på fredagen

 

borstatanderna.gif

 

Jag har aldrig sett ett kollinummer tillhörande Posten som börjar med: POE003735...... Och mycket riktigt finns inget sådant paket i Postens system idag heller, om jag nu inte missförstår något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sett ett kollinummer tillhörande Posten som börjar med: POE003735...... Och mycket riktigt finns inget sådant paket i Postens system idag heller, om jag nu inte missförstår något.

 

Skippa POE. Skriv bara in nuffrena :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar väl finnas ett "SE" med i utskick från Posten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Telia igår. Dom sa 3-4 veckors leveranstid för mig. Ringde idag och han sa mest troligt att jag skulle ha den på fredag. Ingen verkar veta något. Jag hoppas killen har rätt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Telia igår. Dom sa 3-4 veckors leveranstid för mig. Ringde idag och han sa mest troligt att jag skulle ha den på fredag. Ingen verkar veta något. Jag hoppas killen har rätt. :D

 

När beställde du, och vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När beställde du, och vad?

 

Kl. 00.09 gick mitt köp iPhone 4 16gb igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl. 00.09 gick mitt köp iPhone 4 16gb igenom.

 

Då borde det vara mest troligt att du får din på fredag som den andra gubben du snackade med sa. Med tanke på att du beställde så tidigt så är det mest troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde det vara mest troligt att du får din på fredag som den andra gubben du snackade med sa. Med tanke på att du beställde så tidigt så är det mest troligt.

 

Jag hoppas att det stämmer, eftersom min beställning gick igenom bara några minuter senare. Men med tanke på hur många telefoner som går iväg till de som nappade på SMS-erbjudandet tidigare den veckan så är jag väldigt tveksam till att den kommer denna vecka till oss övriga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...